Ось уже кілька років ходять чутки про розробку компанією ВАЗ нового легкового транспортного засобу з двигуном об’ємом 1,8 л. В результаті, встановили силовий агрегат на універсал Лада Веста СВ Крос. При цьому, тут усунули більшість помилок, які були в попередньому вітчизняному автомобілі з таким же об’ємом мотора – Лада Пріора Спорт 1,8. У статті ми обговоримо, чи варто купувати Ладу Веста Крос з движком 1,8 л, а також позначимо основні переваги та недоліки такого мотора.
Ключові технічні параметри силового агрегату 21179
Перш за все, необхідно сказати про основні характеристики даного мотора. Серед них особливо варто підкреслити показники:
- потужністю 122 кінські сили;
- крутного моменту – 170 Нм при 3750 оборотах в хвилину;
- об’єму – 1,8 л;
- трансмісії – мотор йде разом з п’ятиступінчастою коробкою перемикання передач або п’ятидіапазонним автоматом;
- екологічної чистоти – відповідає стандарту Євро 5;
- термін служби двигуна – близько 200 тисяч кілометрів пробігу.
Показники витрати палива
Крім того, багато автовласників при виборі транспортного засобу цікавляться його економічністю. Варто відзначити, що даний мотор може працювати на 92, так і 95 бензині. При цьому показники споживання пального з цим движком складають:
- їзда по місту – 10,7 літрів з механікою і 10,1 л з автоматом;
- їзда по трасі – 6,4 л. МКПП і 6,3 л. АКПП;
- змішаний цикл – 7,9 л. механічна коробка перемикання передач і 7,7 автоматична КПП.
В принципі, не можна сказати, що силовий агрегат вже дуже економічний. У той же час, для їзди по трасі це цілком непогані показники.
Основні компоненти
Серед найважливіших елементів даного мотора, слід виділити наявність:
- клапанів від знаменитого бренду Mahle;
- ременя ГРМ Continental. Згідно заявам виробника, термін служби даної комплектуючої сягає аж до 180 тисяч кілометрів. На практиці цифра дещо менша, але теж дуже значна;
- форсунок від того ж виробника. Якщо порівнювати з Пріорою, то ресурс тут в рази вище, так і продуктивність трохи краще;
- помпи GMB. Термін її служби відповідає ременя газорозподільного механізму (180000 кілометрів);
- розподільних валів Toyota Tsusho. Їх вага на порядок нижче, ніж у випадку старих чавунних моделей;
- механізму регулювання фаз INA.
Ключові відмінності від 1,6-літрового мотора
Перш за все, варто відзначити, що описуваний нами двигун могутніше на 16 конячок. Це позначається на тому, що максимальна швидкість машини зросла на 10 кілометрів в годину (від 178 до 188 км/год). Крім того, покращилися і показники динаміки. З новим мотором автомобіль бере першу сотку за 12,1 секунду. На 1,6-літровий силовий агрегат для цього потрібно 12,8 секунд.
Як наслідок, зросли і показники споживання палива, так що за покращену потужність і динаміку доведеться розплачуватися підвищеними витратами на пальне.
Що ще потрібно знати про движку
Якщо оцінити мотор зовні, то він практично нічим не відрізняється від інших шестнадцатиклапанных моторів від вітчизняного автовиробника. Збільшений об’єм двигуна вийшов не тому, що зросли діаметри циліндрів, а завдяки зростанню ходу поршня. Таким чином, була перероблена вся шатунно-поршнева група, також встановили новий колінчастий вал. Ще одна відмінна риса – наявність оновлених олійних і охолоджуючих каналів.
Крім того, даний движок є першим мотором від компанії ВАЗ, де використовувалися регулятори фаз газорозподілу.
Оскільки виріс обсяг, виробникам довелося встановити нові, більш потужні форсунки, зробити кілька більшу дросельну заслінку, а також підняти загальний обсяг робочої рідини до 4,4 літрів. Відповідно, насос також кілька могутніше.
Крім цього, 21179 — це перший вазівський мотор, на якому застосовані регулятори фаз газорозподілу. Принцип роботи ДМРВ також змінився. Тепер інформація прочитується завдяки датчикам абсолютного тиску, а також визначення температури повітря.
Основні недоліки мотора
Варто відзначити, що, хоча виробники і врахували недоліки движка 21128 з Лади Пріори Спорт, але і в цьому двигуні є ряд недоліків. Мотор доступний в експлуатації вже близько 2 років, так що користувачі зуміли оцінити всі його сильні і слабкі сторони. Передусім тут треба підкреслити:
- сторонні шуми з гідрокомпенсаторів. В принципі, стуки з цього вузла – це характерна проблема всіх моторів на 16 клапанів, які робляться компанією АвтоВАЗ. В основному, проблема виникає із-за того, що в силовому агрегаті недостатньо робочої рідини (давно не доливали, або ж присутня текти). Крім того, такий же симптом з’являється і у випадку використання олії низької якості. Якщо сильно все запустити, то доведеться проводити повну заміну гідрокомпенсаторів. Варто відзначити, що нічого страшного тут немає, так як подібний ремонт обійдеться вам дуже недорого;
- збільшений витрата робочої рідини. Двигуни такого типу витрачають досить багато олії. Як правило, це виникає в разі поломки шатунно-поршневої групи. Вийти з цієї ситуації можна лише в тому випадку, якщо повністю замінити несправні елементи.
В принципі, більше ніяких особливих зауважень з приводу функціонування двигуна Лада Веста Крос немає. Якщо правильно обслуговувати його, агрегат без проблем прослужить аж до позначки в 200 тисяч кілометрів. При цьому мотори демонструють відмінну роботу як з механічною коробкою перемикання передач, так і з АКПП. До речі, ресурс у останньої точно такий же, як і у механіки.
Особливості тюнінгу мотора
Варто відзначити, що, оскільки встановлено новий електронний блок управління М86, то відпадає можливість монтажу короткого впуску, валів, хорошого павука і налаштування в режимі онлайн. Крім того, в силу того, що екологічність движка відповідає досить жорстким стандартам Євро-5, то випускний колектор сильно обмежений.
найоптимальніший варіант збільшення потужності силового агрегату придбання павук 4-2-1, а також монтаж якісного впуску, яким слід замінити довгий стік. Таким чином, можна збільшити параметри мотора до 140 кінських сил.
Яке масло заливати в двигун
Роблячи огляд на движок 1,8 для Лади Вести Крос, не можна пропустити питання про вибір моторного масла. Насамперед, слід відштовхуватися від особливостей експлуатації транспортного засобу. Оцінюйте клімат у вашому регіоні. Саме цей показник допоможе вам підібрати рідина з відповідною в’язкістю. Інструкція з експлуатації транспортного засобу радить використовувати масла типу 5W-30, 40, 10W-40, а також 15W-40.
Для регіонів з холодним кліматом слід придивитися до більш рідким засобів, тоді як в нові двигуни можна залити навіть масло 0W-40. Для теплих кліматичних зон, а також на літній період можна заливати масло 15W-40.
Наступний важливий параметр – це клас якості. Виробник рекомендує брати рідини, клас яких досягає GF-4 або вище. Не слід нехтувати цим правилом, оскільки, як вже говорилося вище, мотори досить вимогливі до маслу.
З приводу виробника нічого радити не будемо – є чимало статей на цю тему, та й тут треба відштовхуватися не так від бренду, як від технічних параметрів конкретної речовини. Загалом, дивіться за тим, як двигун буде вести себе при використанні того чи іншого олії.
Гнуться чи клапана у разі обриву ременя ГРМ
Як і всі сучасні мотори, в разі обриву ременя, двигун Вести буде гнути клапана. Це пов’язано з тим, що в нових транспортних засобах виробники намагаються добитися максимальних показників потужностей, незважаючи на досить скромні обсяги деяких моделей. Для цього елементи шатунно-поршневої групи роблять максимально легкими, в той же час, параметр стиснення якомога більше збільшується. Таким чином, домогтися проточек в поршнях неможливо. Так що якщо заклинить помпа або натяжний ролик, а також коли обірветься ремінь газорозподільного механізму, необхідно буде зайнятися капітальним ремонтом двигуна.
Що маємо в підсумку
Таким чином, новий движок від компанії АвтоВАЗ зарекомендував себе досить непогано. Так, можливо, до сучасних двигунів від популярних зарубіжних концернів йому ще далеко. У той же час, на обличчя помітно використання новаторських технологій, в силу чого як динаміку, так і потужність автомобіля досить непогані. Та і явних недоліків у мотора немає – потрібно лише регулярно обслуговувати його, а також купувати витратні матеріали, рекомендовані виробником. Якщо дотримуватися цих правил, ресурс мотора може досягти аж до 200 тис. км.
А далі відео про новий мотор 1.8 для Лада Веста Крос: