Зміст
Мотоцикл є незамінним транспортним засобом як для їзди в умовах міських пробок, так і для переміщення по невеликим передмістям. При цьому існує маса параметрів, на які варто звертати увагу при виборі байка.
Підбір оптимального варіанта ускладнюється ще й тим, що існує відразу кілька основних видів мотоциклів. Про те, як же визначитися з конкретним вибором, ми і поговоримо зараз.
Види мотоциклів: фото і назва
Класифікація мотоциклів може бути дещо неоднозначною, різні джерела виділяють різні види байків. Тим не менше, найбільш поширеним є поділ на такі класи:
- спортивні байки;
- спортивно-туристичні моделі;
- вуличні мотобайки (стритфайтеры);
- класичні мотоцикли;
- кастоми;
- круїзери;
- позашляхові моделі.
При цьому типи мотоциклів виділяються, виходячи з конкретних функціональних особливостей таких транспортних засобів, а також їх зовнішнього вигляду. Таким чином, грань між ними може бути досить тонкою і розмитою. Є також і інші ознаки поділу. Наприклад, можна виділити позашляхові і дорожні моделі, виходячи з типу покриття. Якщо враховувати особливості виробничого процесу, то байки бувають серійними і випущені лімітованими серіями.
Тепер про кожну категорію більш детально.
Відео-огляд які краще види мотоциклів:
Спортивні мотоцикли
Вже сама назва говорить про те, чого слід очікувати від таких моделей: динаміки та великій швидкості. Подібні байки є найбільш просунутими в технологічному плані. В них оптимально поєднується невелика вага і відмінні параметри розгону. Керувати ними просто і зручно, завдяки чому з їх допомогою і ставлять рекорди в гонках.
Радує також і зовнішній вигляд моделей. Поглянувши на фото спортивних мотоциклів, ви побачите стильні і привабливі байки, стати власником яких бажає стати кожен. Пояснити це просто – гонки на мотоциклах є таким же видом спорту, як і багато інших, так що видовищність тут повинна бути на висоті. Водій сидить під нахилом для збільшення аеродинаміки. Яскравим представником класу виступає Honda CBR 600 RR.
Але є тут і мінуси. Перш за все, така техніка вузькоспеціалізована, так що вона не дуже добре підходить для тривалих подорожей. Підвіска жорстка, на поганому дорожньому покритті їзда буде абсолютно некомфортною. Та й перебувати за кермом досить складно – незважаючи на простоту управління, найменша помилка може призвести до непередбаченої ситуації. Крім того, їздити на такому мотоциклі без спеціальної екіпіровки дуже небезпечно, що вимагає додаткових фінансових витрат.
Нарешті, стоять такі мотоцикли з широким заднім колесом дуже дорого, та й статистика ДТП говорить про те, що ймовірність аварії на них більш ніж висока.
Спорт-турист
Мотоцикли спорт-турист – це поєднання динаміки і комфорту. Вони володіють хорошою потужністю, так що на трасі демонструють відмінні показники, при цьому комфорт тут на висоті. Вага їх знаходиться в районі 210-280 кілограм. Аеродинамічні властивості просто чудові. Найбільш типовим представником виступає Kawasaki ZX–14.
Хоча динаміка і непогана, але старт дещо більш плавний, ніж у випадку зі спортивними мотоциклами. Підніжки знаходяться ззаду, завдяки чому навіть під час тривалих поїздок ноги не будуть затікати. Піднесений кермо робить транспортний засіб максимально зручним для управління. На таких мотобайках можна з легкістю їздить по 1000 кілометрів на день, при цьому у водія не виникатиме почуття дискомфорту.
Їх інших переваг слід відзначити порівняно невелика витрата пального (на порядок менше, ніж у спорт-байків), велику витривалість і максимальний комфорт. Бак досить місткий, так що часто відвідувати заправку не доведеться.
Але є і мінуси. Перш за все, це велика вартість моделей, а також відносно дороге обслуговування.
Стритфайтеры
Порівняно невелика група. Технічні параметри нагадують спорт Мотоцикли, але тут відсутній весь зайвий пластик. Дуже часто вуличними байками стають спортивні мотобайки, які потрапили в дорожньо-транспортну пригоду. Моделі ідеально підходять для здійснення різних трюків. Основні їх відмінності полягають у зменшеній приладовій панелі, потужній фарі, а також відсутності обтічників. Всі механізми максимально відкриті.
Мотоцикли туристичні
Такий байк стане незамінним варіантом для тривалих подорожей. На перше місце тут виводиться комфорт пасажирів. Туристичний мотоцикл або турер, як його ще називають, може важити до 500 кілограм, при цьому габарити у нього відповідні. З одного боку, це підвищує стійкість на трасі. З іншого – маневреність у місті може бути дещо обмежена. Тут не вийде з легкістю подолати будь-які пробки. Незважаючи на велику вагу, витрата палива помірний, крім того, немає необхідності купувати дорогу екіпіровку. Якщо ви шукайте приклад такої моделі, то Honda Gold Wing – один з кращих варіантів даного різновиду мотоциклів.
Мотоцикл класика
Можна почути масу назв видів байків, включаючи родстери, нейкеды, неокласику. Тим не менш, всі вони відносяться саме до класичних мотоциклів. Подібні транспортні засоби є найбільш універсальними моделями. Перш за все, їх вартість досить невисока. З іншого боку, сучасні класичні мотоцикли нічим не гірше спортбайков в плані ходової. При цьому посадка пряма, що сильно підвищує комфорт. Водночас, якщо розвинути високу швидкість, то водія здуватиме.
Можливо, для траси дана модель буде не найкращим варіантом, зате в місті вона веде себе дуже впевнено. З плюсів мотоцикла також виділяється непогана маневреність і низька вартість експлуатації. Один з кращих варіантів на кожен день.
Кастоми
Це – самий специфічний клас мотоциклів. Сюди можна віднести чоппери, драгстери і дігери. Як правило, моделі не призначені для серійного виробництва, їх випуск обмежується одиничним екземпляром або парою штук. В основному, виготовленням подібних транспортних засобів займаються народні умільці. В результаті, параметри можуть більш ніж відрізнятися. Встановити можна будь-який силовий агрегат і коробку передач. Часто використовується поєднання різних деталей з декількох моделей.
Якщо ж говорити про серійних кастомах, то тут варто зупинитися на Harley-Davidson. Подовжена передня вилка, велика кількість хрому, привабливий дизайн – такі мотоцикли не просто засіб пересування, а справжні витвори мистецтва. З плюсів моделей можна виділити оригінальний дизайн і велику потужність. В той же час їх вартість дуже висока, та й ремонт ексклюзивних байків може викликати деяку складність.
Круїзери
Такі дорожні мотоцикли – повна протилежність спортивних моделей. Подібні байки підходять для спокійної і розміреної їзди. Часто сюди відносять також чопери. Відмінною рисою є низький показник посадки сідла, так що навіть людям з невеликим зростанням дістати ногами до землі цілком зручно.
Позашляхові мотоцикли
Такі моделі підійдуть людям, які полюбляють їзду по бездоріжжю. Справжні двоколісні джипи з легкістю долають дорожнє покриття з піску і каменів. Вони відмінно відчувають себе на нерівних поверхнях. При цьому важать подібні транспортні засоби досить мало, так що з управлінням впорається навіть новачок. Відмінні риси мотоциклів такого типу полягають у збільшеному кліренсі, високому сидінні і зміщеному вгору центрі ваги. До цієї групи входять ендуро і кросові мотоцикли. Яскравим представником виступає Honda CRF 450.
З переваг виділяється мала вага, простота в управлінні, хороша прохідність і низька вартість обслуговування. Один з кращих варіантів для новачків. З мінусів варто виділити відсутність передньої фари на багатьох моделях, в силу чого їх експлуатація в межах міста і на трасах є забороненою.
Невеликий підсумок
Отже, ми описали основні види мотоциклів. Цей список не претендує на максимальну точність, адже існує маса інших критеріїв для класифікації. Наприклад, байки з коляскою можна виділити в окрему групу. Крім того, постійно вигадують все нові і нові моделі, які можуть стати початком для нового класу двоколісних транспортних засобів. У будь-якому випадку, в статті описані базові класи байків. Вибір конкретного різновиду залежить від ваших уподобань і особливостей експлуатації мотобайка.
Відеоогляд класичних мотоциклів: