Серед автомобілістів є речі, які треба обов’язково спробувати, наприклад, чіп-тюнінг, це та річ, яка відрізняє справжнього фаната автомобілів від простого користувача автомобіля. Зараз ми більш детально розберемося і дізнаємося плюси і мінуси чіп-тюнінгу двигуна, а також, чи варто своїми руками чіп-тюнінг робити. Умільці тюнінгу обіцяють збільшення потужності, крутного моменту, зменшення витрати палива і зниження шуму. А турбовані мотори ще краще підходять для модернізації. Тому треба розібратися, чи варто робити чіп-тюнінг двигуна або залишити все як є?
Що таке чіп-тюнінг автомобіля?
Багато хто задається питанням що таке чіп-тюнінг автомобіля, але тут немає нічого складного. Дослівно, чіп-тюнінг двигуна-настройка мікросхеми в блоці управління двигуном, також в народі це називається прошивка двигуна. У більшості автомобілів є система вприскування палива, в ній є електронний блок управління, в пам’яті якого зберігаються параметри роботи мотора. Чіп-тюнінг-переналаштування програми електронного блоку управління, для істотного поліпшення параметрів. Тут можна задати інший режим подачі палива, повітря і поміняти інші налаштування.
Роблять чіп-тюнінг для того, щоб збільшити потужність, якщо все зробити правильно, то без особливих зусиль можна збільшити потужність на 12-15%, якщо трохи попрацювати, то можна досягти і 25%. Також чіп-тюнінгом можна зменшити витрату палива, але не набагато-приблизно на 5%. Можна зробити так, щоб мотор працював на бензині з більш низьким октановим числом.
За допомогою чіп-тюнінгу можна краще контролювати систему вприскування і електронний блок управління мотором. Також можна зняти обмежувач швидкості. Прошивки ЕБУ на багатьох автомобілях не особливо досконалі, їх можна поліпшити. На вітчизняних автомобілях тим більше прошивку можна поліпшити, а іноді буває навіть заводський шлюб, через якого у автомобіля слабка динаміка розгону або буває, що мотор раптово глухне або відбуваються інші неприємності.
Самому продіагностувати програму складно, тому краще звернутися до професіоналів. До речі, Євро 3 і Євро-4, які стоять на великій кількості іномарок не розраховані на українське, не завжди якісне, паливо. Цю ситуацію можна виправити за допомогою прошивки двигуна.
Як робити чіп-тюнінг?
Перепрограмувати блок управління з установкою нової прошивки-звична справа. Для цього використовують програми для чіп тюнінгу. Зробити монтаж модульних виробів з мікросхемою – тут більш глибоке втручання в блок управління. Для цього потрібне спеціальне обладнання для чіп-тюнінгу.
Тому більш безпечно просто перепрошивку зробити, буває кілька видів прошивок на мотор:
- стандартна прошивка, це заводська прошивка, яка стоїть спочатку;
- універсальна тюнінг-прошивка, її використовують для тюнінгу більшості автомобілів і коштує це недорого;
- прошивка від європейських тюнінгових ательє-це вже дорожча і якісна Тюнінг-прошивка, яка дозволить краще перепрограмувати ЕБУ.
Кому чіп-тюнінг двигуна робити обов’язково
Швидше їздити і менше витрачати паливо хочуть всі, але всі знають, що прошивка автомобілів своїми руками – це справа не під силу звичайній людині. Тому треба або серйозно розібратися в цьому процесі, або довірити машину майстрам. Та й сам ремонт мізків-це справа не особливо проста, теж будуть потрібні знання і досвід.
Є сенс робити чіп-тюнінг власникам автомобілів, що працюють на газу, так як коли змінюється вид палива, то змінюються і налаштування мотора. Також, чиповать бажано автомобілі з турбінами, для таких автомобілів зміна налаштувань чіпа буде максимально ефективним. Потужність можна збільшити до 25%.
Чіп-тюнінг дизельного двигуна також є сенс робити, тому що автомобілі, що працюють на дизелі, зможуть стати потужнішим на 25%, а обертовий момент збільшиться на 30%. Атмосферні мотори теж можна перепрошивати, звичайний чіп-тюнінг може збільшити потужність на 10%.
Так що, плюси чіп-тюнінгу є і їх багато, а серед мінусів – є ризик потрапити на поганого фахівця, який зробить такі налаштування, що мотор після 10 000 км. вийде з ладу. Тому, є сенс робити чіп-тюнінг авто, головне не намагатися економити, щоб не зробити гірше.
Далі відео про хлопця, який вирішив заощадити і зробив неякісний чіп-тюнінг: