Зміст
Якщо в автомобілі двигун став споживати масло, а раніше не споживав, це означає, що з мотором щось сталося. Якщо у нього вже великий пробіг-за 300 000 км., і ніколи не робився капремонт, то скоріше за все, що прийшов його час. Але поспішати не треба, іноді буває досить поміняти маслос’емниє ковпачки. Якщо двигун їсть масло, але не дуже багато – близько 1 літра на 1000 км, то ще можна поїздити. Зараз ми поговоримо про головні причини, за якими витрата масла збільшується, а також стане ясно чому збільшується витрата палива в автомобілі з часом.
Присадки для зменшення витрати масла
Якщо є бажання поекспериментувати, то можна мотор залити автомобільні присадки для мотора, вони можуть на якийсь час щілини в моторі позакривати і витрата масла дійсно зменшиться. На ринку зараз багато різних присадок, але тут немає однозначного рішення, тому що одним допомогли присадки, іншим ні, тут треба пробувати і експериментувати.
Але в більшості випадків все справа в тому, що гумки в моторі тверднуть і треба їх міняти, але для цього доведеться мотор злегка розібрати. Але якщо вже надумаєте розбирати мотор, то присадки все-таки треба спробувати. А після використання присадок, якщо вони не допоможуть, треба обов’язково поміняти масло.
Заміна маслознімних ковпачків
Якщо маслос’емниє ковпачки стерлися, то вони будуть однією з причин чому двигун їсть масло. Знаходяться ці ковпачки на клапанах системи газорозподілу. Зазвичай так просто ковпачки не слабшають, але через тривалий час експлуатації мотора їм може прийти кінець і масло почне потрапляти під втулку. Потім масло потрапляє в камеру згоряння, там воно згорає разом з горючою сумішшю і як результат, з вихлопної труби з’являється більше диму сизого кольору.
Якщо поміняти маслос’емниє ковпачки, то це на час знизить витрату масла і можливо не доведеться робити капітальний ремонт мотора. Але як правило, капремонт коштує великих грошей, тому простіше знайти на розбиранні більш-менш цілий мотор від такої ж моделі автомобіля. У багатьох автомобілях щоб поміняти маслос’емниє ковпачки не треба турбувати головку блоку циліндрів.
Двигун їсть масло – значить треба міняти кільця поршнів
Часто ще однією причиною підвищеної витрати масла вважаються компресійні кільця, які скорочують простір між поршнем і стінкою циліндра. Тим самим забезпечують мотор необхідною потужністю, вони відповідають за силу двигуна.
Масло потрапляє на стінки циліндра, змащує компресійні кільця, а зайве масло стікає по кромці маслос’емного кільця. Коли ця кромка стає зношеною, то споживання масла збільшується.
Зазвичай пружні кільця і якщо мотор не перегрівати, то вони будуть служити довго, але при перегріві ці кільця можуть втрачати пружність і її вже ніяк не повернеш, тому доведеться міняти поршневі кільця.
Масло сумнівної якості
Якщо заливати неякісне масло і довго його не міняти, то воно починає згоряти, і на деталях з’являються відкладення, які самі по собі не видаляються. Так що кільця закоксовивается, приклеюються до поршня і не працюють належним чином. Тому у мотора зменшується компресія і збільшується витрата масла.
Невідповідне масло
Якщо заливати в мотор масло, характеристики якого відрізняються від тих, які вказані в керівництві по експлуатації автомобіля, то це теж може привести до неприємних наслідків. Наприклад, якщо низька в’язкість масла, то воно буде потрапляти в циліндр і там згоряти. А якщо навпаки масло буде сильно в’язким, то на стінках циліндрів буде сильно утворюватися товста плівка. Щоб стало все на свої місця, треба заливати підходяще для вашого автомобіля масло.
Якщо постійно доливати масло, може його не міняти зовсім?
Часто бувають випадки, коли мотор споживає багато масла, і власнику доводиться постійно доливати свіже масло. А після 10 000 км. власник задається питанням: а може і не міняти масло зовсім, якщо воно постійно оновлюється. Але на жаль, заощадити не вийде, доведеться його міняти. По-перше, фільтр вже до цього часу сильно засмітився, а по-друге, багато різного бруду накопичується в піддоні картера, тому щоб всі продукти переробки вийшли з мотора треба регулярно міняти масло, повністю зливати і заливати нове, і ставити новий фільтр.
Загалом, щоб мотор служив довго, не їв масло, і радував свого господаря – треба заливати якісне, підходяще для вашого автомобіля масло. Не допускати перегріву мотора, міняти масло кожні 7000 – 8000 км. На синтетиці можна і 10 000 км, але треба пам’ятати, що чим частіше міняєш масло, тим краще для мотора.
Якщо двигун їсть дійсно багато масла і це напружує, то треба підрахувати, скільки буде коштувати ремонт мотора, якщо ця ціна буде вищою, ніж вартість нового мотора, то тоді краще взяти інший мотор і поставити його на місце старого і все буде відмінно.
Далі відео про те, чому двигун їсть масло: