Все більше виробників встановлюють на свої моделі автомобілів не прості коробки перемикання передач, а варіатор. Водночас, люди з побоюванням ставляться до всього нового. Але чи є тут чого боятися? Давайте ж розглянемо, як працює такий пристрій взагалі, які у нього переваги та недоліки, а також як відбувається ремонт варіатора Колеос і інших автомобілів.
Особливості варіаторів
Перш ніж обговорювати термін служби клиновидного ременя в варіаторі, необхідно визначити ключові відмінності коробки такого типу від аналогічних пристроїв. Головна перевага нової моделі КПП полягає в тому, що зміна передавального відношення відбувається плавно, без ривків. Завдяки підвищеній гнучкості, обладнання і отримало свою назву – CVT-варіатор. Подібний пристрій дозволяє максимально використовувати потужність силового агрегату, в силу чого все більше людей хочуть бачити у своєму автомобілі саме таку коробку передач.
З іншого боку, багато автовласників, все ж, побоюються подібних вузлів. Перш за все, їх насторожує незвичайна конструкція, в силу якої можуть виникати проблеми з варіатором.
Варто відзначити, що в такій КПП немає традиційних шестерень.
До складу варіатора входить ремінна передача, оснащена парою шківів. Діаметр останніх може змінюватися, що впливає і на роботу транспортного засобу. Під час розгону машини немає ніяких провалів, все відбувається дуже плавно.
З іншого боку, дана технологія ще досить нова, в силу чого ремонт варіатора Мітсубісі Аутлендер та інших авто обійдеться порівняно дорого, та й деталі дістати не так вже й легко.
Слід навіть сказати, що деякі офіційні дилери не приймають на ремонт CVT-коробки. Водночас, для початку необхідно визначити, наскільки часто ламаються Варіатори взагалі.
У цій статті ми розглянемо особливості функціонування безступінчатих трансмісій від торгової марки Jatco (Японія), яка постачає свої комплектуючі для безлічі відомих автоконцернів, включаючи:
- Рено;
- Міцубісі;
- Ніссан;
- Додж;
- Сітроен;
- Пежо;
- Сузукі;
- Джип.
Від них ми і будемо відштовхуватися.
Основні ознаки поломки CVT-коробки
Якщо обговорювати ознаки несправності варіатора Ніссан Кашкай, то тут можна виділити три основних симптому неполадки:
- чутні сторонні звуки;
- порушилася плавність ходу;
- пристрій перегрівається.
Зараз про це більш детально.
Гуде варіатор
Визначити цей симптом найлегше. Але не варто занадто сильно турбуватися. Якщо гуде варіатор Мітсубісі Аутлендер, можливо, проблема не настільки серйозна. Як правило, неполадку слід шукати в підшипниках конусів. Термін їх експлуатації становить близько 50 тисяч кілометрів.
Під час заміни цього елемента варто також придивитися до насічках сталевих пластин ременя. Їх знос і деформація може привести до непередбаченої ситуації на дорозі, так що, при можливості, поміняйте і цей елемент.
Варто відзначити, що деякі моделі автомобілів, більш схильні до даної проблеми. Наприклад, швидше за все підшипники зношуються на Ніссанах, Міцубісі ж можуть проїздити з одними підшипниками всі 200 тис. км.
Тягнути з ремонтом такого типу не варто, оскільки гудіння підшипників може привести до серйозних поломок прямо під час їзди. У той же час, причин того, що шумлять підшипники, може бути кілька. Для початку, тут необхідно сказати про те, що зношені елементи можуть потрапляти в варіатор. Це не тільки викликає неприємний звук, але і сприяє прискореному зносу самого вузла.
Щоб дещо продовжити термін експлуатації підшипників, варто регулярно міняти масло. Робити це рекомендується кожні 50 тис. км пробігу (краще, якщо проводити процедуру через кожні 30 тис. км). Але такі цифри – це поради власників таких транспортних засобів, варто також брати до уваги особливості конкретного автомобіля. Ознайомитеся з рекомендаціями самих виробників. Деякі з них радять міняти масло тільки через 75 тис. км, інші – кожні 100 тис. Тут також важливо використовувати правильне масло – воно повинно мати індекс CVT, до того ж, краще використовувати ту марку, яку рекомендував виробник транспортного засобу.
Зниження плавності ходу
Отже, з питанням про те, чому гуде варіатор, ми розібралися. Тепер переходимо до наступної досить поширеної проблеми-ривки і скачки при роботі системи. Як правило, неполадку тут слід шукати в редукційному клапані масляного насоса. В ході зносу елемента, деякі положення призводять до заклинювання даної деталі. Як результат, тиск буде невірним, що негативно впливає на злагодженість роботи шківів. Якщо ви виявили подібну несправність, слід якомога швидше вирушати в сервіс.
Справа в тому, що на початкових етапах несправності шківи можна відшліфувати (хоч ремонт і не безкоштовний), якщо ж все запустити, заміна елемента буде обов’язкова.
Дуже часто до подібної проблеми призводить витягування застряглих транспортних засобів із заметів. Для цього водії різко змінюють положення важеля D і R, що може позначитися на прискорений знос муфт. Слід пам’ятати, що використання машин з варіатором передбачає зміну режимів КПП тільки після повної зупинки автомобіля. Якщо ж не дотримуватися цього правила, то з ладу може вийти шестерні планетарної передачі, що також впливає на плавність ходу.
Температурний режим варіатора
Нарешті, ще однією ознакою несправності варіатора Ніссан Х-Трейл та інших авто з КПП Jatco є порушення температурного режиму. У подібних коробках передач даний показник грає мало не вирішальну роль. Усередині системи навіть присутній самодіагностичний вузол з датчиком температури. Якщо показник перевищує нормативне значення, то безступінчате КПП переходить в аварійний режим, про що свідчить мерехтіння значка на панелі приладів.
Для того, щоб температура варіатора підтримувалася на заданому рівні, на деяких моделях авто монтують додатковий теплообмінник, побачити який можна по сусідству з головним радіатором. У той же час, при експлуатації елемент може забиватися різними об’єктами, такими як тополиний пух або комахи. Як результат, це призводить до того, що порушується теплообмін.
Щоб уникнути подальших неполадок, слід періодично чистити і мити радіатор. Як варіант, можна встановити спеціальну захисну сітку, яка зменшує рівень забруднень.
Частота поломок варіаторів
Хочеться також сказати, що, незважаючи на досить складну конструкцію, безступінчатий коробки передач ламаються вкрай рідко. Перші ознаки несправності варіатора Ніссан та інших авто з’являються не швидше, ніж якби машина була укомплектована стандартним автоматом. Про це говорить не тільки статистика.
Приміром, автоконцерн Тойота – на даний момент, виробник найнадійніших транспортних засобів в світі – встановлює на свої новинки тільки CVT-трансмісії. Крім того, деякі позашляховики також обзаводяться коробками такого типу. Як результат, це свідчить про те, що поступово настає нова ера автомобілів, в яких вариаторам відведена ключова роль.
Невеликий висновок
Отже, ми розповіли вам про особливості функціонування варіаторів, а також їх переваги над звичайними коробками перемикання передач. Варто відзначити, що поломки подібних елементів трапляються з такою ж частотою, як і у випадку із звичайними транспортними засобами. Основні несправності пов’язані зі зносом підшипників, порушенням плавності ходу, а також перегрівів елемента.
Крім того, іноді трапляються і нетипові поломки. Наприклад, сюди можна віднести збій електроніки, поломку насосного колеса або несправність блоку управління. Щоб уникнути будь-яких неполадок, необхідно регулярно займатися обслуговуванням вузла, уникати неправильної експлуатації, а також стежити за його роботою. При виявленні найменших ознак поломки, відразу ж вирушайте в сервісний центр – чим раніше ви віддасте машину на ремонт, тим дешевше все обійдеться.
Відеоогляд про перші ознаки несправності варіатора Ніссан: