Навчитися їздити на мотоциклі мріє кожна друга людина на планеті. Але не кожному надавалася можливість познайомиться з двоколісним конем. Тут багато причин, заснованих на страху, адже всюди тільки і дзижчать, що їздити на мотоциклі небезпечно, що багато аварій відбувається з участю мотоциклістів. Але насправді, більшість аварій відбуваються через відсутність майстерності мотоцикліста. Ось чому так важливо правильне і послідовне навчання їзді на мотоциклі.
Перед виходом на громадські дороги треба провести деякий час на асфальтованому майданчику і об’їжджати кеглі або пляшки, причому так треба натренуватися, щоб всі рухи відбувалися на автоматі, щоб мотоцикл став продовженням тіла мотоцикліста. Саме тому навчання їзді на мотоциклі це дуже важливий і невід’ємний аспект для майбутнього байкера.
Отже, до їзди на мотоциклі треба серйозно ставиться перед самою їздою треба ознайомитись з правилами дорожнього руху і конкретно правилами їзди на мотоциклі. Але зараз не про це, в даній статті я розповім про загальні принципи їзди на мотоциклі.
Купивши мотоцикл, кожному байкеру слід ознайомитися з інструкціями по догляду та обслуговування апарату, так як будь-якому Власнику потрібен надійний і справний мотоцикл. Також, слід навчитися користуватися новими технічними фішками, такими як автоматична КПП та іншими нововведеннями. На нових мотах це буденна справа, навіть на мотоциклі Ява теж є свої фокуси.
Основні принципи для новачків:
- бути завжди напоготові, бути дуже уважним, сподіватися тільки на себе;
- весь час треба стежити за рухом ззаду, адже для цього і придумані дзеркала заднього виду;
- навчання їзді на мотоциклі потрібно проводити в місцях малого руху або взагалі без руху, приділити більше часу тренувань, можна навіть найняти інструктора;
- при наявності з собою другого пасажира, по можливості, не їхати більше 150 км/год;
- після кожного виїзду перевіряти мотоцикл на наявності пошкоджень;
- гальмувати треба заднім колесом, ні в якому разі передньому, це може привести до перевороту мотоцикла.
Навчання їзді на мотоциклі на практиці
Після вивчення правил майбутні байкери повинні приступити до самої практиці. Звичайно найкраще піти в мотоциклетну школу, яка серйозно займається навчанням їзді на мотоциклі. Саме там розкажуть як і що робити правильно, які вправи необхідно виконати, змоделюють різні дорожні обставини. Виробиться автоматизм, завдяки якому на цих дорогах можна буде уникнути безлічі проблем.
Але все ж, про те, як рушати з місця я зараз розповім в двох словах. Для того, щоб рушать з місця треба координувати зчеплення, газ і перемикання передач.
Всі дорожні мотоцикли працюють за схожою схемою:
- затиснути важіль зчеплення (муфти);
- включити першу передачу;
- повільно і одночасно відпускати муфту і повертати ручку газу.
Після таких нехитрих дій мотоцикл рушить з місця, після чого треба буде переходити на наступну, підвищену передачу. Бувають два типи перемикання – вгору і вниз. Тут все просто – перемикання вгору – це включення більш високої передачі (під час розгону треба використовувати), а вниз – це перемикання більш низькій передачі (під час зниження швидкості). Також перемикання вниз може служити для пригальмовування або зупинки мотоцикла.
Наступна важлива ступінь у навчанні їзді на мотоциклі для будь-якого початківця байкера – це зупинка мотоцикла. Для того щоб навчиться якісно зупинятися, потрібно створити хороші умови для цього. Багато відомі гонщики радять накреслити перед собою лінію на якій повинен зупиниться мотоцикл.
Для цього потрібно під час пересування, за 3-5 метрів включити нейтральну швидкість і повільно припинятися з допомогою заднього гальма. Також можна зупиниться і перебуваючи на передачі, але потім потрібно уб’ю ж включити нейтральну передачу. Так і тренуватися, тут важливі не знання, а саме треба відчути мотоцикл.
А найголовніший етап у навчанні їзді на мотоциклі – навчитися маневрувати. Маневрування на мотоциклі дуже важливо для початківців водіїв, так як без цього навику горе-мотоцикліст дуже легко зможе створити аварійну ситуацію. Як говорить статистика, безліч аварій відбувається з-за того, що мотоцикліст нічого не робить для того, щоб швидко зманеврувати і об’їхати небезпечну ділянку. А все через нестачу тренувань.
Тому, для початку треба піти в мото-школу і там необхідно навчиться маневрувати у вузьких місцях, та з кеглями, щоб відпрацювати навик маневрування. Після того, як навик маневрування буде відпрацьований, можна і на дорогу виїжджати, такому мотоциклісту вже нічого не страшно.
А зараз буде відео, на якому видно, що мотоцикліст добре вміє їздити на мотоциклі, навички маневрування у нього на автоматизмі, так він злегка порушував правила дорожнього руху, але всю ситуацію він контролював, це теж дуже важливий навик для мотоцикліста – контролювати ситуацію: