Історія мотоциклів починається ще в 19 столітті і ключовими фігурами є два великих німця – Даймлер і Бенц. Вони вирішили випустити мотоцикл в ті часи, коли автомобіль ще не був абсолютним лідером на дорогах, ділячи їх з кінними екіпажами. Але невтомні німці вирішили, що прийшов час абсолютно нової ери.
Перший мотоцикл «народився» в 1885 році. По суті, це був дуже сильно модифікований велосипед. Він мало нагадував те, на чому їздять наші з вами сучасники. Зроблений він був з дерева і називався “Reitwagen”.
Успішність оригінальної розробки
Ніхто тоді не ставив на те, що подібні вироби, нехай і дуже серйозно видозмінені, одного разу стануть настільки популярними в усьому світі.
Чесно кажучи, багато людей, які бачили творіння Даймлера, кажуть, що важко повірити і в те, що це взагалі могло їздити. Зовні конструкція нагадує щось середнє між велосипедом, прядкою і годинами.
Якщо бути гранично точним, це творіння належить не тільки Даймлеру, але і Майбаху. Вони створили той самий двигун внутрішнього згоряння, який і встановили незабаром на дивне колісний пристрій, яке було набагато простіше по конструкції, ніж сам двигун.
Конструкція була вкрай недосконалою. Наприклад, сідло, що знаходиться прямо під двигуном, могло запросто спалахнути прямо під вами в процесі їзди. А вся справа в тому, що ще не було хороших систем охолодження, що застосовуються на сучасних мотоциклах.
Перший млинець, нехай і був комом, але приніс популярність його творцям і дав можливість випробувати нові можливості.
Перший серійний мотоцикл
А ось слава виробників першого придатного для серійного випуску мотоцикла належить зовсім іншим людям. Це брати Хільдебрандт і їх партнер Вольфмюллер.
Нехай вони і не стали першовідкривачами і не винайшли колесо, зате вони змогли довести конструкцію до розуму.
Доопрацювати конструкцію вдалося в 1901 році. Двигун став частиною рами, як це робиться в сучасних мотоциклах і це дозволило убезпечити водія від перегріву. У всякому разі, сидіння вже ні в кого не спалахувало прямо в поїздці. Автор цього корисного впровадження – француз Вернер Фрер. Саме спритному французькому інженеру ми і зобов’язані сучасною конструкцією мотоциклів, які зараз продаються.
Рік по тому світ побачив перший скутер. Він мало нагадував Сучасні, як і мотоцикл Даймлера, і лише в 20-і роки знайшов вигляд сучасних моторолерів. Його називали autofauteuil, що в перекладі з французької означало «крісло з мотором». Як Ви вже здогадалися з контексту, авторами міні-мотоциклів знову стали французи, перехопили естафетну паличку у своїх сусідів їх Німеччини.
Водночас з’явилися і більш екзотичні апарати-напівгусеничні мотоцикли, ІЖ Планета Тюнінг виглядає приблизно також. Деякі з них активно використовувалися в ході 2 світової війни. Їх нерідко можна побачити в кінохроніках, що показують німецькі війська і їх техніку. У 20-і роки вони не здобули популярності, сильно поступаючись колісним версіям. Мало хто про це замислювався, але саме вони стали предками сучасних сноубайків-мотоциклів, у яких ззаду знаходяться гусениці, а спереду монолижа.
Курс розвитку мототехніки
На початку століття, коли мотоцикли намагалися конкурувати з кіньми, успіх зазвичай був на стороні кавалеристів. Мотоцикли тих років погано справлялися з бездоріжжям і будь-яким рухом по пересіченій місцевості. Зате це дало старт використанню мотоциклів в якості спортивного транспорту. До цього гонки влаштовувалися лише на автомобілях і конях.
Перші два десятиліття 20-го століття стали переломними в розвитку мотоциклів. До 30 років німці знову зуміли повернути лідерство в цій індустрії. Це стало гарною підмогою в роки війни.
Трофейні німецькі мотоцикли стали основою для майже всієї сучасної техніки, починаючи від Уралу і закінчуючи супербайками Ямаха. Відтоді минуло чимало років і пора домінування німців – першовідкривачів пройшла. Зараз вони лише зрідка створюють конкуренцію успішно адаптували технології японцям.
А перший мотоцикл світу – дерев’яне творіння Даймлера і Майбаха можна і зараз побачити в музеї, саме мотоцикл Ява злизаний з цього дерев’яного мотоцикла. Найцікавіші з подібних музеїв-експозиція в Канільо, Андорра, І у Франції, Марсель. Там можна побачити, як проходила еволюція цієї техніки. Починаючи від того самого дерев’яного велосипеда, через старі добрі Цундаппи і закінчуючи спортивними мотоциклами для суперкросу і елітними спорт-байками.
Так що якщо хочете простежити історію мотоцикла з 19 століття до наших часів, ласкаво просимо в марсельський музей Musee De La Moto, що працює з 1989 року. Виставка приваблює тисячі туристів і просто любителів цієї техніки. Рекомендуємо відвідати це унікальне для Європи місце.
А декому навіть пощастило покататися на першому в світі творінні мотопромисловості: