Зміст
БМВ М3 в кузові Е36 седан – це справжній ексклюзивний автомобіль. Всього було випущено 1300 таких екземплярів, тобто машина дуже рідкісна. БМВ М3 Е36 почали випускати з 1992 року і продовжували їх випускати до 1998 року. Е36 – це друге покоління М3, тому що перше було Е30, а в кузові Е21 М-ки не було.
У свій час ця машина була революційною, від Е36 має масу відмінностей від попередніх поколінь. Тут зовсім інший дизайн – фари стали прямокутними, але під прямокутним склом все одно ховаються за все фари, що характерно для БМВ. У технічному плані машина стала їздити зовсім по-іншому. Стали встановлювати 6-ти циліндрові мотори, в попереднику в М3 Е30 був 4-х циліндровий мотор.
Зовнішній вигляд і головні відмінності М3 зазвичай від 3-ки Е36
На М3 стоять зовсім інші бампера від М-technic, вони виглядають більш агресивно, а також у них є повітрозабірники для кращого охолодження гальм. Також ці бампера покращують аеродинамічні властивості автомобіля. На цьому зовнішні відмінності М3 від звичайної 3-ки в передній частині закінчуються.
У бічній частині автомобіля видно, що М3 укомплектована колесами з великим радіусом – 17 дюймів, з оригінальним М-стилем. Накладки на пороги стоять спортивні, на молдингах є шильдик М3. А взагалі М3 седан – це велика рідкість, до Е36 не було седанів М3, в наступному кузові Е46 теж прибрали седани М3, залишили тільки купе і кабріолет М3. А в кузові Е36 можна знайти М3 в кузові купе, кабріолет і седан. А ось в Е90 вже повернули седани М3, тому що зрозуміли що це цікаве поєднання технічних характеристик та зручності 4-х дверного автомобіля. Дзеркала на М3 теж відрізняються від звичайної цивільної трійки.
У задній частині особливих відмінностей теж мало – шильдик М3, М-бампер і 2-х ствольна вихлопна система.
Підвіска БМВ М3 Е36
Підвіска БМВ М3 Е36 теж відрізняється, тут стоять жорсткі пресовані сайлент-блоки. Тому на дорозі машина веде себе зовсім по іншому. Є редуктор з блокуванням, що дає зовсім інші емоції від водіння, особливо якщо дрифтить. Гальма тут теж більш потужні, але іноді вимагають прокачування. В цілому М3 кардинально відрізняється від звичайної 3-ки. Все це у сукупності дає зовсім інші емоції від їзди.
БМВ М3 Е36 вийшла дуже вдалою і вона ще довгий час буде залучати до себе увагу. А коли цих машин в хорошому стані залишиться зовсім мало, то вона буде дорожчати, тому що машина ця ексклюзивна і таких більше не випускають.
Ціни на цей автомобіля починаються від 500 000 рублів і можуть доходити до 1 000 000 за дуже доглянуті версії. Ці машини купують тому що вони дарують такі емоції від водіння, які не отримаєш від нових машин за ті ж самі 700 000 рублів.
Чим ще добре кузов Е36, що тут немає електронних помічників, курсової стабілізації та іншої нісенітниці, які не дають відчути драйв від водіння. Тут є механічна коробка, 6-ти циліндровий атмосферний двигун, гідропідсилювач керма і цього достатньо щоб їздити і кайфувати.
Мотор
Під капотом БМВ М3 Е36 стоїть мотор S50, це 6-ти циліндровий атмосферник, який дуже надійний, зроблений на базі всім відомого мотора М50, який встановлювався в 5-ці Е34, в 3-ке 36. Головна відмінність S50 від М50 – це обсяг, який буває 3 і 3,2 літра. 3,2-літрові двигуни встановлювалися на автомобілі останніх років випуску. В моторі коштує 6 заводських дроселів. Є система биванос, на 3-х літровому ванос варто тільки на впуску. На 3,2 – літровому двигуні збільшили ступінь стиснення.
Також тут стоїть інший колектор. Тут чавунний блок циліндрів, а голова алюмінієва, її допрацювали – проточили і відполірували прям на заводі відповідаючи всім стандартам.
В результаті S50b32 видає потужність в 321 к. с. Розгін до сотні за 5,5 секунд. При цьому мотор надійний і може від’їздити величезна кількість км. без капремонту. Єдине що треба робити – це часто міняти масло кожні 5000 км. Також тут йде спеціальне масло 10w60. Тут висока ступінь стиснення, тому заливати треба тільки якісний бензин – 98-й. На маслі і на паливі не можна економити ні в якому разі.
Мотор дорестайлінговий видає потужність-286 к. с. Розгін до сотні за 6 секунд. Послерестайлинговая версія трохи могутніше і швидше на півсекунди.
Мотор відмінний загалом, навіть недосвідчені водії змогли розігнати машину за заявлений час, а досвідчені навіть на кілька десятих секунд швидше заявленого часу.
Наступні мотори в М3 йдуть на базі цього мотора. І взагалі показники цього двигуна добре і по сей день – 100 к. с з літра об’єму. S50 – швидкий мотор і довговічний, це дійсно серйозна заслуга інженерів. Сучасні автомобілі розганяються швидко, але служать по 50-80 тис. Це не серйозно. А ось S50 валить швидко і при цьому служить довго. До речі, при правильному догляді, мотор масло навіть не їсть.
Замість електронної педалі газу, БМВ М3 Е36 варто тросик. Загалом відмінна олдскульная машина. Але знайти сьогодні в хорошому стані автомобіль реально важко. Але якщо знайдете, то треба його ретельно продіагностувати.
Салон
Коробка передач в дорестайлиноговой версія стояла 5-ти ступінчаста механіка, а після рестайлінгу стали встановлювати 6-ти ступінчасту механіку. Також в цьому кузові були версії з роботизованою коробкою SMG1. Ці коробки дуже рідкісні, та й немає сенсу в ній. Конструкція більш складна, немає педалі зчеплення, але перемикати передачі треба рукою.
Але краще Е36 брати на механіці, вона і надійніше і швидше. Коробка відмінна, жорсткі клацання при перемиканні. Дає відмінні відчуття від їзди.
Приладова панель БМВ М3 Е36 з червоними, традиційними для М-версій, стрілками. Замість витрати палива на панелі показана температура масла. Заливати треба тільки 98-й бензин, навіть на панелі є наклейка, яка про це попереджає.
На передній панелі є бортовий комп’ютер, кондиціонер, магнітофон. Сама приладова панель за традицією повернена до водія. Тут чорна стеля, як і на кожній М-версії.
Крісла тут спортивні, з потужною бічною підтримкою. Навіть із закритими очима зрозуміло, що сидиш в спортивному автомобілі. Дзеркала з електрорегулюванням, є передні електросклопідйомники. Також є підігрів сидінь. Навіть на автомобілі цих років він вже з’явився.
Відчуття від їзди
М3 відмінно підійде для повсякденної їзди. Мотор тут високообертовий, розкручується і розкручується, машина постійно розганяється. Приємний звук мотора, валить до сотні за 5,5, це відмінний показник навіть сьогодні. Але треба вміти їздити на такому потужному автомобілі, тому що тут немає системи стабілізації і можна, по недосвідченості, увійти в занос. Тому будь-які рухи кермом треба робити плавно, заздалегідь продумувати траєкторію при їзді в потоці. Мотор тільки після 4500 оборотів починає по-справжньому валити. Крутний момент дорівнює 350 Нм, він вже доступний після 3000 оборотів. А самий кайф починається після 6000 оборотів.
Редуктор з блокуванням, тому в занос машина легко входить, для дріфту саме те. Машина дуже відчуває педаль газу – немає електроніки не потрібної, натиснув на газ – машина помчала. Все залежить від водія – кермо, ручна коробка і 3 педалі, все просто. до Речі, витрата палива не такий вже й великий – по трасі 8-10 літрів, якщо їхати стабільно з однією швидкістю. По місту в щільному трафіку – 16-17 літрів на 100 км. Не такі вже й великі цифри. Можна і в 15 вкластися, якщо спокійно їздити. Але спокійно їздити на цій машині не виходить. Хочеться на цьому автомобілі постійно валити, тому що вона провокує на агресивну їзду.
Тому для тих, хто хоче взяти недорогий спорт-кар, БМВ М3 Е36 – відмінний варіант. Знайти складно, але можна. М-ки дорогі, тому що задешево її ніхто не хоче продавати. Ні одна нова машина за 600-700 тисяч рублів не подарує таких яскравих емоцій від водіння. Тим більше за ці гроші можна взяти Форд Фокус або Соляріс, але від цих машин ніякого задоволення не отримаєш, та й виглядають вони взагалі ніяк. А ось БМВ М3 Е36 не залишить нікого байдужим.
А далі гонка М3 Е36 проти 335i E90, різниця між ними у 15 років: