До того моменту, як в лінійці автомобілів Субару з’явився повноцінний кросовер, вже існувало кілька схожих за призначенням машин, наприклад,Аутбек Спорт. Однак Subaru Forester SF5 був явно більше заточений під позашляхові можливості і міг порадувати більш просторим салоном. В іншому ж – типова Субару з оппозитником під капотом, постійним повним приводом і іншими характерними особливостями.
Subaru Forester SF5 був представлений на суд громадськості в 1997 році і випускався ще п’ять років. У наступному поколінні габарити кузова збільшили, щоб забезпечити більше простору в салоні. По частині технічної начинки нічого відверто незвичайного очікувати не варто. Опозитний двигун на чотири горщики варто поздовжньо привід Повний, в залежності від коробки може бути постійним, або ж відключається. Підвіска системи Макферсон на всі чотири колеса. Коробка на вибір п’ятиступінчаста на паличці, або ж автомат на чотири передачі.
У плані комплектацій особливих вишукувань не спостерігалося, на базових моделях так і взагалі встановлювалися барабанні гальма на задніх колесах. Про такі ж хитрих пристосуваннях, як подушки безпеки і преднатяжители ременів до 2001 року взагалі ніхто не морочився.
Що стосується якості, то про автомобілі марки Субару не дарма вже складаються легенди. Втім, якщо говорити про Форестері з пробігом, то варто одразу розуміти, що без проблем не обійдеться, зрештою, машина-то далеко не нова. Стан автомобілів зараз широко варіюється від ушатанных в мотлох, до дуже навіть пристойних, ретельно протертих і напханих кращим детальем. До речі, якщо виникнуть проблеми з турбіною, стартером та іншими важливими вузлами, то їх можна замовити за вигідними цінами і зі зручною доставкою тут: https://starter.ms/.
Кузов: зовнішній вигляд і стан
Почитавши форуми субароводов можна подумати, що метал, з якого робляться ці автомобілі, здатний витримати ядерний вибух, а іржа в радіусі ста метрів від нього сама відвалюється, усвідомивши свою неспроможність. Це, звичайно, жарти, однак якщо подивитися на соковиту гниль, в’їлися в пороги, арки і днища Форестеров з перших партій, стає зрозуміло, що сталь в них сама звичайна. На жаль, але розсипаються кузова на цих машинах сьогодні зовсім не рідкість. Що характерно, не застраховані від цього і чистокровні праворульниє японці. Ніщо не вічне під місяцем, так що люки починають текти, хвалені безрамкові двері втрачають герметичність, а під локерами колісних арок накопичується Дорожня бруд.
Уважно пошаривши по старому Forester’y, можна знайти такі неподобства як діряві лонжерони, наскрізні дірки в підлозі, розвалені в труху пороги під пластиком, гнилий «тазик» для запаски. Однак, про справжніх цінителів кузова машин знаходяться в дивно гарному стані. Навіть при старезній кузові його можна замовити з Японії відразу великими шматками і не розмінюватися на дрібний ремонт.
Нутрощі салону
Всередині Субару Форестер SF5 все на диво просто, спостерігається велика кількість дешевого пластику, який скрипить, не гримить і взагалі створює асоціації з салоном не самого нового Жигуля. Коротше, скрізь, крім топових комплектацій салон ну занадто вже спартанський, що б там не говорили фанати.
А ось з кріслами ситуація дуже навіть непогана, та й в плані ергономіки особливих нарікань не виникає. Більш того, регулярних поломок будь-яких деталей всередині не спостерігається, так що навіть в настільки немолодої машині начинка салону голову не морочить.
Електрика та електроніка
З цього розділу докопатися можна хіба що до ресурсу рідного лямбда-зонда і проводки під капотом, в іншому ж все дуже якісно і добре продумано. У рідкісних випадках починає сипатися проводка всередині водійських дверей, проте, це ситуаційно і ніяких відверто слабких місць немає. А ось проводка в моторному відсіку в основному страждає саме через постійне замаслювання, та зміни силових установок.
Генератор розташований вдало як для експлуатації, так і для обслуговування, та й ресурс у нього цілком осудний. На турбованих движках він здатний прожити більше двохсот тисяч кілометрів, а вже на атмосферниках він переходить в розділ деталей, які переживуть взагалі всю машину. Що характерно, автовиробник подбав не тільки про якість виготовлення, але і про продуману прокладку електричної проводки.
Заглянемо під днище: рульове управління, підвіска і гальмівна система
До гальмівної системи докопуватися особливих причин немає. Штатна система в деяких випадках може здатися заслабкою, однак, заміна механізмів на аналоги від STi легко це вирішує, тому що багато власників Subaru Forester SF5 надходять саме так. Звичайно, деяке здивування може викликати наявність архаїчних барабанів на не найлегшій машині з движком на 123 конячки, проте працює все дуже навіть пристойно.
Система АБС як в цілому, так і її окремі елементи проблем не створюють. Хіба що з віком можуть прогнити гальмівні магістралі, але це-неминуче зло при такому віці техніки. Супорти досить невибагливі і не схильні до закисання або скрипу. При розумному догляді проблем не виникне.
Підвіска в цілому досить міцна, особливо, якщо не ставити на неї низькопрофільні катки замість штатних коліс. Такий тюнінг, що характерно, популярний, так що, якщо берете тачку у «спортсмена» – перевіряйте підвіску в першу чергу. В цілому, з мінусів можна виділити надмірну кількість варіантів тих же деталей, так що тут треба бути уважним.
У рульового управління є дві дуже характерні риси. Якщо на машині встановлений регульований насос гідропідсилювача, то працювати він буде як завгодно, але не так як треба. Як його бороти? Міняти на аналог без приблуд і насолоджуватися життям. Друга особливість – рейка. Вона любить текти і робить це в самий невідповідний момент, благо ремонту вона піддається так само легко. До слова, сюди ж можуть вкрасти рейку від Імпрези, що не повинно дивувати людину, яка купує Субару.
Трансмісія і привід
Будь-який автомобіль від Субару повинен бути з повним приводом, інакше це і Субарою-то назвати не можна. Не рахуючи, звичайно, Американський версій, які прямо-таки з заводу оснащувалися тільки переднім приводом. На Форестері SF5 повний привід був у всіх машин з механікою, а ось варіанти на АКПП бувають різними.
Що стосується елементів приводу 4х4, то вони продумані і виготовлені зі знанням справи. Звичайно ж, кардан і Шруси без періодичного обслуговування не обійдуться, але точкою концентрації особливої уваги буде задній редуктор. Його цілком можна ушатать, якщо під капотом турбований і повністю справний мотор (останнє, втім, трапляється не так часто). Втім, більш часто власники просто «забивають» на рівень масла, який падає завдяки поточним сальникам. А ось якщо починає підклинювати приводний муфта на задню вісь, то інші елементи трансмісії можна готувати до списання в утиль.
А що там по механічних коробках Subaru Forester SF5? Та в цілому – все дуже навіть добре. ТУшки зарекомендували себе з кращого боку з питань надійності і відмовостійкості, однак, це ж Субару. А це означає, що в парі з потужними моторами в руках у любителів піддати жару вони живуть зовсім не так довго, як могли б. Проблема в тому, що коробка з великим трудом перетравлює момент вище 300 Нм, так що, якщо движок видає (а деякі з них можуть!) 400 Нм, то результат цілком очевидний.
З коробкою-автоматом ситуація трохи складніша. Незважаючи на візуальне наявність варіантів, в реальності коробка тут одна єдина за своєю суттю. І вона зовсім не нова навіть у порівнянні з Форестером, так як використовується автовиробником ще з 1988 року. З іншого боку, це означає, що конструкція її за весь час була вивірена і відточена до самих дрібниць, що дозволило вписати агрегат в список найнадійніших в своєму класі. Блок управління відмінно налаштований, не даючи угробити коробу занадто норовистим водіям. Це ж робить Форестер на автоматі кілька «загальмованим», та й витрата в міському циклі йде за 16 літрів, з іншого боку, можна «втоплювати» без ризику для здоров’я коробки.
Силові установки Subaru Forester SF5
Якщо запитати будь-якого субаровода про двигуні, то він відразу ж скаже, що четырехгоршковый оппозитник – це верх наукового прогресу і зобов’язаний бути навіть в бритвених верстатах, проте, критичний погляд на речі різко ставить все на свої місця. Конструкція дивна, на кожен циліндр доводиться по окремому распредвалу, габарити зайві, ремонт і обслуговування складні, компоновка нестандартна, та й ресурс далеко не найвищий.
Крім того, система охолодження не відрізняється якістю, з-за чого періодично з’являються течі в радіаторах і трубопроводах, а вентилятори дохнуть ще раніше, ніж патрубки пухнуть від старості. Все це особливою дешевизною не відрізняється, так що багато обходяться умовно робочими запчастинами з розборок. Вихлопна система тільки доповнює все це неподобство, так як гниття піддається нітрохи не слабкіше своїх вітчизняних побратимів.
Основні двигуни: EJ202 і EJ20J-атмосферники з парою распредвалов, EJ205-турбіна і чотири распредвала, і EJ251-оснащується парою распредвалов атмосферник на 2,5 літра. До цього можна додати ще з півдесятка екзотичних варіацій, які, втім, зустрічаються вкрай рідко.
Справедливості заради зауважимо, що для заміни свічок запалювання знімати двигун не обов’язково, хоча, в порівнянні із звичайними автомобілями, процедура все одно не найпростіша. Щоб дістатися до свічок знадобиться зняти впуск, фільтр для повітря, бачок з омывайкой і акумулятор на додачу. І вже тільки потім можна буде проштовхнути куди треба ключ-тріскачку.
Кращий показник по моторесурсу мають атмосферні движки на 2 літри SOHC, в яких горезвісний стукіт у четвертому циліндрі починається ближче до двом сотням тисяч на одометрі, а до ремонту мотор може протягнути і всі 400 тисяч. Крім еліптичного розбивання четвертого циліндра, яке відбувається із-за перегріву і помилки в конструкції поршневих гільз, можна познайомитися і з такою проблемою, як проворот вкладишів, якщо вчасно не помітити падіння рівня масла.
Ще одним складним місцем моторів опозитного типу є дуже довгий ремінь приводу ГРМ зі складною системою натягування. Елементів багато, що підвищує шанс відмови одне з них і, як наслідок, відходу фаз газорозподілу. На движках SOHC над шківом коленвала стоїть обмежувач, який перешкоджає перескоку, проте його часто знімають, щоб знизити ймовірність обриву. А ось для двигунів DOHC цей елемент критично важливий, так як на зсув фаз вони легко можуть відповісти загином клапанів. Що характерно, навіть при невеликих зіткненнях ГРМ ушативается з дивовижною легкістю.
Однією з сильних сторін моторів є штатні турбіни, які виявилися досить ресурсними, та й при заміні і ремонті обходяться недорого. Втім, це стосується виключно механіки, а ось система управління неприємно дивує своєю архаїчністю і недоработанностью.
Підсумки
Subaru Forester SF5 купити який можна в старому вигляді, являє собою досить неоднозначний апарат. В ньому можна знайти як надійні і дієві рішення, так і абсолютно невдалі прямо поруч з ними. Загалом, Forester SF – це автомобіль, який точно підійде справжньому фанату марки, який готовий любити його таким, який він є, і закривати очі на різні, часом навіть відверто дурні особливості. Та й без підтримки спільноти субароводов в плані обслуговування автомобіля буде дуже туго, так що варто відразу заводити знайомства.
Якщо ж ви цінитель виключно ліворульних автомобілів, то тут виробник підклав для вас підлоту, тому що в такому вигляді асортимент сильно звужується. Якщо ж міркувати з чисто практичної точки зору, то автомобіль з дволітровим атмосферним мотором і не ушатанным кузовом – це цілком нормальний варіант у своєму класі, тільки от зустрічаються такі екземпляри не так вже й часто, особливо на продаж. Так вже склалося, що більшість шанувальників марки вважає, що Subaru Forester SF5 повинна бути з турбодвигуном, або ж з потужним 2 літровим мотором, а ось на практичність вони готові закрити очі.
Далі відео про Субару Форестер SF5: