Мотоцикли Стелс (не плутати з літаком – невидимкою з США) – виробник недорогих і популярних мотоциклів.
Ця торгова марка належить російській компанії «Веломоторс» і виробляє велосипедну техніку, мопеди, мотоцикли і квадроцикли. Співпраця з QJ Motors і Benelli дало свої плоди. Мабуть, найвідоміше дітище цієї фірми – стильний дорожник Stels 600 Benelli. Це не мотоцикл, а справжній витвір мистецтва.
Тут варто дуже хороший і потужний чотирициліндровий, чотиритактний інжекторний двигун, об’ємом 600 кубічних сантиметрів. Потужність складає 81,6 к. с при 11500 об/хв Крутний момент – 52 нм при 10500 об/хв. Мотоцикли Stels 600 Benelli популярні в усьому світі.
Якщо хтось вважає, що велика кількість деталей китайського виробництва в російській техніці – це негативний фактор, він просто не знає реальної статистики. По-перше, про випадки збоїв, пов’язаних з виходом з ладу обладнання. Їх не більше, ніж на японській, або американській техніці. А, по-друге, QJ – одна з провідних компаній зі світовим ім’ям.
Просто мотоцикл по-російськи
З тих пір, як Яви і Ижи стали надбанням історії, в Росії так і не з’явилося нових мотоциклів, які б зайняли нішу недорогий дорожньої техніки. Це завдання було покладено на творіння «Веломоторс» – мотоцикл Стелс Дельта 200. Завдання розробників цієї моделі було просте. Вона повинна бути недорогий, надійною і гранично простий. Щоб розібратися в ній могла хоч школярка старших класів.
Це у них вийшло без особливих проблем. Мотоцикл вийшов дійсно простим, як трьох-колісний велосипед.
Раніше доводилося вибирати між одним більш-менш доступним за ціною «японцем» і купою різномастих, схожих, як близнюки брати, китайців. Або брати японську техніку б/у, сподіваючись, що вона не потрапила під КамАЗ за місяць до продажу.
«Урал» робить експортні машини, причому, важкі і, найчастіше, з коляскою. Сусіди з Білорусії теж дорогуваті, та й виробляють китайську техніку за Ліцензією.
Російський завод прийшов до висновку, що вдома конкуренції просто немає. Так і з’явилася Дельта.
Stels Delta 200
Зовсім непомітно, як і личить «Стелсу», Дельта зуміла потіснити стрункі ряди китайської техніки і заявити про себе. Цей мотоцикл Стелс купити може навіть економний пенсіонер.
Виглядає він так, що не відлякає тих, хто морщить ніс на «Схід», а на який-небудь Сузукі просто не запрацює. Невибагливий, простий і досить приємний по дизайну.
Сюди поставили чесні двісті кубиків, причому, цілком якісних. Якщо бути точним, тут їх 197. Все це з повітряним охолодженням, п’ятиступінчастою (і знову цілком якісною) КПП, потужність-13,2 к. с. Найближчий конкурент-YBR має всього лише 10,1.
Рама міцна, сталевий. Колеса 18 дюймів. Ось хіба що гума Китайська, Кінгстон, залишає бажати кращого. Гальма дискові, надійні. Кермо нахабно скопійований з хондівських машин. Але, хто зараз так не робить?
Швидкість машини – 100-110 кілометрів на годину. Втім, лихачі беруть зовсім іншу техніку, так що все в порядку. Підвіска приємно дивує. Вона як на шосе, так і на гірському серпантині, поводиться більш ніж впевнено. Для цього російсько-китайського дива інженерної думки, дуже навіть гідно. Гума, як вже згадувалося – так собі. В дощ ви зрозумієте, як добре, що під вами не тисяча кубів і 250 км/ч.
Stels 400 GT
Наступними в нашому списку ми розглянемо мотоцикли Стелс 400 GT. Забігаючи вперед, скажімо, що випробування модель успішно пройшла. І не десь у Підмосков’ї на гарній асфальтованій трасі, яку час від часу ще й ремонтують, а на сочинських гірських дорогах. Там який-небудь Китайський драндулет просто розвалився б. А ось китайсько-російський повівся досить непогано.
Незважаючи на китайську начинку і дизайн, ніж цей Стелс нагадує Дукаті. А ось оптика явно запозичена у БМВ. Хоча, хто ж не запозичує у них?
А ось коли дивишся на мотоцикл спереду, він трохи схожий на Ямаху ТДМ. Такий ось коктейль з рис різних моделей.
Потужним цей движок назвати складно. 387 кубів і всього 27 л. с. Не так і багато для такого обсягу.
Причин дві – по-перше, це «одностволка». А по-друге ресурс форсованих движків і без того нижче. Так що виробник просто не став ризикувати.
Найкраще мотор себе почуває в зоні від 2 до 6 об/хв. Коробка, підвіска, зчеплення – все надійне.
Знову підвела лише гума. Вона просто фантастично погана. Це все той же Kingston. Якщо хочете жити і жити добре, міняйте відразу.
Другий мінус моделі – гальма. Точніше, вони нормально працюють в штатних “паркетних” умовах. А ось за містом, або, тим більше, в горах-міняйте на щось більш надійне.
Майже на всі мотоцикли Стелс ціни знаходяться в бюджетній категорії, так що купити якісь пристойні гальма – не проблема.
Власне, дізнатися, як відгукуються про сучасних Stels мотоциклісти зі стажем, можна з даного відео: