Зміст
Двигун ГАЗ 24-це новий мотор того часу-ЗМЗ-24, що випускається Заволзьким моторним заводом, є 2 модифікації: ЗМЗ-24Д і ЗМЗ-2401. В базі лежить мотор від старої Волги (ГАЗ-21), яка випускалася ще з 1957 року, а 24-ю Волгу стали випускати, починаючи з 1970-го року. Старий мотор був істотно поліпшений і доопрацьований.
Двигун ГАЗ 24 і його особливості
Обидві модифікації-це звичайні двигуни внутрішнього згоряння, різниця в тому, що ЗМЗ-2401 працював на 76-му бензині, а ЗМЗ-24Д – на 93-му бензині. Конструкція цих моторів дуже схожа, у них по 4 циліндра, по 8 клапанів, головка блоку з алюмінію, распредвал розташований знизу, ГРМ шестерний.
Особливості двигуна ГАЗ-24:
- на відміну від старого мотора ЗМЗ-21, в новому ЗМЗ-24Д гільзи циліндрів посаджені на мідних кільцях-ущільнювачах в блок циліндрів, в 21-му моторі вони саджалися на гумові кільця-ущільнювачі садять в блок на мідні ущільнювачі-кільця, а не на гумові, як в моторі ЗМЗ-21. Це означає, що стало легше запресувати і випресувати ці кільця в разі ремонту і охолоджуються гільзи циліндрів в новому моторі;
- привід масляного насоса шестигранної форми, тому його легше встановити;
- в моторі пряма площина піддону, вона відмінно прилягає до блоку, тому з картера мотора масла менше підтікає.
А найголовніше, мотор ГАЗ-24 потужніше, ніж мотор ГАЗ-21 за рахунок більшого розміру тарілок клапанів. Різниця в моторах 24Д і 2401:
- шланги у мотора 2401 довше на 4 мм.;
- ГБЦ в 2401 вище на 4 мм., а сам мотор менш потужний, так як більше камери згоряння в циліндрах.
Термін служби моторів ЗМЗ-24
Двигун ГАЗ 24 володіє відмінною витривалістю, витримує багато знущань з боку водія:
- заливати різне масло, хоч від камаза, змішувати різні масла;
- не перевіряти кожного разу рівень масла в картері;
- перегрівати мотор;
- їздити на максимальній швидкості.
Приклади, що демонструють наскільки витривалий мотор ЗМЗ-24:
- Волга ГАЗ-24 працювала в таксі, після чого розібрали мотор, і побачили, що навколо масляного насоса скупчилися згустки рідини, що нагадує солідол, масло стало дуже густим, під кришкою клапанів теж все в густому олії. Причому на ремонт машину віддали не тому, що двигун застукав, а тому що за термінами вже пора зробити ремонт мотора, свого роду, планове ТО.
- Другий випадок, коли ремонт мотора робили в гаражі, проблема була в тому, що прокладку головки блоку пробило, тосол в великій кількості став потрапляти в мотор, тому масло стало аж білого кольору, але все одно довелося їхати на цьому маслі. Перший час двигун сильно гарчав, але вже після 200 км. тосол з масляного піддону випарувався і масло стало нормальним і мотор став працювати так, як і повинен.
Найчастіші неполадки мотора ГАЗ 24
Незважаючи на свою витривалість, все одно мотор 24-й Волги потребує ремонту час від часу, тому що є характерні проблеми у цього мотора, а саме:
- з заднього сальника буває, що масло тече, причому навіть на новому моторі таке бувало. В задній частині на коленвале треба встановити сальникову набивку, яка складається з 2-х половинок, і масло тече на стиках цієї набивання, якщо ці стики маслостойким промазати герметиком, то течі більше не буде;
- витрата масла у мотора, при тому, що масло ніде не тече і мотор не димить. Якщо мотор новий, то це значить, що треба просто прокатку пройти, тоді приблизно після 10 000 км. витрата масла зменшиться.
Бували навіть випадки, що мотор продовжував витрачати масло до 50 000 км. а потім переставав, і продовжував служити до 200 000 км. без витрати масла.
Бували ще випадки, коли на двигуні ГАЗ-24 випадало сідло з-під клапана, причина в тому, що на заводі не завжди добре запрессовывали сідла. Якщо така ситуація трапилася і сідло випало, то сідло дробилося клапаном на дрібні частини, які розліталися по двигуну, що призводило до того, що треба було робити капремонт, робити прочищення колектора і карбюратора.
Часто на Заволзькому моторному заводі випускали браковані деталі, від яких і залежить довговічність двигуна. Але якщо вдавалося купити машину з якісно зібраним мотором, і власник такого автомобіля правильно експлуатував машину, то такий мотор міг легко прослужити до 280 000 км. без ремонту. Бували навіть випадки, що пробіг досягав 380 000 км.
В яких випадках треба робити ремонт мотора ГАЗ-24
Треба капремонт мотора ЗМЗ-24 робити в тому випадку, якщо:
- витрата масла став дуже великим через поршневі кільця;
- у масляній системі тиск масла став низьким;
- у кривошипно-шатунному механізмі з’явився стукіт;
- часто двигун став перегріватися.
Якщо робити капремонт, то треба міняти ці деталі:
- маслознімні ковпачки;
- всі прокладки і сальники;
- всі вкладиші;
- поршневу групу: поршні, кільця, гільзи циліндрів;
- распредвал і шестерні коленвала;
- масляний насос;
При капремонті також треба відшліфувати колінвал, якщо це зробити не вдається, то його треба просто поміняти. При необхідності треба поміняти і клапана В ГБЦ, головне, що їх треба притерти до сідел головки блоку циліндрів. Якщо ж мотор Волги-24 не вдається відремонтувати, то треба відразу встановлювати новий мотор, якщо по грошах сума ремонту буде обходитися дорожче, ніж заміна мотора.
Модифікований мотор ЗМЗ-402
Двигун ГАЗ 24 (ЗМЗ-402) – це покращений двигун, який також встановлювався в 24-х Волгах, у нього змінений блок і головка блоку. Цей мотор стали встановлювати в Волги з 1985 року на автомобілі ГАЗ-24М, а вже після 1986 року його стали ставити на ГАЗ-2410. У двигуні ЗМЗ-402 використовуються не такі деталі, як на ЗМЗ-24, а саме:
- інший масляний насос, у нього вище продуктивність;
- більш масивний шків коленвала;
- водяний насос став кріпитися на блоці циліндрів, а не на голівці, як раніше;
- інший корпус термостата.
Не змінилися такі деталі:
- піддон мотора;
- шестерні распредвала;
- поршнева група;
- штанги;
- колінвал;
- штовхачі.
Крім того, в 402-му моторі стали встановлювати распредвал з чавуну, якщо раніше його робили зі сталі. Вали 402-го мотора стали більш витривалими. Що стосується ремонту, то ремонтується 402-й мотор приблизно так само, як і 24-й, в ньому треба іноді регулювати зазори клапанів.
А далі відео про те, як працює мотор ЗМЗ-24Д: