Мотоцикли Харлей Девідсон вважаються одними з найкращих у світі, моделей і різних модифікацій безліч, що можна заплутатися, але зараз ми навчимося чітко відрізняти ці мотоцикли. Тут немає нічого складного: всього 8 груп: Sportster, Dyna, Softail, V-Rod, Street, Touring, Трайки (триколісні Harley-Davidson), ексклюзивні моделі сімейства CVO. Про кожну з груп поговоримо окремо і з’ясуємо, чим вони відрізняються.
Harley-Davidson Sportster
Sportster вважається найдоступнішим Харлей Девідсоном, і за габаритами – це найменший мотоцикл серед харлеїв. Класичний мотоцикл, випускається вже дуже давно, ще з витоків, починаючи з 1957 року. З тих часів мотоцикли цієї серії брали участь в різних гонках, по суті, це один з кращих класичних мотоциклів. Далі на фото видно, як зараз виглядає сучасний Харлей Девідсон Спортстер.
Конструктивно мотоцикл дуже простий, в ньому встановлений V-подібний 2-х циліндровий мотор. Бувають різні обсяги двигунів, починаючи з 883 куба, закінчуючи 1200 куб. см.
Сьогодні можна знайти 7 різновидів Harley-Davidson Sportster, істотних відмінностей в них немає, відрізняється незначно обвіс і зовнішній дизайн. Ось ці різновиди Спортстеров:
- 883 Roadster;
- Superlow;
- Forty-Eight;
- Iron 883;
- Superlow 1200T;
- Seventy-Two;
- 1200 Custom.
Головними відмінними рисами мотоциклів цієї серії вважаються:
- круглий спідометр, який кріпиться на кермі;
- задні амортизатори, які не можна не побачити;
- олійниця знаходиться під сідлом з правого боку.
Sportster не відноситься ні до чопперів, ні до круїзерів, це класичний компактний мотоцикл, з такого мотоцикла і слід починати пізнавати їзду на Харлей Девідсон. Для тих, хто загорівся таким мотоциклом, можна пошукати мотоцикли на вторинному ринку, вони будуть значно дешевшими.
Harley-Davidson Dyna
Серія Харлеїв Dyna походить від назви міста Daytona зі штату Флорида, це місто відоме своїми гонками як на автомобілях, так і на мотоциклах, тут збиралися любителі різної мототехніки.
Розміри Дайни особливо не відрізняються від Спортстера, але зате в Дайне мотор більш потужний, крім того двигун кріпиться на рамі за допомогою сайлетблоков і під час їзди він вібрує. Це створює відчуття, що мотоцикл живий. Багато байкерів в захваті від такої особливості свого мотоцикла.
Сьогодні існує 5 моделей в серії Dyna, і відмінності у них між собою також не значні. Ось ці моделі:
- Street Bob;
- Wide Glide;
- Low Rider;
- Fat Bob;
- Dyna Switchback – для далеких поїздок.
Dyna Switchback відрізняється своїми знімними кофрами і вітровому склу.
Відмінною рисою цих мотоциклів є спідометр, який знаходиться на бензобаку, а задні амортизатори також видно, як і на Спортстере. А під сідлом знаходиться ящик для акумулятора незграбної форми.
На російських дорогах серія Dyna досить рідкісна, тому що ціна на них значно більше, ніж на Спортстеры, крім цього Дайна не найшвидший і не найпрестижніший мотоцикл Харлей Девідсон. Найдешевший-Street Bob, а найдорожчий-Low Rider S. В Америці ж мотоцикли цієї серії досить популярні.
Harley-Davidson Softail
Softail – це великі і важкі мотоцикли Харлей Девідсон, цю серію теж дуже рідко зустрінеш у нас в країні. У фільмі «Реальні кабани» з Джоном Траволтою цей мотоцикл знімався повним ходом. Зовні мотоцикли цієї серії виглядають як класичний байк, здається, що колесо кріпиться відразу на рамі, але амортизатори все одно тут є, вони знаходяться під сідлом і їх не видно.
Ще в старі добрі часи заднє колесо просто кріпилося безпосередньо до рами без пружин і амортизаторів, тому на такому мотоциклі їздити було дуже жорстко, що призводило до різних проблем зі спиною. На згадку про ці важкі для байкерів часи і був створений Harley-Davidson Softail.
Назва перекладається як «м’який хвот», а «суха» рама тут в декоративному якості. А амортизатори встановлені горизонтально і подпружинивают задню частину рами, тому їзда на цій серії мотоциклів Харлей Девідсон дуже комфортна.
Двигуни в Softail такі ж, як і на мотоциклах серії Dyna, тільки закріплені мотори на рамі жорстко, також є балансирный вал, який рятує від будь-яких вібрацій.
Існує 6 моделей серії Softail, але різниці в технічних характеристиках особливих немає:
- Softail Slim – найпростіша модель;
- Fat Boy-мотоцикл з великим переднім колесом;
- Delux – мотоцикл з достатком хрому;
- Breakout – модель для більш швидкої їзди;
- Fat Boy Special – мотоцикл з меншою кількістю хрому, ніж на Fat Boy;
- Heritage Softail Classic – у нього високе лобове скло і шкіряні бічні кофри.
Мотоцикли Харлей Девідсон Softail на дорозі визначити простіше простого – стати з лівого боку і побачити, що в мотоциклі не видно амортизаторів в задній частині.
Ті, хто дивилися фільм “Реальні кабани” бачили, що у Траволти рідкісний Screamin Eagle Softail Fat Boy, якому зробили тюнінг ще на заводі. У Лоуренса-Softail Springer важільною виделкою в стилі олд скул, зараз такі не випускають. У Аллена – простий Fat Boy. А у Мейсі – Спортстер 1200.
Harley-Davidson V-Rod
Серія V-Rod-вважаються найшвидшими і найпотужнішими мотоциклами Харлей Девідсон. У створенні цієї серії брали участь навіть інженери з Порше.
У цій серії всього 2 моделі: Night Rod і Muscle.
Night Rod – це класичний V-Rod, конструкція така, щоб мотоцикл зміг добитися максимальної швидкості, інженери працювали над тим, щоб знизити центр ваги. Був розроблений новий мотор, в якому кут розвалу циліндрів став складати 60 градусів, а в класичних моторах Харлей Девідсон кут розвалу завжди дорівнює 45 градусів.
Крім цього, щоб ще більше знизити центр ваги інженери бензобак поставили під сідло, а на місці бензобака стоїть звичайний обтічник, який прикриває повітряний фільтр. У підсумку вийшов мотоцикл Харлей Девідсон, який володіє відмінною стійкість на прямій дорозі і в поворотах.
Друга модель – V-Rod Muscle відрізняється від Night Rod тим, що в Muscle вихлопні труби з обох сторін, а в Night Rod – 2 глушника з одного боку. Також зовнішній дизайн трохи відрізняється у цих моделей.
Визначити V-Rod можна по радіатору, який встановлений спереду, в Софтейле, Дайне і Спортстере немає радіатора, тому що їх мотори охолоджуються від повітря під час їзди. А ось мотор в V-Rod з рідинної охолоджувальної системою, як в автомобілі. На такі хитрощі довелося піти для того, щоб збільшити потужність цих мотоциклів, в V-Rod вона становить 120 л. с. А чим більша потужність, тим більш ефективною має бути система охолодження. Ціни на ці мотоцикли Харлей Девідсон починаються від 1 687 000 рублів за модель Muscle 2017 року.
Harley-Davidson Street
Серія Street створювалася для того, щоб мотоцикли Харлей Девідсон краще продавалися в азіатських та інших країнах, тому модель створювалася максимально дешевою і конструкція у неї проста. Мотоцикли серії Street випускаються в Індії, а всі інші Харлеї виключно в США. В Америці серія Стріт не користується популярністю.
Ціна на Харлей Девідсон Стріт менше, ніж на Спортстеры і становить 574 000 рублів за Street 750, у якого мотор найслабший серед Харлеїв. Сам мотор такий же, як і на V-Rod, з рідинною системою охолодження, з таким же кутом розвалу блоку циліндрів, але обсяг мотора в Street 750 приблизно в 2 рази менше, ніж в V-Rod. Загалом, Street не можна вважати справжніми Харлей Девідсонами.
Harley-Davidson Touring
Touring – мотоцикли, призначені для дальніх поїздок, у них великі розміри, комфорт на вищому рівні, але і ціна на ці мотоцикли Харлей Девідсон найбільша. Турінги легко можна відрізнити по кофрам (такі великі валізи з боків ззаду).
Бувають різні кофри: зі шкіри, як у Road King або з пластика, як у Electra Glide. На всіх Турінгах стоять V-подібні мотори з об’ємом в 103 куб. дюйма. Є ще такі різновиди Touring: Street Glide, Electra Glide, Ultra Limited, Road Glide (відрізняється здвоєною фарою).
Також є й інші незначні конструктивні відмінності. Охолодження теж буває різне – є просто повітряне, а є і комбіноване охолодження.
Триколісні мотоцикли Харлей Девідсон «Трайки»
Ціни на триколісні мотоцикли Харлей Девідсон високі. Є 2 моделі:
- Freewheeler;
- Tri Glide Ultra.
Ці мотоцикли комфортні, мотори потужні, загалом цікава штука.
Ексклюзивні моделі Harley-Davidson CVO
Це мотоцикли кастом, коштують дорого, загалом, справжній ексклюзив.
Тут є 3 мотоцикла:
- Pro Street Breakout;
- Street Glide;
- Limited.
Далі відео про те, як роблять мотоцикли Харлей Девідсон: