Зміст
Пневмопідвіска (пневматична підвіска) – це така підвіска, завдяки якій є можливість з салону відрегулювати дорожній просвіт в автомобілі. Зазвичай, в сучасних автомобілях пневмопідвіску можна регулювати з автоматичному режимі або напівавтоматичному. Але пневмопідвіска сама по собі це більш дорогий вузол, коли прийде час, її ремонт буде коштувати великих грошей. Звичайна підвіска коштує значно дешевше, тому багато автовласників відмовляються від пневми і встановлюють звичайні амортизатори і стійки.
Для чого необхідна пневмопідвіска
Зазвичай пневмопідвіску відразу встановлюють в дорогі автомобілі представницького і преміум класів. Але деякі автолюбителі навпаки на свій автомобіль встановлюють пневматичну підвіску, особливо такий тюнінг роблять власники ВАЗів як нових, так і старих. Це, звичайно, не завжди виправдано, але якщо є час і бажання, то чому б і ні. Пневматична підвіска відрізняється від звичайної підвіски тим, що в ній використовуються пневматичні подушки, а не пружини. Змінюючи тиск в подушках, змінюється і дорожній просвіт автомобіля. Також ходові якості теж відрізняються, на пневме машина їздить більш м’яко.
У пружинної підвіски, крім дешевини й простоти є свої недоліки, наприклад, якщо поставити більш короткі пружини, для того, щоб автомобіль занизити, то це суттєво позначиться на плавності ходу, вже по поганій дорозі сильно не поїздиш. А з пневмою такого не станеться, тому що висотку можна спокійно регулювати в залежності від обставин. Якщо машину зробити нижче, то вона буде краще входити в повороти, керованість значно покращиться, але на бездоріжжі у неї будуть проблеми, тому з допомогою пневми можна збільшити дорожній просвіт і машина зможе нормально їздити по бездоріжжю. Загалом, плюси пневми очевидні. Особливо це актуально, якщо треба на бровку заїхати.
Керованість з пневмопідвіскою
Як ми вже говорили вище, з пневмопідвіскою керованість стає значно краще. У підвісці використовується прогресивне стиснення, чим сильніше буде стискатися подушка, тим вище тиск і жорсткість підвіски збільшиться, це добре позначиться на великій швидкості, можна буде сміливо входити в повороти і не боятися розгойдування. Тобто головний плюс пневми – відсутність кренів під час поворотів на швидкості. До речі, для тих, хто їздить дуже ризиковано, краще застрахувати свій автомобіль, розрахувати повну вартість страховки ОСАЦВ можна за цим посиланням.
Також є і естетичний момент, наприклад, можна відрегулювати висоту автомобіля і машина буде виглядати по-іншому, якщо вище, вона буде виглядати як позашляховик, а якщо нижче – то як спорткар.
Як влаштована пневмопідвіска в автомобілях
Зазвичай в більшості випадків використовується компресор, резервуар, в якому зберігається стиснене повітря, також є механізм розподілу повітря. Повітря входить і вихід в подушки через клапана, і за керування цим процесом відповідає блок управління. Потужність компресора, розміри клапанів в залежності від автомобіля бувають різні.
Двоконтурні та чотириконтурні системи та їх відмінності
Бувають 2-х контурні і 4-х контурні системи в конструкції пневмопідвіски. 2-х контурна-це використання одного контуру і одного клапана на одну вісь. Це означає, що спочатку передок піднімається, а потім задок.
Загалом, 4-х контурна Пневмопідвіска краще, ніж 2-х контурна, тому що в 4-х контурної використовуються 4 клапана, на кожне колесо по клапану. Завдяки такій конструкції крени взагалі виключаються, тому що кожна подушка стримує тиск, який створюється під час поворотів. Причому, з 4-х контурною пневмопідвіскою можна симетрично і одночасно збільшувати або зменшувати дорожній просвіт автомобіля. Причому виглядає таке регулювання дуже стильно.
Блок керування
Якщо буде неполадки з блоком управління, то Пневмопідвіска не буде правильно працювати. Саме блок управління контролює тиск в подушках. Залежно від автомобіля бувають різні блоки управління – є прості контролюючі пристрої, а є і більш серйозні електромагнітні клапана і контролери.
Сучасні блоки управління йдуть з контролерами, які автоматично зчитують інформацію з манометрів і датчиків положення кузова. Тому, під час їзди буде зберігатися максимальний комфорт в салоні.
А далі відео про пневмопідвіску: