Вічні суперники – автомобільні монстри Тойота і Мітсубіші нерідко ставлять в безвихідь майбутніх власників, пропонуючи їм самостійно вибрати найбільш підходящу позашляхову версію. Тому думка, що краще Паджеро 4 або Прадо 150, здебільшого спирається на суб’єктивну оцінку власників, що мають досвід експлуатації або одного, або іншого позашляховика.
Офіційні представники з обох сторін не поспішають надати на загальний суд батл-випробування, кількість відмов систем, вузлів і агрегатів, повернень і доробок своїх автомобілів. Вони часто підносять суху інформацію у вигляді ТТХ. Видають бажане за дійсне, а іноді просто коротко описують ті чи інші функції кожного авто, ще більше заплутуючи майбутніх власників.
Виробники прекрасно розуміють, що мати можливість одночасно експлуатувати ці дві машини дещо дивно і ще більш затратно. Саме тому велика частина оціночних суджень про те, що краще – Міцубісі Паджеро або Тойота Прадо, спираються на думки власників авто, які в спеку і мороз, в міських умовах і по бездоріжжю щодня відправляються на них в дорогу.
Почнемо по порядку
Обидва автомобілі маю багату історію. І пропонуються в четвертому поколінні. Mitsubishi Pajero. Саме цифра чотири насторожує фахівців найбільше, адже багато хто схиляється до версії, що останній Паджеро – лише пристойно оновлений варіант попереднього покоління.
Ці підозри підтверджує салон (крім передньої панелі) і зовнішність позашляховика, яка дуже нагадує моделі другого покоління. Силовий агрегат 4M41 залишився колишнім і має обсяг 3,2 літра. Додався новий бензиновий агрегат 6G75 об’ємом 3,8 літра. Нагадаємо, що випускається Pajero з 2006 року.
Про раму краще не згадувати, тому що її немає. Замість неї встановлена незалежна підвіска, саме тому авто перетворилося на сімейне SUV-класу з розширеними можливостями повнопривідної трансмісії. Позиціонувати Pajero як екстремальний позашляховик можна, але дуже обережно.
Пасажири та елементи ходової частини від такої конструкції страждають найбільше, особливо при їзді по пересіченій місцевості. В цьому випадку рухливі частини кузова піддаються сильному навантаженню і утримуються за рахунок петель, постійно стикаючись з ущільнювачами дверей. Згодом такий контакт призводить до протирання гуми і зіткнення безпосередньо з металевими частинами конструкції.
Особливі незручності приносить посередня шумоізоляція. У разі додаткової обробки антискрипом питання вирішується тільки на 50%.
А як йдуть справи у Prado? Land Cruiser Prado 150 вийшов трохи пізніше – в 2009 році, але також, як і в третьому поколінні, побудований на тій же колісній базі, що і попередник 120, а значить, він має рамну конструкцію. За заявами представників компанії, по всій видимості, це буде остання модифікація, має рамну основу.
Змін зазнали розміри кузова, він став більше. У спадок від попередника дістався постійний повний привід (в цьому немає нічого поганого). Останнє покоління набуло додаткову опцію KDSS (в 3 поколінні її не було), залишилася без змін фірмова пневматична підвіска Land Cruiser.
Прохідність
Один з головних критеріїв при виборі – прохідність. Обидва автомобілі спочатку були призначені для комфортного подолання перешкод. Порівняти Тойота Прадо і Мітсубісі Паджеро можна тільки, якщо експлуатувати їх в однакових умовах.
В останньому авто більш чуйна трансмісія, перш за все, грамотно проведених заводських налаштувань. Електроніка, що забезпечує пригальмовування коліс, що знаходяться в повітрі, гарантує відмінну взаємодію інших коліс з сипучим грунтом і грязьовим шаром.
Тому забиратися в гору на Паджеро або Прадо – велика різниця. Тойота однозначно програє, постійно пробуксовуючи. При натисканні на педаль акселератора у верхній частині підйому спостерігається тривала пауза і тільки потім колеса починають пригальмовувати. Часто цього буває достатньо, щоб втратити інерцію руху і загрузнути.
В обох авто Трансмісія знаходиться в рівному положенні-включена знижена передача з активним блокуванням міжосьового диференціала. Наявність міжколісного диференціала у Тойоти і Паджеро в бюджетних варіантах не передбачено. В залежності від комплектації кліренс у обох машин не однаковий, відповідно 220 і 235 мм З установкою захисту він може змінюватись в меншу сторону на 10-15 мм.
Не можна не відзначити, що Підвіска Прадо набагато комфортніше, особливо при подоланні пересічених ділянок.
Інтер’єр
У максимальній комплектації Ultimate у Pajero IV не може не порадувати досить великого розміру люк (його в Прадо), шкіряний салон. Передні сидіння регулюються механічним способом. Кермо не регулюється по вильоту.
У Land Cruiser Prado 150 в середній комплектації Elegance рульове колесо регулюється і по висоті і по вильоту, що дуже зручно, якщо експлуатується кількома водіями. Двигун заводиться з кнопки, є доступ без ключа.
Скориставшись електричним приводом, можна встановити в зручне положення передні сидушки, хоча функцію запам’ятовування виробники не передбачили. Все це можна знайти в комплектації Prestige, а крім того, присутній навігація, блокування міжколісного диференціала, по периметру розташовані 4 камери. Все це відображається на ціні (більше на 400 тисяч).
Передня панель на Паджеро виглядає трохи вишуканіше, ніж у Прадо. Хоча в останньої є кольоровий монітор, але з дещо архаїчною роздільною здатністю 400 на 800. Салон пропонується тільки в трьох варіантах: слонова кістка, чорний і коричневий. Останній колір був доданий пізніше. До якості обробки і матеріалів салону немає претензій по обох авто.
Окремої уваги заслуговує місткість салону і багажника у Паджеро – вона більше. В авто є різні ніші в задній частині під підлогою (місце під запасне колесо), куди можна помістити об’ємні речі. В деяких комплектаціях авто можливо встановити додатковий ряд (машина стає 7-місцевої), на якому буде не дуже зручно, особливо подорожуючи на довгі відстані. Але можливість розміститися все ж передбачена.
У двох авто встановлені музичні комбайни, в Паджеро навіть високої якості, але звук залишає бажати кращого. Передбачена відмінна опція з кольоровим монітором на стелі, це дає можливість доглядати кіно і Мультфільми. Пасажирам на другому ряду буде не нудно при тривалих переїздах, а водієві спокійніше, так як не доведеться відволікатися на розмови, особливо якщо в салоні будуть їхати діти.
Економічність
Слід зазначити, що в Паджеро виробник рекомендує заливати бензин АІ-92, а в Прадо – АІ-95. При однакових бензинових агрегати об’ємом 3 літри максимальна швидкість у останнього на 10 км менше і складає 165 км/ч.
Витрата на сотню у автомобілів практично однаковий і дорівнює по трасі 10 літрам на 100 км. тому Паджеро або Прадо що краще? У цьому вони практично рівні. А ось по місту вигідніше експлуатувати Прадо, його витрата складає 14 літрів з невеликим, проти 16 з хвостиком у Паджеро.
Спорт-версія Паджеро
В 1996 році був представлений Pajero Sport. Остання версія була презентована в 2015. Вона була побудована на базі Mitsubishi L200. Питання про те, що віддати перевагу – Паджеро спорт або Прадо, неоднозначний.адже фактично Тойота залишається більш м’якою по відношенню навіть до Pajero четвертого покоління, тому на комфорт в спорт-версії розраховувати не варто. Позашляховик отримав абсолютно новий режим Off-Road, що працює в чотирьох варіантах – «гравій», сніг/бруд», «пісок», «камінь». Тому перешкоди долатимуться значно легше і безпечніше.
Жорстка рама стала ще жорсткішою, а підвіска налаштована на поліпшену керованість, хоча по конструкції її елементи залишилися такими ж, як і в попередньому поколінні.
Що краще Прадо або Паджеро Спорт? Врахуйте особливості експлуатації. Якщо планується використовувати авто в агресивному стилі, в умовах бездоріжжя, тоді віддайте перевагу спорт-версії. За умови їзди в місті схиляйтеся до Прадо. Не менш важливим фактором при покупці є вартість позашляховиків. Ціна Mitsubishi Pajero Sport дешевше, ніж на Land Cruiser Prado.
А далі відео про те, що краще Міцубісі Паджеро або Тойота Прадо: