Той, хто купує автомобіль, оснащений кондиціонером, і особливо вживаний, повинен розуміти, що його ремонт і обслуговування можуть вилитися не в одну сотню доларів. Навіть, якщо на момент покупки це технічно досконале і справне обладнання, воно може ламатися і навіть повністю виходити з ладу. Ось з цієї причини потрібно знати, як перевірити кондиціонер в машині своїми руками.
Все слід починати ще на етапі придбання транспортного засобу в розмові в попереднім власником. Якщо з’ясується, що його давно не заправляли, або тріснула трубка, або спускався фреон, або щось подібне, то до покупки потрібно під’їхати до фахівців для оцінки ремонту. А він може досягати сотень доларів.
Знаходимо ключові елементи і вузли системи
Найкраще виконати перевірку автокондиціонера самостійно, посидівши в салоні якийсь час і відчувши зниження температури. Як правило, при натисканні кнопки, можна розчути клацання включився компресора. Одночасно з цим повинні заробити вентилятори, видаючи характерний шум. Ще краще залучити з собою на діагностику своїми руками помічника. Як тільки він включить пристрій з салону, Вам слід заглянути під капот автомобіля.
Необхідно відшукати компресор, який обертається приводним ременем. Якщо двигун заведений, то обертатися буде тільки його шків, тоді, як торцева частина буде зберігати нерухомість.
Якщо при включенні можна розчути слабке клацання, значить, обладнання, щонайменше, працює. Але це буде справедливо не для всіх марок транспортних засобів.
На наступному етапі діагностики кондиціонера ми будемо шукати під капотом радіатор кондиціонера з трубкою і шлангом. Місце розташування радіатора-прямо перед радіатором, що охолоджує безпосередньо Силовий агрегат автомобіля. Незважаючи на зовнішню схожість, кондиціонерний радіатор виготовляється з алюмінію або міді.
Від компресора до радіатора кондиціонера веде товста сантиметрова трубка з вставленим в неї гумовим шлангом. Вона може бути оснащена заправним портом, який накритий ковпачком. Трубка стає більш тонкою на виході з радіатора і веде до іншого пристрою системи: ресиверу-осушувачу. Чи не його верхній частині корпусу розташовується оглядове віконце, через яке ми бачимо, чи є всередині холодоагент.
Подальший рух трубки — в напрямку салону автомобіля. Незважаючи на те, що вона може йти вигнутими шляхами, закінчується все з’єднанням, після чого вона ховається всередині салону. На цій ділянці може бути встановлений ще один порт високого тиску.
Візуально оглядаємо місце входження в салон. Поруч буде проходити найбільш товста трубка з діаметром до 2 см, яка виконує роль зворотної магістралі.
НА ній може встановлюватися порт низького тиску. Так само буде корисно подивитися як перевірити кондиціонер в машині своїми руками відео відповідає на це питання.
Відео-рада як перевірити кондиціонер в машині своїми руками:
Переходимо до діагностики
Отже, ми визначили найважливіші вузли системи і тепер починаємо самостійну діагностику. Навіть, якщо у Вас раніше не було досвіду таких робіт, вона може бути досить ефективною. Включаємо кондиціонер і очікуємо шуму роботи компресора. Чіпаємо рукою металеву частину зворотної магістралі. Секунд через 10-15 Ви відчуєте, як рука починає обледеневать в буквальному сенсі слова.
Після кожного відключення/включення компресора рука буде відчувати новий приплив морозу.
Обережно торкаємося до металевої трубки, що з’єднує компресор з радіатором. Як правило, вона або тепла, або досить гаряча, якщо на вулиці температура перевищує хоча б 20°С. Перевіряємо стан найбільш тонкої магістралі, яка веде до радіатора від компресора. Погано, якщо вона буде дуже гарячою, тому що це ознака забруднення системи, або перенасичення фреоном, або поломки вентилятора.
Якщо подібні дії не призвели до одного з описаних ефектів, потрібно звертатися до досвідчених автокондиціонерщикам. В цьому випадку доведеться заміряти тиск в системі — не виключено, що мова йде про витік холодоагенту або інших, набагато більш серйозні несправності.
Звертайте увагу на те, що для перевірки кондиціонер могли заправити прямо перед продажем.
У таких випадках допоможе уважний огляд трубок з їх місцями кріплення, ресивера-осушувачі, компресора, радіатора кондиціонера. Якщо є в наявності сліди запотівання, масляні патьоки, сліди бруду, значить, варто побоюватися витоку фреону з системи.
Як робити перевірку кондиціонера в авто зимою
Складніше перевіряти кондиціонер на герметичність в зимовий час року, особливо, коли температура опускається нижче — 10°С, оскільки відбувається сильне падіння тиску хладовещества. До включення кондиціонера потрібно прогріти повітря в салоні до стану прогрівання всієї торпеди. В таких випадках вдається обдурити датчик випарника. Ті ж датчики, що розташовані під капотом, теж дозволять запуск системи внаслідок прогріву фреону і підняття рівня тиску.
Тепер натискаємо на кнопку рециркуляції повітря. Деякі сучасні авто оснащені системою кліматичного контролю. Вони перестають звертати увагу на показники температури і запускають примусово компресор в таких випадках. Тепер можна руками промацувати основні магістралі системи, як це вже було описано вище. Звичайно, таку діагностику не можна назвати на 100% вірною — для більш точного визначення працездатності потрібно спеціальне обладнання та кваліфікований персонал.
Як перевірити тиск самостійно
Для цього необхідно придбати спеціальне пристосування, яке називається манометричну станцією. Проконтролюйте, щоб в комплекті з нею йшли шланги і перехідник для трубок. Тепер відшукуємо під капотом магістраль з низьким показником тиску. Зазвичай вони більш товсті, ніж магістралі високого тиску.
Знімаємо заглушки, Наживляємо перехідник, протираємо ганчіркою місця з’єднання. Відгвинчуємо кран на станції, а інший залишаємо закритим, щоб не допустити витоку хладагента. Включаємо двигун і заміряємо тиск манометром. Нормальним значенням буде показник в 250-270 кПа.
Продовжуємо перевірку кондиціонера — основні види поломок
До числа найбільш поширених поломок, пов’язаних з кондиціонером в автомобілі, відносять такі:
- вихід з ладу конденсора, який відповідає за охолодження холодоагента. При сильному забрудненні, ефективність процесу охолодження знижується. Відбувається перегрів і підвищення тиску в системі в цілому;
- поломка компресора. На це можуть вказати маслянисті патьоки на його поверхні і зростаючий шум. Зазвичай це буває пов’язано з розгерметизацією системи з подальшим підтікання хладагента. Всьому виною зношені прокладки, тріщини на корпусі, слабшання натягу ременя приводу, зноси сальников, потрапляння великих частинок бруду та ін;
- несправний випарник зазвичай ідентифікують по виникненню неприємного запаху в салоні і/або вологи. Причина виходу з ладу — корозійні процеси і закупорювання зливної трубки;
- поломка ресивера. Цей фільтраційний елемент авто кондиціонера призначається, щоб видаляти надлишки вологи з системи і очищати її від частинок зносу. Як правило, він ламається, якщо порушують саму технологію заправки обладнання або серйозного забруднення. Звертайте увагу при експлуатації на випадкове вимикання кондиціонера або намерзання конденсату на його шлангах;
- виходити з ладу може і терморегулюючий вентиль. Справа в тому, що контроль за об’ємом хладагента і регулювання його додаткової подачі залежить від тиску в системі і температури. Несправності вентиля зазвичай виглядають як: нестійка робота кондиціонера або періодичне відключення, нерівна подача холодного повітря в салон, обмерзання шлангів тощо;
- поломка датчика тиску. Його завданням є аварійне відключення пристрою при критичних значеннях обсягу охолоджуючого речовини. Несправності датчика можуть бути викликані механічними ушкодженнями або бути пов’язані з електронікою (на зразок виходу з ладу реле, запобіжника);< / li>
- несправний вентилятор. Його функція полягає в додатковому охолодженні речовини-хладагента, однак не всі типи кондиціонерів автомобіля їм оснащуються. Свідченням поломки можуть стати шуми в роботі або, навпаки, повне відключення. Причина найчастіше криється в порушенні роботи електроланцюзі, зносі підшипника.
Найбільш вірною ознакою працездатності автомобільного кондиціонера є перевірка герметичності кондиціонера — в цьому нам допоможе температура в салоні і відчуття холоду. Для вимірювання візьміть електронний градусник і вставте щуп в дефлектор, після чого увімкніть прилад на максимальне охолодження. Якщо найближчим часом температура покаже 10°С або нижче, значить, обладнання функціонує нормально.
Відеопорада про самостійну перевірку кондиціонера в автомобілі: