3-я серія БМВ в кузові Е46 з’явилася в 1998, прийшла на зміну Е36. Бувають різні типи кузова: седани, універсали, хетчбек, купе і кабріолети. Дизайн машини виглядає досить гармонійно незважаючи на те, що ця машина вже давно не нова. Головне купувати БМВ 3 Е46 на великих колесах – 17 або 18. І ще бажано брати машину з М-пакетом. Тоді зовнішній вигляд авто значно покращиться.
Багажник на вигляд маленький, але він дуже місткий – можна кілька сумок запросто покласти в нього. На кришці багажника є традиційний ящик з необхідними інструментами.
Мотори БМВ 3 Е46
Капот БМВ 3 Е46 відкривається дуже зручно – з допомогою гачка, який розташований в правій ніздрі. Руки не брудняться і не треба нічого під кришкою шукати, просто зручно піднімати капот з допомогою гачка.
316 і 318 краще взагалі не розглядати при купівлі, тому що в ці комплектації йдуть 4-х циліндрові мотори, а в БМВ 4-х циліндрові двигуни не дуже гарні. Вони занадто слабкі, а якщо ще й коробка-автомат встановлена, то машина просто не їде. Сама по собі трійка не комфортна, так до того ж і не їде швидко, тобто ніяких позитивних відчуттів вона не дає.
Тому краще всього брати автомобіль з 6-ти циліндровими моторами, ідеальній покупкою буде модель 330i з механічною коробкою передач. Машина буде більш надійною, швидше буде розганятися і витрата буде менше на такому авто. Ті хто не любить механіку, то можна і з автоматом брати.
Чому треба брати саме 3-х літровий двигун? Бо 2,0, 2,5, 2,8 витрачають палива приблизно однаково, стільки ж, скільки і 3-х літровий. А все тому що 3-х літровий мотор потрібно менше крутити щоб набрати необхідну швидкість. А 320 треба постійно викручувати на повну, тому що вона розганяється дуже повільно, тому й витрата у неї такий же, як на 3-х літровому. 320 розганяється за 9 секунд до сотні, а 330 – за 6,5 секунди, це зовсім різні речі. А витрата по місту у 330 – 14-15 літрів, по трасі – 8.
6-ти циліндрові мотори дуже надійні, треба міняти масло кожні 8-10 тис. км. Також треба стежити, щоб не було перегріву, тоді ці мотори прослужать дуже довго.
Є ще і дизельні комплектації БМВ 3 Е46, але краще брати бензинові, тому що з ними простіше обходитися в плані ремонту, запчастини на бензинові простіше дістати. Тому краще всього брати машину з мотором М54.
При купівлі БМВ 3-ї серії в кузові Е46 треба звертати увагу на такі речі: бажано брати версії послерестайлинговые, які випускалися з 2001 року. У цих машинах стоять інші фари, капот, крила і бампера. Зовні машина сильно змінилася. Машина стала виглядати сучасно, навіть сьогодні вона виглядає свіжо. А дорестайлінгові трохи застаріли зовні. Крім зовнішнього вигляду, були усунуті серйозні недоліки в технічному плані. Головною проблемою 3-ки БМВ в 46 кузові – це кузов.
Під капотом 2 основні чашки з часом починають одне до одного сходитися. Кузов не достатньо жорсткий, тому біля цих чашок з’являються дрібні тріщини. Це загрожує тим, що розвал-сходження буде погано виставлятися. Тому якщо взяли автомобіль і побачили дрібні тріщини, то краще купити ще додатково розпірку. В М3 вона штатна, а тут обов’язково теж її треба поставити. Оригінальна розпірка коштує близько 10 000 рублів.
Також є проблема і в задній частині кузова БМВ 3 Е46 – задня балка надривається. Після рестайлінгу її підсилили, але все одно тріщини можуть з’являтися. Тому, купуючи машину, треба на ямі перевірити, чи немає тріщин в задній балці.
Салон БМВ 3 Е46
Першим, що потрібно зробити – поставити спортивні крісла, тому що, в звичайних кріслах – слабка бічна підтримка. Також треба ставити спортивний кермо. В багатших комплектаціях на передній панелі розміщено великий дисплей 16х9. У ньому є навігація, телебачення. Та й виглядає панель з монітором більш сучасно. Є моделі з телефоном, а є з підстаканниками. Краще брати з підстаканниками, тому що від автомобільного телефону в 21-му столітті особливого сенсу вже немає. Також треба брати версію з електросклопідйомниками.
А коробка передач в БМВ 3 Е46 повинна бути механіка, тому що 3-ка – це драйвовий автомобіль, особливо з 3-х літровим мотором. Є ще й коробка-робот, але краще брати механіку з-за того, що вона простіше і надійніше.
Відчуття за кермом
Кермо досить тугий, але рулиться БМВ 3 Е46 добре. В плані обслуговування Е46 досить дешева. Конструкція підвіски досить проста, так як спереду коштують всього 2 важеля. Також бажано звернути увагу на музику, щоб вона була Harman Kardon, бо звучить вона добре, значно краще ніж штатна.
Взагалі, не варто брати 3-ку зі слабким мотором, тому що машина не комфортна, на відміну від 5-ки в кузові Е39, тому купуючи машину з овочевим мотором ви нічого не отримуєте – ні комфорту, ні драйву. Краще вже брати якогось японця, він і ламатися буде рідше і також ніякого драйву.
3-єк БМВ на ринку в хорошому стані зараз залишилося дуже мало. Тому треба уважно підійти до діагностики автомобіля. Треба заїхати на фірмовий сервіс та зробити комп’ютерну діагностику підвіски, кузова, двигуна і т. д. Ендоскопом можна перевірити мотор, також перевірити компресію треба. Якщо все буде ок, то машину можна брати.
Далі тест-драйв красивою БМВ 3-ї серії в кузові Е46: