Система охолодження відіграє важливу роль – під час руху вона регулює температуру двигуна. Якщо одна зі складових цієї системи вийшла з ладу, то незалежно від погоди, мотор Ниви Шевроле закипить. До речі, ще для цього позашляховика треба визначитися, які колеса встановлюють на Шевроле Нива професіонали бездоріжжя, з правильною гумою машина буде на повну використовувати свій потенціал.
Добре, якщо це сталося в місті не далеко від СТО. Можна спокійно викликати буксир і відвезти машину на технічно огляд несправностей. Якщо фахівці щось виявили, можна без проблем купити автозапчастини в інтернет-магазині. Деталі на Ниву досить дешеві, як і ціни на саму Шниву, тому що Шнива – це недорогий кросовер, який кожен зможе собі дозволити при бажанні. Інша справа, коли закипів двигун, а навколо ні душі. Під час руху важливо контролювати положення стрілки датчика температури, якщо вона пішла в червону зону варто тут же зупинитися.
Як правильно зупинитися при закипевшем двигуні?
У ситуації перегріву силового агрегату Шевроле Ниви, необхідно правильно зупинитися. Дійте за інструкцією:
- якщо з-під капота не піднімаються клуби пари, то на максимум відкрийте кран отеплителя і повітряну заслінку;
- електродвигун отеплителя запустіть на максимум;
- увімкніть аварійну сигналізацію;
- вичавіть зчеплення і відведіть автомобіль вправо, щоб максимально притиснутися до узбіччя, при цьому враховуйте, що вам потрібно рухатися по інерції;
- після зупинки заглушіть двигун тільки через пару хвилин роботи на холостих обертах.
У більшості випадків, заборонено відразу глушити закипілий мотор. Єдина ситуація, коли потрібно відразу зупиняти двигун – розгерметизація системи охолодження.
Огляд простору під капотом
Після зупинки силового агрегату, переходиться до пошуку причин перегріву. Відкрийте капот і загляньте під нього. Вам необхідно оцінити:
- рівень рідини в бачку розширювача;
- чи пошкоджені гумові шланги системи охолодження;
- оглянути радіатор і термостат на наявність зовнішніх пошкоджень.
Головною помилкою на цьому етапі є відкручування пробки розширювального бачка відразу після зупинки. Після розгерметизації цієї ємності, рівень тиску в системі різко впаде, а вивільнена кипляча рідина може вас ошпарити.
Перевірка на наявність течі
Знайти причину, чому Нива Шевроле гріється, можна під панеллю приладів. При певних несправностях під нею можна помітити вологу. При невеликій течі ви можете помітити, що автомобіль часто перегрівається в пробках. При сильній Силовий агрегат перегрівається постійно. Рідина виділяється з радіатора або крана грубки.
Щоб дістатися до кінцевого пункту, необхідно зробити наступне:
- лопнув шланг відновити за допомогою липкої стрічки;
- при течі радіатора додати в розширювальний бачок воду або тосол.
Під час руху стежте за стрілкою покажчика температури. Якщо вона відхиляється до червоної зони, необхідно зупинитися і додати в бачок рідину. Заборонено додавати воду відразу в перегрітий двигун – вона тут же випарується. Автомобіль повинен постояти не менше 30 хвилин з відкритим капотом. Тривало користуватися водою замість тосола не можна, інакше накип від неї осяде на внутрішніх стінках системи охолодження і набагато знизить ресурс її частин.
Дослідження ременя ГРМ
Якщо течі немає, то зверніть увагу на ремінь газорозподільного механізму (ГРМ). Якщо він порваний, то ви помітите це відразу після першого погляду під капот. Найчастіше двигун кипить, при недостатньому натягу ременя. Якщо цей вузол неправильно налаштований, то водяний насос не буде працювати нормально, відповідно силова установка охолоджуватися нормально не буде.
Порваний ремінь необхідно терміново замінити, недостатньо натягнутий правильно налаштувати. Для цього необхідно дістатися до регулюючих гвинтів. Часто Нива Шевроле кипить через розтягнутого від експлуатації ременя, в цьому випадку найкраще не намагайтеся його закріпити, а вирушайте за новим.
Перевірка працездатності термостата
Частою причиною перегріву двигуна є несправний термостат. Протестувати цей вузол просто: при попередньо прогрітому моторі доторкніться до нижнього шлангу, що веде від радіатора до силового агрегату. Він повинен бути теплий.
Якщо шланг холодний, то термостат несправний. На дорозі виправити цю ситуацію не можна, необхідно міняти вийшов з ладу вузол або ремонтувати його.
Що робити, якщо несправності не виявлено?
Найчастіше автолюбителі не звертають уваги на клапан пробки розширювального бачка, але він також може стати причиною несправності. Його завдання – підтримувати надлишковий тиск в системі. При цьому температура антифризу підвищується до 120-130 градусів за Цельсієм. Якщо клапан заклинить в закритому положенні, тиск в системі зросте, а температура підвищиться. Цей стан призводить до зриву шланга або розриву розширювального бака, до моменту серйозної поломки силовий агрегат сильно гріється.
Для усунення залипання, необхідно промити пробку під проточною водою, перевірити роботу клапана пальцем. Не рекомендується проводити цю роботу на перегрітому двигуні, так як це призведе до теплового удару і утворення в ній повітряних пробок. Дочекайтеся охолодження двигуна. Для профілактики раз на рік промивайте радіатор.