Ця стаття написана не для тих, хто кривить носа, лише побачивши щось, не вироблене в Японії.
Так, ніхто з вами не сперечається, там виробляють прекрасну техніку, яка багато в чому перевершує аналоги інших країн. Але європейська, російська та навіть китайська мотопромышленность іноді підносить сюрпризи. Серед таких несподіванок і тема нашої розповіді.
Сучасні Irbis мотоцикли, про яких говорять не так багато. Хоча є і клуби прихильників, і тематичні форуми. Модельний ряд цієї торгової марки в нашій країні досить великий і може уявити непоганий вибір тим, хто шукає бюджетний варіант, або що-то для старту.
Ирбисы дійсно можуть стати вибором для тих, хто тільки почав займатися мотоспортом, або хоче недорогий дорожній мотоцикл.
Добре, що серед моделей, що випускаються під цим брендом, є все, що потрібно – ендуро, кросові мотоцикли і звичайні «стріт байки». Роблять навіть скутери, причому вельми приємні в роботі.
Переваги і недоліки мотоцикла Ірбіс
Розповімо трохи про виробника цих машин. Так, зірок з неба Ірбіс ніколи не хапав і не претендував на роль «вбивці» Судзукі і Хонди. Завдання було куди простіше – знайти місце на російському ринку, в бюджетному секторі. Ті, кому не до смаку дорогі японські машини, а безіменні китайські «мопеди» купувати просто побоюються, вибирають Ірбіс.
Це та сама золота середина. Чи це телефон, його б назвали «брендовий Китай». На будь-мотоцикли Ірбіс ціни зазвичай доступні.
Тут і запчастини якісні і рама міцна. І навіть двигуни стоять добротні. Дивлячись на цю техніку, звичайно, помічаєш, що плагіату тут багато. Але це пішло на користь мотоциклів. Вийшли вони набагато краще, ніж більшість того, що до нас привозять з великої сусідньої країни. Хіба що гума традиційно для Китаю, нікуди не годиться. Вона майже на всіх кроссовиках, ендуро і олл-раунд мотоциклах з цієї країни робиться за принципом «аби було». Дощ ці шини не люблять, і це м’яко сказано.
Гальма краще відразу поміняти. Вони гарні для їзди по місту, але будь-які екстремальні умови змушують їх швидко вирушати на заслужений відпочинок. Головне, щоб не разом з власником мотоцикла. А ось підвіска цілком адекватна і коштує тих грошей, які за неї просять. У всякому разі, на кросове Ирбисе вона показує себе цілком непогано.
Є багато простих і недорогих моделей, таких, як мотоцикл Irbis GR, здатних показувати хороші результати при невисокій ціні.
Досвід показав, що який-небудь ендуро від цієї компанії, цілком здатний довезти вас через півкраїни без ризику поламатися разів п’ять по дорозі. Та й ремонт цієї техніки кшталт ремонту старого «Сходу». Все лагодиться в польових умовах і проблем не викликає навіть у тих, хто в механіці не надто розбирається.
Пристрій цього мотоцикла мало чим відрізняється від будь-якого іншого. В цьому і ще один плюс – коштує він набагато дешевше, ніж родич по класу від Кавасакі або Хонди. Та й якщо ви хочете купити живучий мотоцикл для сільських доріг, то серед модельного ряду Ирбисов знайдеться чимало претендентів.
Irbis мотоцикли для людей без зіркової хвороби. Їх купують, щоб їздити, а не справляти враження на дівчат. Так що якщо ви шукайте іміджевий мотоцикл, Ірбіс точно не для вас.
Це робоча конячка, яка при належному догляді буде служити вірою і правдою з десяток років, а то й більше. І ви за цей час жодного разу не згадаєте про те, що це горезвісний Китай і все, що з цим пов’язано.
Огляд моделей
Взяти, хоча б, досить популярний мотоцикл Ірбіс ТТР 250. Скільки вже випробувань він пережив у своїх власників, і хоч би що. Ніяких проблем. Рама міцна, підвіска надійна. Навіть гальма стоять цілком пристойні для такої ціни. І коли ви бачите його у справі, складно повірити, що він дешевий і зроблений з китайських запчастин.
Ирбисами в Росії торгує відразу кілька партнерських компаній. Так що знайти потрібну модель у своєму місті, або десь поблизу, не складе труднощів. Китайці подбали про те, щоб зайняти свою нішу на ринку. І у них це вийшло досить непогано.
Купити мотоцикл Ірбіс – зовсім не авантюра. Ризик потрапити на бракований мотоцикл невеликий. А серед б.у. машин трапляється чимало відмінних зразків. Але тут кожен вирішує сам, за що хоче платити в даній ситуації.
навіть Серед більш іменитих суперників з об’ємом двигуна 250 см3, ТТР 250 відчуває себе досить комфортно. І справа не тільки в його низькою для такої машини ціною, але і в непоганих характеристиках. Всі звикли недооцінювати ці машини, крім тих, хто вже мав можливість випробувати їх в роботі.
Наскільки комфортним був ТТР 125, таким же залишився і побратим з великим об’ємом. По суті, це практично ідентичні моделі. Всі «плюшки» 125-кубового бюджетника збереглися і тут.
Ірбіс-мотоцикли, зуміли домогтися того, чого багатьом іншим китайських машин не вдавалося. Вони придбали певний «авторитет». У 250-ки є навіть свої фан-клуби в Росії. Народ обговорює, як з цієї недорогої машини зробити цього підкорювача доріг. Втім, все це зовсім не мрії. Машина дуже добре піддається регулюванню, як і ІЖ Планета 5, тюнінг якої вже успішно роблять кілька десятків років.
Російсько-китайський продукт вийшов дуже навіть непоганим. Його традиційно відносять до ендуро.
Характеристики мотоцикла цілком стандартні:
- Ємність бака – 8 літрів;
- Довжина – 2,14 м;
- Ширина – 82 см;
- Висота – 1,2 метра;
- Швидкість – 120 км/год;
- Двигун SOHC, чотиритактний, одноциліндровий потужністю 17,7 к.с. при 7500 об/хв;
- КПП – п’ятиступінчаста механіка;
- Гальма – дискові.
Заводити диво китайпрома краще електрикою. Кікстартер далекий від ідеалу. Швидкість, заявлена в ТТХ теж дещо завищена. В іншому машина непогана.
Мотоцикл Irbis TTR 250 коштує в межах 50 тисяч рублів. А це для більшості росіян теж гроші. Втім, порівнюючи з будь-яким «японцем» за 4000 доларів, Ірбіс здається напрочуд дешевим і практичним.
Його молодший брат дещо слабше, хоча для своєї ваги і габаритів показує цілком адекватні класу характеристики по потужності, швидкості і розгону.
Купивши мотоцикл Irbis TTR 125, ви не будете проклинати «китайпром». З тієї простої причини, що і китайські запчастини, і російська зборка в цій машині цілком добротні. Так що машина, названа на честь рідкісного у наших краях звіра – сніжного барса, свого імені не зганьбила.
В 2013 році стритрайдеры ТТР125 оновили. Чи Стали вони краще? Надійність запалювання зросла – це факт. Швидше не стали точно. А коштують в середньому 35 -40 тисяч рублів. Це, звичайно трохи дешевше, ніж 250-ка, але і потужність помітно нижче – 8,2 л. с. Модель, випущена роком раніше коштувала на 5-6 тисяч дешевше. Варто переплачувати – питання складне.
Об’єм бака – 3,2 літра. Гальма дискові і теж цілком стерпні за якістю. Кому не подобається – ставте Брембо і буде вам щастя.
Мотоцикл Ірбіс ТТР 125 – своєрідна межа між дешевою технікою і середнім класом, в якому вже є свої старожили і відчувається куди більш жорстка конкуренція. Тут же, в ціновій категорії до 45 тисяч рублів, ирбисы відчувають себе цілком комфортно.
Є й інші, не менш цікаві моделі, випущені цим китайсько-російським виробником. І одну з них ми точно не хочемо пропустити в нашому огляді. Це мотоцикл Irbis Z1. Добротний мотоцикл з об’ємом двигуна 250 кубів, потужністю 24,5 л. з, здатний розвивати швидкість до 140 кілометрів на годину.
Про нього тут же невеликий відеоогляд: