Кросовери відрізняються від позашляховиків своєю конструкцією. Зазвичай на позашляховиках є рама, в кросоверах майже завжди використовується несучий кузов. Але і крім цієї відмінності є й інші. Сьогодні ми побачимо, чим відрізняється кросовер від позашляховика, а тим більше, чим відрізняється паркетник від кросовера. Але технології розвиваються і останнім часом навіть позашляховики стали робити з несучим кузовом, і при цьому, вони називаються позашляховиками.
Позашляховик або джип: його особливості
Класичним позашляховиком прийнято вважати великий джип з рамою, наприклад, Тойота Ленд Крузер 200, в Тойоті досі не відмовляються від рамної конструкції. Крім рами є ще й такі відмінні особливості позашляховиків:
- повний привід;
- блокування диференціалів;
- понижуючі передачі;
- великий дорожній просвіт – більше 200 мм.
Для прикладу, класичні позашляховики це Хаммер Н1, Кадилак Ескалейд, Шевроле Тахо, Субурбан, Мерседес Гелендваген та інші. Але це великі позашляховики, а тут розмір може і не мати значення, якщо це стосується прохідності, наприклад, Лада Нива, УАЗ Хантер і УАЗ Патріот теж є позашляховиками, хоча в Ниві несучий кузов, вона все одно добре долає дуже складні ділянки.
Чим відрізняється кросовер від позашляховика
Основна відмінність кросовера від позашляховика – то що прохідність у кросовера значно поступається позашляховику. У кросоверів і кліренс менше, і повний привід не завжди є, нім рами, кут в’їзду і з’їзду не дозволяє заїжджати на сильно круті гірки. Ось основні відмінні риси кросовера:
- по справжньому бездоріжжю не зможе проїхати, його середовище – їзда по дорогам;
- замість блокування диференціалів стоїть імітація або електронна роздатка.
Кросовери призначені для їзди по місту, але іноді вони можуть проїхати і по легкому бездрожью, ґрунтовій дорозі, а в нормальній бруду кросовери застрягнуть. Але багато що залежить і від гуми. Класичні кросовери – БМВ Х5 і Х6, Ніссан Х-Трейл, Хонда СР-В, Тойота Хайлендер та інші.
Що таке паркетник і чим він відрізняється від кросовера
Паркетник – це типу джип зовні, схожий на кросовера, але позашляхові якості у нього ще нижче. Загалом, паркетник, це міський міні кросовер. Ось основні особливості паркетника:
- немає повного приводу, але в топових комплектаціях він може бути;
- дорожній просвіт ще нижче, ніж у кросовера, але більше, ніж у седана;
- колісні диски більше, ніж у седана або хетчбека.
Класичні паркетники це: Кіа Соул, Рено Сендеро Степвей, Мерседес ГЛА та інші. Хоча продають їх як кросовери, але на ділі їх прохідність така ж, як у седана або хетчбека. Але паркетники все одно добре продаються в Росії, тому що місцеві жителі люблять джипи, але реально необхідність у цьому позашляховику немає, так як треба поїхати на дачу просто за картоплею, а для цієї мети паркетник відмінно підходить, тим більше що багажне відділення у нього досить велика. Крім того, ціни на паркетники значно нижчі, ніж на кросовери і позашляховики.
Висновок
Загалом, все залежить від цілей автомобіліста, якщо йому потрібна машина для їзди по бездоріжжю, для покатушок, щоб все це познімати на відео і викласти на ютуб, а також якщо такий чоловік часто їздить на риболовлю чи полювання в нові незвідані місця, то однозначно треба брати позашляховика типу Гелендваген, Ленд Крузера, Мітсубісі Паджеро та інших. Якщо цілі не такі глобальні, часто їздиш по місту, але все одно на рыбалочку хочеш з’їздити, то треба придивлятися до кроссоверам типу Хендай Санта Фе, Туксон, Рав 4, Х-Трейл або щось в цьому дусі.
Звичайно багато що залежить від смаку, багатьом не подобаються маленькі машини, наприклад, є люди, які їздять тільки по місту, але купують позашляховика. Ну а паркетники зазвичай є сенс купувати жінкам в якості першого автомобіля, щоб потренуватися на ньому як слід, відчути машину. До речі перед покупкою бажано брати тест-драйви, щоб зрозуміти на якому автомобілі їздити більше подобається, а також порівнювати зі своїми доходами.
Далі відео про позашляховики: