Зміст
Якщо хтось вважає, що в Азії лише японці вміють робити хорошу мототехніку, то він глибоко помиляється.
І сьогодні ми розповімо про те, чого вдалося домогтися майстрів Піднебесної. Які цікаві моделі були випущені в цій країні.
Переваги китайської мототехніки
Ресурси та виробничі потужності Китаю дозволяють виробляти сотні тисяч одиниць такої техніки щорічно. Тим більше, що внутрішній ринок теж зацікавлений в ній.
Недорогі аналоги японської та європейської техніки тут почали випускати давно. І якщо раніше це були в основному скутери і легкі малолітражні моделі мотоциклів, то зараз китайські мотоцикли можна зустріти в будь-якому класі.
Ви знайдете як туристичні, так і легкі мотокросові, ендуро і спортивні моделі, родом з цієї країни майстрів. З кожним роком вони набирають все більшої популярності в нашій країні. Адже якість збірки і деталей зростає, а ціна залишається незмінно низькою. Навіть топові моделі виявляються куди доступніше японського аналога.
Ще один плюс низьких цін ви починаєте відчувати тоді, коли ваша техніка починає вимагати сервісне обслуговування і ремонт. Запчастини для китайських мотоциклів дешеві і доступні. А тепер подумайте, скільки буде коштувати замовити запчастини на навороченого «японця». Висновок очевидний. Чим вище якість японської техніки, тим більше конкуренція на міжнародному ринку мотоциклетної техніки.
Китайці випускають і аксесуари для мотоциклістів – захисний одяг, шоломи і багато іншого.
Оглядаємо китайські мотоцикли
Сьогодні ми розповімо про найбільш цікавих китайські бренди в цій галузі, і про те, які моделі здобули популярність у світі за останні кілька років.
В наших краях ще в 2000 році ніхто навіть не підозрював, що в Китаї виробляють щось крім кросівок і плеєрів. Проте, вже тоді існувала розвинена індустрія, що створювала досить цікаву техніку.Багато хто здивується, коли дізнається, що весь цей час там працювали кілька сотень (так-так, я серйозно) компаній, що виробляють мотоцикли.
Так, будемо справедливі – китайські інженери «запозичили» багато з японської техніки. Але не можна назвати їх творіння абсолютним плагіатом чужих ідей. В наш час складно знайти серійну модель мотоцикла, яка не мала запозичень з існуючих раніше.
На російському ринку мотоцикли з Китаю змогли знайти своє місце. Потенційний покупець цієї техніки – той, хто відверто не бажає купувати стару радянську техніку, яку вже сміливо можна називати антикваріатом. Водночас, у такої людини не вистачає грошей на хорошого вживаного “японця”.
Тепер у китайців і якість непогана, і гарантія з сервісом. Все, як годиться. Тому, багато потенційних покупців японської та корейської б/у техніки звернули увагу на величезний модельний ряд, пропонований цим ринком. Зараз китайські мотоцикли купити хочуть багато росіян. В Україні відкрилися спільні підприємства, на яких великі китайські виробники випускають свою продукцію. Хороший приклад – «Ракета – Футонг», що випускаються на ДАЗе.
Потім на тому ж підприємстві почали випуск мотоциклів одного з лідерів китайської промисловості, компанії Qianjiang. Мотоцикли з маркуванням QJ тепер не рідкість на дорогах українських міст.
Народ оцінив нову якість і тепер любителі швидкої їзди не бояться купувати мотоцикли китайського виробництва. І справа тут не тільки в успішному маркетингу, або низькою ціною. Людина, яка купувала б який-небудь вітчизняний агрегат, бачить різницю, яка далеко не завжди на користь радянської техніки. Крім відверто дешевих моделей, є торгові марки, які знаходяться в дещо іншій ціновій категорії. Зате і якість у них на порядок вище. До них відноситься Keeway – найкращі китайські мотоцикли на пост-радянському просторі.
Цікавий той факт, що цей бренд належить компанії Qianjiang, про яку ми писали вище. Багато моделей цих двох марок практично нічим не відрізняються. Наприклад, багато хто знає про те, що модель Keeway SuperShadow є повним аналогом Qianjiang QJ250-H. але і це ще не все. Знавці в курсі, що такий самий мотоцикл випускався в Україні під назвою Ракета-Футонг Tiger QJ250-H. Нові китайські мотоцикли української збірки вийшли цікавими і недорогими.
Звичайно ж, китайці поки не претендують на лаври Honda, або Kawasaki, але відбили пристойну частину ринку і непогано там себе почувають. Колишні радянські республіки активно заповнює продукція та іншої відомої китайської компанії-ZongShen (маркуються ZS) і її підрозділи – ZealSun. Ці мотоцикли складно назвати дешевими. Коштують від 2 до 3 тисяч доларів і за якістю не поступаються більш серйозній техніці. Компанія пропонує практично всі популярні класи: Sport, Enduro, Cruiser, Chopper.
Дуже популярні в нашій країні стали китайські мотоцикли 250 кубів, любовно звані «чекушками» за обсяг.у СРСР цим словом називали Мотоцикли Ява-250-непоганий бюджетний варіант для тих, хто не хотів стояти роками в чергах за жаданою 350-кою.
Деякий час тому китайці випускали мотоцикли, мотори яких рідко перевищували значення в 200 кубів. Це були копії популярних хондівських моделей.
Що може запропонувати нам китайпром в цьому класі?
- Patron Sport 250. Дуже цікавий спортивний мотоцикл. Виробляється в Іжевську ТОВ»Уральська мотоциклетна компанія”. Що це за машина, можна зрозуміти з характеристик. Модель отримала одноциліндровий четырехтактник 233 кубика, п’ятиступінчасту коробку і електростартер. Все чудово, крім не самої ідеальної настройки підвіски. Умільці підкручують «залізо» під себе. Потужність движка-15,6 коней, при 7500 оборотах. Важить машина 138 кілограмів. У Росії його ціна 93750 рублів. Для любителів класу цілком доступно.
- M1NSK 250. Не дивуйтеся, що він «місцями схожий на Дукаті». Все в порядку. Просто над дизайном працювали італійці, концепція моделі британська і лише запчастини з Китаю. Так що перед нами якісний міжнародний продукт. Якісний в прямому сенсі. Збірка у нього досить непогана, як для середнього за ціною китайця. Цей звір потужніший за попередній-26 к. с при 8500 об.хороші дискові гальма і адекватна підвіска, яка і без доопрацювання напилком досить гідно зроблена і налаштована. Продаж китайських мотоциклів цієї марки почалася в нашій країні досить давно. Ця модель коштує в середньому 160 тисяч рублів.
- Ще одна популярна “чекушка”, яка встигла стати у нас ветераном – Zongshen Winner ZS250GS. Електростартер, 17 конячок, хороші дискові гальма. Машина отримала непогану підвіску. Правда, з регулюванням не пошаманити. Ціна 91 тисяча рублів.
Цікавий бренд з Китаю – Irbis. Компанія випускає багато моделей з двигунами об’ємом 100, 125 кубів. Є у них і скутери, які теж непогано розходяться у нас.
Вивчаючи китайські мотоцикли 2014 року, ми знайшли цікаву модель від цієї торгової марки. Це класичний дорожник Irbis TTR 125Rcc. У категорії 125 кубів, цей мотоцикл виглядає вельми гідно, навіть не тлі іменитих конкурентів. Все, як годиться – електростартер, дискові гальма, шини для позашляхової їзди. Придбати його можна в середньому від 37 до 43 тисяч рублів.
Якщо в найближчі кілька років та ж тенденція продовжиться, то деякі китайські компанії можуть поступово витіснити не тільки старі, а й нові японські мотоцикли в декількох класах.
Китайські ендуро та кросові мотоцикли
Китайпром, на який ми так звикли лаяти, і став героєм анекдотів, поступово, зовсім непомітно для багатьох (в тому числі і конкурентів), починає відвойовувати великий сектор ринку. І робить він це з кожним роком все активніше. Ті ж “ірбіси”, або “Футонги ” зараз можна зустріти в багатьох містах нашої країни. І народ не скаржиться – машини добротні, хоч і не з Японії. На ці китайські мотоцикли ціни виглядають куди адекватніше, ніж на «японців» навіть п’ятирічної давності.
Взяти хоча б ще один ирбисовский дорожник – Irbis GS 110сс 4т. На вигляд – класика жанру. Нічого зайвого і якісна збірка. І таких машин випускається все більше.
Ще недавно про китайські мотоцикли ендуро ніхто нічого не знав. А зараз вони не тільки активно продаються в дилерських мережах, але і знайшли масу шанувальників серед росіян із середнім рівнем доходів. Доступність і якість вивели їх на абсолютно новий рівень.
Що таке класичний ендуро? Це мотоцикл, здатний однаково впевнено себе почувати на міських вулицях, путівці і там, де дороги відсутні, як такі. Це справжня робоча машина, повністю універсальна і здатна підкорювати будь-які простори.
Трохи несподівано для китайської техніки, але вона досягла таких вершин ще кілька років тому. Деталі тепер якісні, збірка надійна, є гарантія. Загалом, дебют «принципово нового Китаю» в Європі і у нас пройшов цілком успішно.
Багато везуть до нас ендуро без ПТС. Є слух, що їх розмитнення обходиться дешевше. Але цінителів техніки, нехай і дорожчий, теж вистачає.
Серед свіжих моделей без ПТС – Xmotos XZ250 Enduro. Ми б назвали його «брендовим Китаєм». Тому що вже дуже добротно зібраний. А ще якістю він зобов’язаний тому, що двигун від Zongshen багато запозичив від 400-ї Ямахи. Мотоцикли нові китайські купити можна в сотнях дилерських центрів по всій країні.
Тут, на цьому відео китайські мотоцикли Ірбіс з об’ємом двигуна 250 кубів: