Спортивних мотоциклів в світі безліч. Вони випускаються в різних класах, з різним об’ємом двигуна. Одні з них мають універсальне призначення, інші призначені виключно для гонок.
Є машини, які мають можливість їздити по дорогах загального користування. Це «Спорт», «спорт-туризм», «ендуро-тур» та інші.
При цьому, кросові мотоцикли вважаються не транспортним засобом, а спортивним обладнанням. Їм заборонено рух по звичайних міських трасах. Кросовий мотоцикл – один з тих, на які не потрібно оформляти права і документи.
Мотоцикли класу “Спорт”
Клас “спорт” – великий ринок, в якому себе досить непогано відчувають безліч відомих фірм. Є тут японські, німецькі, італійські та інші мотоцикли, кожен з яких володіє своїми плюсами і мінусами.
Класичний спортбайк – абсолютно окремий тип мотоциклів. Він призначений для кільцевих гонок, і збирається під конкретні завдання. Гоночний регламент обмежує їх за масою, обсягом двигуна та іншими показниками.
У класі “спорт” немає явного фаворита, але є топ-фірми, що займають зазвичай подіум на важливих спортивних змаганнях. Більшість компаній-виробників мають заводські команди для гонок.
Мотоцикл Кавасакі Ніндзя – один з найпопулярніших, і навіть легендарних спортивних мотоциклів світу, випущених за весь час. Спорт мотоцикли японських виробників завжди знаходяться на вершині. Хонда, Судзукі, Кавасакі і Ямаха не звикли поступатися.
Але не відстають і такі «зубри», як BMW, або Ducati. Вітчизняна техніка в цій «гонці озброєнь» участі давно не приймає, як і мотоцикли з соцкраїн.
Мотоцикл Кавасакі Ninja 600 ZX-6R 1997 року випуску, популярний досі. Надійність цієї техніки підтверджена часом. Літровий «Ніндзя» з АБС – ще один приклад того, наскільки досконалі технології Кавасакі.
Не відстають від них і спортивні мотоцикли Ямаха. Наприклад, модель YZF-R125, з об’ємом двигуна 125 кубів, або Yamaha YZF-R1-дітище технологій, використовуваних в Moto Gp.
Спортбайки з Європи
У Європі традиційно лідирують всього кілька компаній. І, перш за все, це BMW, Ducati, Aprilia. Ці виробники роками прагнуть витіснити японців з топ-чарту кращих гоночних мотоциклів. Часом чудеса здійснюються, і спортивні мотоцикли цих компаній входять до списку переможців.
Для BMW, з техніки якої для більшості японських виробників почалася ера мотоциклів, питання честі створити щось, що перевершувало б по швидкості, або потужності аналоги з Японії.
Моделі, на кшталт BMW HP2 Sport завжди користувалися Популярність. По-перше, завдяки традиційній для Німеччини відмінній збірці і деталей. По-друге, надійність. І третьою причиною успіху стала їх вартість. У БМВ на спортивні мотоцикли ціни, якщо не нижче середніх ринкових, то цілком прийнятні для Європи.
У класі «спорт» у баварців зараз домінують три моделі:
- HP4 (модель 2013 року, 1000 см3, 193 л. с при 13000 об/хв. 112 нм при 9700 об/хв. І, що найприємніше – 200 км/ч.
- До 1300 S – 1293 см3, 175 л. с при 9250 об/хв., 140 нм при 8250 об/хв.
- S 1000 RR. Об’єм двигуна 999 см3, потужність – 193 л. с при 13000 об/хв.
Спортбайки з Італії від Дукаті – теж нерідко добираються до подіуму. Для них перемога – явище звичайне. Серед найцікавіших моделей ми б хотіли відзначити:
- Ducati Superbike 1199 Panigale R. У класі 1200 кубів, це дуже гідний суперник для будь-японської техніки. Модель виробляється серійно з 2012 року. Потужність 195 к. с при 10750 об/хв, крутний момент – 132 Нм при 9000 об/хв
- Ducati Superbike 848 EVO Corse SE – більш рання модель (2011 рік). 849 кубів/140 л. с.
Кращі спортивні мотоцикли Японії
У цій країні тема спортивної техніки, будь то мотоцикл або автомобіль, особливо актуальна. Адже тут зосереджений весь технологічний потенціал не тільки Азії, але і всього світу. Тому зовсім не дивно, що в тому ж Moto GP регулярно виграють гонщики заводської команди Ямаха.
Саме на цих японських мотоциклах ставав багаторазовим чемпіоном великий італієць Валентино Россі, який в цьому сезоні знову виступає за Yamaha.
Хоча перші успіхи Россі були пов’язані з іншою компанією з Японії-Хонда. У 2002 – 2003 роках на цих мотоциклах він не раз ставав кращим. Мотоцикли Хонда так само потужні і надійні, як і автомобілі. Неодноразово вони приносили перемогу в найпрестижніших першостях.
Купити спортивний мотоцикл з Японії мріє кожен. На деякі моделі ціна цілком адекватна, інші стоять як пристойний автомобіль.
Крім спортбайків в світі популярні так звані спорт-турери. Сучасний спорт турист мотоцикл це міць і зручність, втілені в одній машині. Дизайн більшості моделей нагадує класичні мотоцикли для кільцевих гонок. Але в цілому, це техніка для звичайних шосе. Якщо вам належить подорож на велику дистанцію, такий мотоцикл стане відмінною підмогою. А там, де швидкість не обмежена, як на німецьких автобанах, він і зовсім незамінний.
Красиві фото мотоциклів спортивних часто можна побачити в інтернеті і на сторінках журналів. Навіть люди, далекі від мотогонок, дуже їх люблять.
Кожен мотоспортсмен знає, що немає відчуття приємніше, ніж рвати зі старту і розрізати повітря на величезних швидкостях: