Коли провалилася педаль зчеплення і назад не повертається, це говорить тільки про одне – прийшов кінець зчепленню. Треба якось дістатися до СТО або самостійно міняти деталі зчеплення. Різниця може бути в тому, що міг зламатися тільки вижимний, а диск і кошик ще послужать якийсь час. А бувають випадки, що і диск і кошик так сильно зносилися, що краще просто взяти і поміняти зчеплення повністю в зборі.
Якщо провалилося зчеплення, то головне-не панікувати, це справа життєва і рано чи пізно це повинно було статися. Але не завжди ця ситуація, коли провалилася педаль зчеплення може означати, що треба міняти зчеплення. Іноді бувають випадки, що просто Гальмівна рідина витекла і треба її долити і подивитися в якому місці вона випливає і усунути пролом. Але є й інші причини, чому педаль зчеплення не повертається у вихідне положення.
Поширені причини чому педаль зчеплення не повертається
Якщо є інструменти і досвід в ремонті автомобілів, то багато роботи з виправлення ситуації зі зчепленням можна виправити і у себе в гаражі своїми руками. Якщо немає такого досвіду і бажання копатися в машині, то краще відразу викликати майстра або приїхати на СТО.
Що може бути зі зчепленням, якщо не відкидається педаль назад:
- витекла Гальмівна рідина з системи-це найкраще, що може статися – досить долити гальмівної рідини і доїхати до сервісу;
- порвався трос зчеплення, тут на місці нічого не зробиш, треба їхати за новим тросом і ставити його на місце;
- потрапило повітря в систему, цю проблему можна усунути, прокачавши зчеплення педаллю, щоб прибрати повітря з системи;
- злетіла або лопнула поворотна пружина, вихід із ситуації – повернути пружину на місце самостійно, якщо вона лопнула, то доведеться буксирувати машину на сервіс, самостійно тут мало що зробиш;
- провалитися педаль зчеплення може також через те, що зламалася вилка включення зчеплення, в цій ситуації теж нічого не зробиш, треба тягнути машину в СТО;
- вийшов з ладу головний циліндр зчеплення, можна спробувати різко натиснути на педаль зчеплення, і спробувати включити передачу і поїхати на СТО для заміни цього циліндра, а також бажано поміняти і все інше: підшипник, диск і кошик.
Ще бувають випадки, що педаль зчеплення залипла і ніяк її не вдається повернути назад. Це означає, що треба терміново робити ремонт зчеплення. Але як доїхати до СТО? Все дуже просто, є кілька способів. Не будемо говорити про банальні, типу-викликати евакуатор або попросити когось щоб на буксирі дотягнули до сервісу.
Інструкція як дістатися до сервісу, якщо провалилася педаль зчеплення
Щоб доїхати самостійно, коли провалилося зчеплення, треба проявити трохи кмітливості. Швидко їхати не вийде, але на 2-й передачі можна спокійно доїхати до сервісу. Головне, щоб акумулятор і стартер були в робочому стані. Також треба розуміти, що передачі можна безболісно перемикати тільки тоді, коли мотор вимкнений.
Виходить, що якщо машина стоїть на парковці, треба включити задню передачу. Потім запустити мотор, одночасно натиснувши на педаль газу і машина почне здавати назад. Після того, як машина від’їхала на потрібну відстань, можна вимкнути двигун і включити першу або другу передачу. Далі знову одночасно заводимо мотор і даємо газу, і машина відразу починає їхати, трохи посмикуючись перші пару секунд.
Ось так не поспішаючи можна на 2-й передачі і їхати. Також можна спробувати висмикнути другу передачу і вставити четверту, при цьому, треба на зчеплення натискати максимально сильно. Якщо більш-менш легко перемкнути передачу не вдається, то краще коробку передач не ламати і не поспішаючи їхати на другій передачі.
Деякі особливості при їзді зі зламаним зчепленням:
- залишати машину краще на спуску або рівній дорозі, ні в якому разі не на підйомі, тому що на підйомі буде складніше рушити з проваленим педаллю зчеплення;
- заздалегідь треба продумати маршрут до СТО, щоб було менше світлофорів і вимушених зупинок, в ідеалі – один раз встромив другу передачу і поїхав без зупинок;
- мотор треба прогріти перед тим, як вирушати в дорогу, поставив важіль коробки передач в нейтральне положення, якщо двигун добре прогрітий, то можна навіть і з третьої спробувати рушити;
- під час їзди не зайвим буде включити аварійку, щоб інші учасники руху розуміли, що машина несправна, і не сигналили;
- щоб не довелося часто зупинятися, можна заздалегідь пригальмовувати і прораховувати ситуацію, але якщо дорожня ситуація змушує зупинитися, то треба зупинятися, глушити мотор, а потім заново рушати;
- для тих, у кого мало досвіду водіння або є страхи, то найпростіше знайти трос і попросити когось, щоб взяв на буксир, а тим, у кого є зайві гроші – викликати евакуатор;
Щоб не виникало таких неприємних непередбачених ситуацій – треба періодично робити діагностику кожні 5-7 тисяч кілометрів під час заміни масла. Тоді їзда на автомобілі буде приносити тільки радість.
А далі на відео наочний приклад, як доїхати, якщо зламалося зчеплення: