За радянських часів було чимало спроб використовувати трофейні креслення німецької техніки для створення якісного і недорогого вітчизняного мотоцикла. Але були і випадки, коли інженери, маючи достатній досвід і багаж знань, намагалися створити щось своє, лише спираючись на ті технології, що були отримані ззовні. Такі спроби не завжди були успішними, але деяким з них вдалося пережити «смутний час» і їх «нащадки» виробляються досі.
«Восход» – це торгова марка, що належить Заводу імені Дегтярьова (Зід). Виробництво почалося з випуску техніки, що повторювала розробку Ковровського заводу. Модель к-175, взята за основу, проводилася серійно, в період з 57 по 65 роки.
Популярність мотоциклів Восход
Восход мотоцикл, який був відомий кожному, починаючи від школяра і закінчуючи сільським листоношею.
Сходи були непоганий для свого часу і ціни техеникой. Крім відсутності водяного охолодження, занадто серйозних недоліків у них не було. У всякому разі, для невибагливого радянського покупця бюджетної техніки.
Завод випускав мотоцикли з одноциліндровим двотактником, об’ємом 173,7 кубів.
Плюсом будь-якого «Восходу» в усі часи було те, що відремонтувати його можна було мало не «на коліні», завдяки простій конструкції. До того ж, запчастини на мотоцикл Восход купити можна було дуже легко і практично де завгодно. Мережа постачальників працювала по всьому Союзу.
Популярність цієї техніки зберігалася десятки років, завдяки цій простоті і дешевизні, яка так цінувалася простим народом. Машина була досить надійна і володіла непоганими позашляховими якостями. Завдяки цьому, така техніка була затребувана в сільській місцевості, і там, де бездоріжжя не дозволяло використовувати більш примхливі моделі. Та й несправності, як і заводські шлюби, були справою вкрай рідкісним.
Спочатку моделі були розраховані на заправку 76, а потім – 80 бензином. Але народні умільці вже давно переробляють їх під сучасне пальне і цілком успішно заправляються тим, що продається на сучасних заправках.
Сучасний “Восход”, це мотоцикл досить легкий і швидкий (90-105 км / год). При цьому, керованість на середньому рівні, тому нікому не радимо на ньому ганяти. Розбити голову можна і на ультра-сучасної Ямаха, або Хонді, а стара радянська техніка, створена для господарсько-побутових потреб, і зовсім не придатна для скажених швидкостей на трасі.
Черговість виходу моделей
Перший “Восход” з’явився в 1965 році. На ньому стояв двигун 10 л. с / 14 нм при 5100 об/хв. Кпп стояла чотириступінчаста і досить непогана для того часу. Мотоцикл народу сподобався, а тому, незабаром серія поповнилася модифікаціями.
Восход 2 мотоцикл, мало відрізняється технічно. Плюс 0,5 л. с навряд чи можна вважати чимось особливо помітним. Зате зовнішність дещо змінилася, включаючи фари. Покращилася і система запалювання. Машина стала трохи швидше і важче на пару кг.
Найпопулярнішою моделлю є мотоцикл Восход 3М. Нова «трійка» вийшла в 1984 році і відразу ж стала справжнім хітом в СРСР. Причому, це не жарт і її випускали до середини 90-х. Причиною стала безвідмовність і надійність цієї простої машини.
Мотоцикл, вагою трохи більше 120 кг, був досить швидкий. Він легко розганявся до 90 км/год. Незабаром вийшла спортивна версія – Восход 3М – Турист. Змінилися дуги, кермо та інші деталі. Швидкість і вага залишилися незмінними.
«Восход» не могли конкурувати в технологіях з японською або німецькою технікою. Тому, ніхто і не ставив подібне завдання перед заводом. Тут, як і раніше виробляли бюджетний мотоцикл, який легко ремонтувати, і який би підходив для господарських потреб. Позашляховість цих моделей завжди залишалася однією з головних характеристик.
Восход мотоцикл фото якого можна зустріти в старих сімейних альбомах, на сторінках журналів і газет радянського періоду.
Цей мотоцикл був легше, ніж Урал, дешевше, ніж «Мінськ» і добре себе почував на наших дорогах. Такий підхід зіграв на руку виробникам і зробив всі моделі, що випускаються заводом, популярними серед населення.
“Восход” випуску 90-х популярний досі. Ці мотоцикли купують за низькою ціною, ремонтують, тюнінгують і перепродують. Виходять досить цікаві машини, деякі з яких купують в свої колекції іноземці, інші розбирають місцеві любителі.
У 1989 році, на хвилі популярності був випущений модифікований Восход 3М-01. Нова машина була потужнішою, а витрата палива скоротилася (14 к. с./ 4.2 л на 100 км).
Слідом за ним в 1993 році з’явився новий мотоцикл під назвою «Сова». Тут теж не стали винаходити щось принципово нове. Допрацювали двигун, систему запалювання, змінили дизайн. А ще перебрали підвіску і тепер спереду її хід цілих 155 мм. Мотоцикл вийшов вдалим. Витрата як і раніше 4,2 літра на сотню.
Відеороликів про «Сову» і більш старі модифікації в мережі багато. Мотоцикл Восход відео: