Мінськ, так само, як і мотоцикл Урал, Іж-Юпітер, чи Ява – свого роду легенди радянських часів.
Так, їх було, за що лаяти. Але не менше в цій історії і позитивних моментів.
Про зародження марки Мінськ
Повернемося в минуле, а саме – в 1951 рік. Після війни пройшло всього 6 років. Радянська промисловість тільки почала відновлення. Військові дії серйозно загальмували розвиток технологій в країні. Тому, щоб якось компенсувати технологічні втрати, частково їх замінили трофейними.
По закінченню війни, в СРСР потрапили документи з заводу DKW (Німеччина). На основі отриманих даних була створена перша модель мотоцикла. Вона повністю копіювала DKW RT 125. Стара добра німецька класика дала життя цілої плеяди прекрасних мотоциклів.
Радянська модель отримала назву М1А. Спочатку її випускали в Москві, але було прийнято рішення про передачу подальших розробок у Мінськ.
ММВЗ активно використовував німецьку технологію, доповнюючи і вдосконалюючи її. Було зібрано понад 6 мільйонів одиниць мотоциклетної техніки. Творіння мінських майстрів активно експортувалося і побувало в 45 державах світу.
мотоцикл Мінськ, популярний не тільки в нашій країні. Як і інша радянська техніка, він поставлявся в країни соцтабору і держави, активно співпрацювали з СРСР.
ТТХ мотоцикла «Мінськ»
Мотоцикл Мінськ на фото
Мінськ ММВЗ-3.111, який ми наводимо як приклад – двомісна дорожня модель, випуск якої почався в 1973 році. Це самий відомий з історичних білоруських мотоциклів, адже саме він став гордістю заводу, отримавши знак якості. Крім того, це перша модель, на позначення якої застосували абревіатуру ММВЗ.
Новий мотоцикл мав передове обладнання та сучасний дизайн. Багато елементи зовнішнього вигляду, застосовані в цій машині, використовуються в мотоциклах M1NSK і зараз.
- Модель входить в клас 3 (до 125 см3)
- Потужність двигуна – 9,5 л. с. при 6000 об/хв.
- КПП – механіка, ножне перемикання.
- Швидкість 95 км/год.
- Ємність бака – 12 л
- Маса – 112 кг
Одночасно випускалася модифікація ММВЗ-3.111 З «Спорт» – мотоцикл Мінськ 125 см3, без багажника, з кермом спортивного типу, і з дещо зміненим зовнішнім виглядом. Це був дорожній мотоцикл, хоча і мав великі можливості.
Мотоцикли Мінськ 125 см3
Клас до 125 см3 популярний до цих пір. Як для дорожніх, так і для спортивних моделей. Не став винятком і Мінський завод.
ММВЗ-3.112 – один з найяскравіших представників. Багато разів модернізувався, аж до 90-х років.
З більш сучасних моделей можна пригадати відносно новий мотоцикл Мінськ ММВЗ-3.113. Перші моделі зійшли з конвеєра в 1995 році. Модернізацій було кілька, остання – в 2006 році. Після чергового оновлення і ребрендингу компанії, мотоцикл став називатися M1NSK З 125.
Мотоцикл Мінськ характеристики (для С125):
- Двигун – 125 см3, одноциліндровий, двотактний, з повітряним охолодженням.
- Кпп – 4-х швидкісна.
- Гальма – барабанні.
- Максимальна швидкість – 90 км/год.
- Маса – 120 кг
- Обсяг бака – 11 л.
- Витрата пального – 3,5 літра на 100 км.
Якщо вже ви вирішили купити мотоцикл Мінськ С125, то краще вам добре вивчити його можливості.
Спортивні мотоцикли Мінськ
За довгі роки своєї історії, завод виробив чимало цікавих моделей не тільки дорожніх, але і спортивних мотоциклів різних класів.
Після того, як в 2007 році підприємство стало приватним, почалися активні розробки ендуро, кросових і спортивних мотоциклів.
Перший спортивний мотоцикл з’явився у 1956 році. Для того часу у нього були передові технології. І хоча, багато в чому ще зберігалися запозичення з німецької техніки, конструктори Мінського заводу серйозно його модернізували. Зміни торкнулися підвіски, рами та інших компонентів. Модель називалася Мінськ М-201К.
Зараз також випускаються спортивні та позашляхові моделі мотоциклів.
Цікавий зразок – кросовий мотоцикл M1NSK RX 450.
Двигун тут варто одноциліндровий, чотиритактний, об’ємом 450 кубів. Охолодження рідинне, потужність-54 к. с. Об’єм бака – 11,5 л. Коробка передач 6-ступінчаста. Гальма дискові. Маса – 110 кг.
мотоцикл Мінськ 2013-2014 року випуску коштує в середньому 125 тис рублів.
З позашляхових мотоциклів варто відзначити наступні моделі:
- M1NSK X 200;
- M1NSK ERX 250;
- M1NSK TRX 300i.
Х 200 – класичний ендуро, призначений як для звичайних доріг так і для пересіченій місцевості. Тут варто двигун на 200 кубиків, потужністю 15 к.с. при 7500 об/хв. Охолодження повітряне. При «сухій» масі 128 кг, ця машина може розвивати швидкість до 110 км/год.
Модель з’явилася на білоруському ринку в 2010 році. І за ті 4 роки, що продається мотоцикл, він не тільки став популярний в країні, але і активно експортувався в багато країн.
Це досить доступні мотоцикли Мінськ нові ціна яких влаштовує більшість потенційних покупців. Щоб заощадити, деякі купують їх з невеликим пробігом.
200-ку можна хвалити, а можна і лаяти. Особливо в останньому відзначилися мотолюбителі, які вважають неприпустимим випуск китайських мотоциклів під білоруським брендом.
І кажуть вони це не просто так. По суті, Х200 – перелицювання Loncin JL 200 GY-2C l (він же Zongshen LZX200 GY-2). Специ рекомендують відразу ж міняти повітряний фільтр, ланцюг і маятник, поставити захист картера. Якщо вам подобається цей мотоцикл Мінськ купити новий у відмінному стані, з усіма документами, можна приблизно за 2-3 тисячі доларів США.
При першому погляді на модель M1nsk r250, складно повірити, що цей красень випущений в Білорусії. Це не дивно, адже авторство проекту належить компанії Megelli. У Мінську його виробляють «як є», без спрощень і дешевих запчастин.
Об’єм двигуна цього мотоцикла – 249 см3. Потужність – 26 «коней» при 8500 об/хв. Швидкість 145 км/ч. Охолодження водяне.
На цей сучасний і високотехнологічний мотоцикл Мінськ ціна становить 45 млн білоруських рублів (приблизно 4500 доларів США).
Мотоцикли Мінськ і мотокрос
Крім моделей дорожнього класу і мотоциклів для шосейно-кільцевих гонок, Мінський завод випустив кілька моделей для кросу. Першою моделлю став ММВЗ-3.221. Це перший повноцінний кросовий мотоцикл від білоруських виробників.
Про це мотоциклі варто розповісти докладніше. Адже з нього почалася ціла епоха, нове покоління кросових мотоциклів Мінськ. Серед всіх інших машин в модельному ряді заводу, ця була особливою. Може бути, вона і не отримала «знак якості», але заслужила його в повній мірі.
Цей цікавий мотоцикл Мінськ технічні характеристики якого ми збираємося розповісти вам, з’явився в 80-е роки минулого сторіччя. Багато зразки цієї моделі до сих пір знаходяться в робочому стані, що говорить про високу якість і надійність техніки.
Враховуючи, що випуск цієї популярної моделі закінчився майже 20 років тому, запчастини на мотоцикл Мінськ ММВЗ-3.221 добути буває дуже непросто. Наприклад, двигун для кросової версії – велика рідкість. Бо, буває простіше придбати версію для дорожнього і довести до розуму своїми руками.
Модель для кросу складно назвати швидкісний. В середньому вона розвиває швидкість 40-50 км/год, а дорожня версія дещо швидше – до 65.
Спочатку двигун мотоцикла Мінськ був «заточений» під 76 марку бензину. Після невеликого доопрацювання він легко перекладається на 92й.
барабанні Гальма тут і вельми непогані. Підвіска цілком м’яка, добре справляється з нерівностями. Загалом-то машину можна пристосувати для універсальних цілей. По місту вона їздить дуже навіть непогано.
У цілому, за роки існування ММВЗ, було випущено 14 серійних моделей спортивних мотоциклів, третина з яких призначені для мотокросу. Спортивні мотоцикли мінськ нові і б/у цінуються в колі професіоналів.
Тюнінгований Мінськ
Байкерів в Білорусії нітрохи не менше, ніж в інших країнах. Тому, зовсім не дивно, що багато моделей класичних «Минсков» перероблялися під себе. Кастоми випускалися і самим заводом. Приміром – М1NSK M4 200 Shif Custom і M1NSK StreetFighter Shif Custom.
Кастомайзингом цих мотоциклів займаються багато майстерні, в тому числі і досить відомі.
Враховуючи, що класичний Мінськ і такі гранди, як Харлей Девідсон і Ямаха мають загального німецького предка, робота йде за одним принципом. У світі можна знайти не один мотоцикл Мінськ тюнінг якого проводили імениті майстри. Такі машини потрапляють в Європу і США, де дуже цінуються любителями.
найвідомішим спецом по тюнінгу цих мотоциклів є знаменитий Юрій Шиф. Ім’я цього чоловіка знають не тільки в Росії та Білорусі. Він «зірка» світового мототюнинга з великої літери. У майстерні Шифа є власний сайт, названий на честь господаря – yurishifmoto.com. Активно співпрацюючи з Мінським заводом, він створює моделі, які колекціонери готові купувати за будь-які гроші. І вони (моделі) того варті.
Іноді, ремонт мотоцикла Мінськ 80-х років може затягнути на півтори-дві тисячі доларів. І це далеко не межа, коли доводиться шукати окремі деталі по всьому колишньому СРСР. Зате після доопрацювання така машина може піти за ціною в 2-3 рази більшою.
На головній сторінці сайту Шифа красується мотоцикл «The Machine» – володар кількох чемпіонських титулів у престижних змаганнях для кастомних мотоциклів.
Взагалі, нагороди для кастомних «Минсков» – справа звичайна.
На подібний тюнінгований мотоцикл мінськ ціна цінителів рідко цікавить. Адже це вже не стільки техніка, скільки твори мистецтва. Звичайно, справжній фанат навряд чи змусить її пилом у гаражі. Ці мотоцикли створені, щоб підкорювати дороги, а не музеї.
Що стосується заводських кастомов, то їх було не багато. І в розробці деяких з них брав участь все той же Юрій Шиф. На подібний новий мотоцикл Мінськ ціна виходить не набагато нижчі. Покупці в основному закордонні. Такі моделі робляться на експорт.
Про мотоцикл Мінськ відео (про моделі ММВЗ-3.221 «Крос») можна подивитися тут: