Коли їдеш за кермом ВАЗ 2106 особливо на далекі дистанції, треба стежити за всіма системами автомобіля, особливо за тиском масла, тому що, якщо буде масляне голодування, то двигуну швидко прийде кінець. Як ви зрозуміли, сьогодні мова піде про датчик тиску масла ВАЗ 2106.
Так що, треба контролювати тиск масла під час увімкненого двигуна, якщо тиск нижче або вище нормального показника, ця ситуація повинна давати привід задуматися. У Вазі 6-ке є датчик тиску масла, який у більшості випадків працює справно, у нього є стрілка і навіть сигнальна лампочка.
Як влаштований і працює датчик тиску масла ВАЗ 2106
Конструкція датчика тиску масла на ВАЗ 2106 досить проста, тому, в цілому, він надійний. Принцип його роботи у тому, що з пружної мембрани зчитуються деформації. Сама мембрана під дією масла відхиляється від початкового положення. То відстань, на яке зрушилася мембрана фіксує резистор, його ще також називають змінним реостатом. Кожна зміна опору передається на манометр зі стрілкою.
Щоб передати сигнал від мотора на панель приладів, використовуються такі елементи:
- датчик масла;
- термокомпенсаціонний і змінний резистори;
- магніт, який повертає стрілку в початкове положення;
- сигнальна лампа;
- обмотки;
- запобіжник.
Датчик тиску масла ВАЗ 2106 і всі інші елементи живляться від акумулятора, після включення запалювання. Якщо датчик тиску зламається, то легше його просто поміняти на новий, ніж намагатися відремонтувати. По-перше, він не дорогою, а по-друге, після ремонту він може показувати неправильні показники.
Датчик тиску працює в діапазоні: 0,2 кгс/кв. см. – 0,6 кгс/кв. см. Якщо перевести в Мпа, то вийде 0,02 – 0,06. Якщо показник тиску в масляній магістралі відповідає цьому діапазону, то у датчика контакти розімкнуті. Якщо раптом тиск в магістралі буде вище або нижче заданого діапазону, то контакти датчика замкнуться, після чого відразу загориться сигнальна лампа.
Модель цього датчика тиску масла – MM393A, він встановлений на ВАЗ 2106, 2121 і деякі їх модифікації.
Як перевірити справний датчик тиску масла ВАЗ 2106
Якщо раптом ви помітите, що тиск масла упав до 0 і навіть лампа загорілася, це ще не означає, що пора панікувати. Справа в тому, що сам датчик тиску масла ВАЗ 2106 неправильно працює, при тому, що з мотором все в порядку. Для початку треба просто вимкнути двигун.
Відкрити капот подивитися, що там: якщо немає масляних потьоків, то варто перевірити з допомогою щупа рівень масла в моторі. Якщо масла мало, це може бути причиною того, що тиск у масляній магістралі низька.
Щоб розібратися в чому причина, треба зробити діагностику датчика в гаражі або на СТО – взяти манометр, у якого діапазон вимірювання збігається з діапазоном датчика тиску масла. Також треба пам’ятати, що різьба у місці з’єднання датчика ВАЗ 2106 з таким позначенням: M14x1,5. Це значить, що прилад для діагностики теж повинен бути з такими параметрами, чи можна підібрати перехідник з таким позначенням.
Щоб витягнути масляний датчик потрібно ріжковий ключ. Проробляти ці дії треба при вимкненому двигуні. Замість датчика ставиться манометр, потім треба включити мотор і подивитися які реальні показники тиску масла в магістралі.
Далі можна натиснути педаль газу, після чого обороти двигуна збільшаться, і подивитися які максимальні показники тиску масла. Якщо манометр показує, що все в нормі, значить треба просто поміняти датчик тиску. Якщо ж ні, тоді шукати проблему далі.
Як встановити новий датчик тиску масла на ВАЗ-2106 або на інші автомобілі
Бувають такі водії, яким не подобаються датчики, які встановлюються на пізні моделі ВАЗа.
Наприклад, на 8-ки і 9-ках є сенс поставити датчик тиску масла від ВАЗ 2106. Процедура заміни датчика досить проста, і з нею зможе справитися кожен.
- Для початку треба купити новий датчик з індикатором і проводами. Також необхідний перехідник, який з’єднає з блоком циліндрів нову систему.
- В 9-ке або 8-ке немає місця для індикатора тиску, на відміну від 6-ки. Деякі власники замість ручки коректора фар, який не працює, ставлять індикатор датчика. А для тих, у кого ручка коректора фар працює, то є сенс вирізати спеціальне гніздо на панелі приладів для посадки індикатора датчика тиску масла. Таке гніздо можна зробити электродрелем з тонким свердлом. Треба свердлити отвори по заздалегідь зазначеній колі, потім круглим напилком підігнати місце для датчика тиску масла ВАЗ 2106. На те місце, де стояв штатний датчик треба поставити переходничок з мідним кільцем ущільнювача. Після чого треба прикріпити датчик від ВАЗ 2106 через це мідне кільце.
- Далі з допомогою проводів треба з’єднати стрілочний індикатор з датчиком.
Але це для тих, кому справді припав до душі датчик тиску масла від 6-ки. Ще б, проста система, чіткі прилади, які точно показують який тиск у масляній магістралі, а в разі поломки датчика його можна просто викинути і самостійно поставити новий датчик тиску масла ВАЗ 2106, коштує він зовсім не дорого – близько 300 рублів.
А далі відео про те, як відрізнити якісний датчик від підробки: