Малотоннажні вантажні автомобілі незамінні при транспортування невеликих вантажів, в особливості, в межах мегаполісу чи райцентру. Вони рідко використовуються для міжміських і міжнародних перевезень, зате на міських вулицях їм немає рівних. Незважаючи на те, що максимальна межа так званого «малого тоннажу» може досягати 3,5 тонн, у товарних перевезеннях зазвичай досить вантажопідйомності 1,5-2 тонни. Тому в деяких випадках немає необхідності використовувати 5-ти тонну вантажівку.
Призначення 1,5-тонників і основні якості при виборі
Найчастіше подібний транспорт в 2018 році, як і нині, використовувався для доставки товарів продовольчої або будівельної груп. У ряді випадків можливе замовлення на відстані в 200 і більше кілометрів. В процесі вибору 1,5 тонного автомобіля водій або власник бізнесу керується його специфікою експлуатації, так само як і своїми фінансовими можливостями. Незважаючи на велику кількість думок, можна виділити наступні ключові критерії вибору:
- тип і конструкція кузова. Для доставки будматеріалів або ж будь-якого продовольства оптимальними будуть машини з тентованим або бортовим кузовом. Для інших ситуацій кращим рішенням може стати суцільнометалевий фургон. Ізотермічні конструкції даного тоннажу непопулярні;
- різновид палива і обсяг його споживання. Безсумнівно, що найпопулярнішими малотоннажними вантажівками були і залишаються ті, що працюють на дизелі. Багато машин експлуатується з газобалонними установками. У будь-якому випадку, купуючи машину даного сегмента, чималу роль відіграє саме витрата пального;
- експлуатаційні якості і технічні характеристики. Ресурс силового агрегату традиційно турбує вітчизняних водіїв, особливо, якщо врахувати той факт, що багато вантажівки купуються вже з пробігом. Те ж саме стосується надійності підвіски на неякісному дорожньому покритті. Інші важливі вимоги ставляться до простоти трансмісії, конструкції шасі і підвіски. Повний привід для машин такого класу популярним також не є;
- ремонтопридатність і наявність запасних частин. Їх доступність, а також вартість ремонту і обслуговування змушують серйозно замислитися перед покупкою малого вантажівки. Ще один підводний камінь криється у відсутності сервісних станцій деяких виробників. Чим простіше конструкція, тим частіше наші водії самостійно й охоче займаються ремонтом;
- рівень комфорту для водія. Нікого не здивуєш регульованими або підігрівом сидінь, кондиціонером або навіть бортовим комп’ютером. Однак такі вантажівки все ж таки створено, головним чином, для роботи. Тому у випадках, коли описані опції серйозно підвищують ціну придбання, наші водії нерідко від них відмовляються, роблячи вибір на користь більш бюджетних авто.
ТОП 7 малотоннажников
А тепер перейдемо до умовного рейтингу популярних і найбільш затребуваних вантажних машин в самому малому тоннажі — не більше 1500 кг. Ось декілька затребуваних представників, які користуються заслуженим попитом:
Газель
Авто російського концерну ГАЗ не втрачає своєї популярності вже більше 20 років, причому, як на первинному, так і вторинному ринку. Користуються максимальним попитом і бортовий тентований варіанти виконання.
З слабких характеристик варто відзначити підвищений витрата пального і відсутність гідро – або електропідсилювача керма. В її користь говорить цінова доступність і 120-сильний бензиновий мотор. Своїм розповсюдженням вантажівка зобов’язаний широкому вибору модифікацій, порівняно малій вазі і габаритам.
FAW 1031
Це воістину невибагливий і технологічний помічник у більшості видів малого бізнесу. Є дітищем китайського автопрому і оснащується дизельним силовим агрегатом на 82 к. с., на який встановлено турбонаддув, а також інтеркулер. Він показує досить непогану потужність, як для китайців 82 кінських сили.
У базову комплектацію входить зручна відкидна кабіна, що надає доступ до мотору, протитуманні фари і магнітола. Такі опції, як підсилювач керма і тент купуються за окремим замовленням. Вантажопідйомність його становить 990 кг при максимальній швидкості в 90 км за годину.
Volkswagen Crafter
Volkswagen Crafter — один із нечисленних представників Європи в даному рейтингу, оскільки «азіати» неухильно відвойовують собі сегмент за сегментом ринку. На сьогоднішній день машина представлена в декількох модифікаціях: від пікапа і фургона до базового шасі і комбі. Цей вантажівка поєднує в собі виняткову надійність, відмінну вантажопідіймальність і продуктивність, а ще варіанти виконання.
В якості трансмісії зазвичай виступає 6-ступінчаста МКПП, хоча можна зустріти і роботизовані коробки. Чудово відчуває себе на вітчизняних дорогах і добре зарекомендувала себе в суворому кліматі. Єдиним недоліком виступає його ціна — від 13 тисяч.е. навіть за стару машину.
JMC Duty Truck
Отримала хороші відгуки за комплектацію, в яку входить підігрів дзеркал, підсилювач керма, електропідйомники, а також за швидкий запуск в холодну пору року. З інших достоїнств варто виділити високу маневреність, простоту в обслуговуванні і доступність запасних частин, а ще кондиціонер є величезним плюсом.
Виробник комплектує машину 4-циліндровим двигуном, що працює на дизельному паливі. Його потужність 91 к. с., а робочий об’єм 2800 см. куб. Водії, яким доводиться багато їздити в темний час доби, зрадіють чудовому висвітлення завдяки наявності цілих 6 фар!
Kia Bongo 3
Вантажівка випускається в різних за характеристикою і призначенню комплектаціях. Повний привід у додаток до потужного дизельного движка дозволяє надійну експлуатацію навіть в умовах поганої прохідності.
Не забудемо відзначити високу маневреність, наявність гідропідсилювача рульового колеса і чітке включення швидкостей КПП, а також економічність у споживанні палива — 12,3 літра на 100 км ходу. Кабіна може бути стандартною, а також подовженої або подвійний. Що стосується шасі, то Кіа Бонго може бути бортовим вантажівкою, самоскидом, рефрижератором або фургоном для транспортування будівельних матеріалів.
Hyundai Porter
Hyundai Porter, відомий вітчизняним водіям і підприємцям близько 30 років. Основних варіантів 2: рефрижератор або фургон. Вантажівка може похвалитися хорошою маневреністю, тривалим ресурсом, і надійністю в експлуатації в цілому.
Що стосується силових агрегатів, то можна вибрати з: бензинової «четвірки» на 2400 см.куб або турбірованного 2,5-літрового дизеля. Вантажівка корейського виробництва успішно поєднує в собі комфортабельність і легкість в управлінні зразок легкових авто з характеристиками малотоннажної вантажної машини. Здатний транспортувати вантажі до 1250 кг
BAW Fenix
Вантажівка спочатку проектувався саме для російського ринку, а тому як не можна краще підготовлений до вітчизняних умов експлуатації. Формула його популярності полягає в наступному: витривалість, простота в обслуговуванні, маневреність і комфорт.
Може використовуватися в якості бортового вантажівки з тентом або без нього, самоскида і промислового автомобіля, холодильного фургона, вантажівки-маніпулятора. Відрізняється місткістю кузова і економічною витратою пального (14 літрів навіть у чисто міському режимі). Завдяки малим габаритам прекрасно виконує свої завдання навіть в умовах перегруженого мегаполісу, тим більше, для керування досить водійських прав з-категорією.
В даний рейтинг не ввійшли інші моделі вантажівок, однак для нього були підібрані саме ті, які не один рік експлуатуються на наших дорогах і встигли зібрати велику кількість позитивних відгуків.
Далі відео тест-драйв Газелі з потужним двигуном: