БМВ 5 в кузові Е39-легендарний автомобіль, найостаннішим автомобілям в цьому кузові вже по 15 років, що досить чимало. Конструкція цих автомобілів досить міцна, на відміну від більш пізніх поколінь. Тому покупка БМВ 5 Е39 в хорошому стані – це вигідне вкладення грошей, головне знати, на що звертати увагу при покупці і під час подальшої експлуатації.
Середина 90-х років вважається світанком німецького автомобілебудування. Саме Е39 це і демонструє, кузов не на багато більше, попередника, але всередині стало просторіше і обробка салону стала шикарною, бо стали використовувати більш якісні матеріали оздоблення. Збільшилася кількість комплектацій, додалися нові опції, а дешеві комплектації поступово перестали випускати.
Автокузов і комплектації БМВ 5
У підвісці стали використовуватися алюмінієві важелі, а задня підвіска – багатоважільна. У передній підвісці стали використовувати гідронаповнені шарніри, їх часто називають “плаваючий сайлентблок”. В електросистемі з’явилося багато нововведень, тихий генератор з водяним охолодженням, який доставляє чимало проблем наступним власникам цього автомобіля. Коробки передач стали більш сучасні, мотори – потужні рядні 6-ти і 8-ти циліндрові, а від бензинових 4-х циліндрових моторів відмовилися.
Мотори стали потужнішими – мінімальна потужність склала 150 л. с. до 1998 року, а після – 157 к. с. Після 2001 року у моделей 520i збільшили мотор до обсягу в 2,2 літра і потужність до 170 л. с. Також з’явилися двигуни з об’ємом 2,8 і 3,0 літрів. На моторах V8 потужність не збільшилася. На версії 540i стояв мотор з потужністю в 286 к. с. така потужність була і в М3 Е36. А ось в М5 Е39 встановили V8 c потужністю в 400 к. с. дизельних моторів стало більше і потужність цих моторів зросла.
Рульове управління змінилося, якщо в попереднику воно було з рульовим редуктором, то тепер стали використовувати рейку. Також стали застосовувати нове покоління електроніки, з’явилася система безпеки. Машина стала більш комфортна і керованість покращилася.
Відео тест-драйв БМВ 5-ки в кузові Е39:
Двигуни BMW 5 E39
Мотори М50, які були встановлені на 5-ці в кузові Е34 були замінені на більш прогресивні двигуни з алюмінієвим блоком і нікосиловим покриттям. Після того, як поміняли чавунні блоки на алюмінієві – вага зменшився на 20 кг. Але у багато мотори дуже схожі в плані компонування і розмірів. Також спочатку на автомобілі ставили термо акумулятори, щоб прискорити прогрівання, але за роки експлуатації ця опція майже ні в кого не збереглася.
Тобто мотори ранніх версій БМВ 5 Е39 були з нікосиловим покриттям циліндрів , а вони вимагають дуже якісне паливо. В Росії, США і Канаді ці мотори не витримали якості місцевого бензину. Тоді розробники застосували нову технологію з використанням тонкостних чавунних гільз на тих же моторах. Роблячи ремонт заводськими методами блок теж міняли на блок з чавунними гільзами. Яка саме технологія використовується в поршневій групі мотора, можна дізнатися, перевіривши номер блоку. Але часто бувало й таке, що блоки гильзовали незаводскими методами. А в цілому мотори вийшли дуже надійними, умовно вічні.
Більш старі моделі вважаються більш простими і більш надійними, ніж пізні версії. На 5-ці в кузові Е39 зустрічаються мотори М52В20, які встановлювалися на моделі 520i, випущені до 1998 року. Потім його замінили на M52tuB20, в якому стало використовуватися 2 ваноса і потужність збільшилася до 157 к. с. Ці ж мотори, але з великим об’ємом встановлювалися на моделі 523i до 2000 року. У 2001 році стався рестайлінг після чого лінійку моторів М52 замінили на М54. Ці мотори отримали новий впуск, нову систему запалювання і нову поршневу групу.
Нова 520i отримала мотор M54B22 з потужністю в 170 к. с. і об’ємом в 2,2 літра. Цей двигун вважається дуже надійним, особливо якщо порівнювати з більш новими моторами N-серії. А мотори V8 вже були з серії M62, вони стали краще, ніж М60, зріс обсяг, збільшився крутний момент, а потужність залишилася приблизно така ж. Мотори М62b35, M62tub35, M62b44 і M62tub44 встановлювали на моделях 525 і 540 до самого кінця виробництва кузова Е39. Ці мотори досить надійні, але термонагруженность мотора висока, тому можуть виникати проблеми з гумовими елементами, сальники і маслос’емних ковпачками.
Система охолодження автомобіля
Слабким місцем двигунів БМВ вважається система охолодження. На БМВ 5 Е39 само як і на Е34 проблем можна чекати звідки завгодно: від забруднення радіатора, від поломки вентилятора або витоку антифризу. А датчики і електроніка відносно надійні в цьому поколінні.
Також поширеною проблемою вважається витрата масла.
Так як в гумових трубочках з’являються тріщини. Найчастіша – текти через сальники. У свою чергу треба перевіряти на герметичність впускний тракт, у якого пластик тріскається з часом. А пил і бруд на впуску можуть легко занапастити никосиловый блок циліндрів або чавунні гільзи.
Система подвійного ваноса вимагає заміни вже приблизно 200 000 км. При купівлі старої БМВ 5 Е39 це може бути суттєвим аргументом, щоб її не купувати.
На ранніх моторах М52 ресурс досить високий, якщо правильно експлуатувати і вчасно міняти масло, то мотор спокійно відкатає не менше 500 000 км. Якщо мотор витрачає масло, то треба доливати тільки якісне масло, якщо економити на маслі, то це призведе до капремонту, а це недешево. Мотори БМВ дуже технологічні і вимагають якісного обслуговування.
Коробка передач авто БМВ 5
В БМВ 5-ке поєднуються потужні мотори та механічні коробки передач. На механічній коробці проблем не буває. Двох масовий маховик може розсипатися, але поки він не розсипався, його можна відремонтувати, це дешевше, ніж купувати новий. А ось з автоматичними коробками все не так просто. Сюди в основному йдуть АКПП ZF-серії, А також GM5w40, вона міцніша, але доставляє більше проблем власнику. У ZF часто буває перегрів, якщо масло забруднилося, то підшипникам прийде кінець.
Загальний ресурс коробки, якщо вчасно міняти масло – близько 250 000 км.
Коробки автомат можна відремонтувати, це не найголовніша проблема у БМВ 5 Е39.
Підвіска БМВ 5
Самою неприємною проблемою в БМВ 5 в 39-му кузові є підвіска, оригінальні запчастини коштують дуже дорого, складно відновити алюмінієві важелі та запресувати в них сайлент-блоки. Нижні поперечні важелі і сайлент-блоки передньої реактивної тяги і плаваючі сайлентблоки нижніх важелів задньої підвіски – традиційно вважаються проблемними місцями в підвісці.
Ціна нижнього заднього важеля в зборі обійдеться приблизно в 10 000 гривень. Неоригіналу не існує.
Кузов Е39
Особливої корозійної стійкості у заліза немає, але в цілому машина не сильно іржавіє. Але не битих БМВ не буває, так що все залежить від того, як попередній власник доглядав за кузовом і як відновлював після аварії. Слабкими місцями в кузові вважаються пороги і задні арки. Наскрізна корозія зустрічається дуже рідко, на самих запущених машинах.
Підсумок
Вибирати треба юридичні чисту машину з міцним кузовом і цілим салоном. Але знайти живу і цілу машину зараз складно, але буде ще складніше через 5 років. А машина явно буде вважатися колекційної через деякий час.
Круте відео БМВ 5 Е39, де машина проїде по справжньому бездоріжжю: