Зміст
Іноді трапляється така неприємність, що кондиціонер може зламатися, особливо це неприємно під час спекотної погоди. Але за великим рахунком, це не така велика проблема, багато їздять і без кондиціонера. Але не в нашому випадку, адже кондиціонер можна досить просто полагодити. Тим більше, що всі сучасні автомобілі зараз з кондиціонерами. Бувають дрібні поломки, а бувають і більші, наприклад, коли компресор кондиціонера виходить з ладу. Тому доведеться робити ремонт компресора кондиціонера авто. Ця ситуація вирішувана, незважаючи на те, що компресор вважається найголовнішою деталлю в кондиціонері.
Головні причини, чому компресор може зламатися
Функція компресора в перетворенні тепла в холод, по суті це головний процес в роботі кондиціонера. Так що, якщо кондиціонер не працює, насамперед поломку треба шукати в компресорі автокондиціонера, ремонт якого доведеться зробити, якщо є бажання їздити з працюючим кондиціонером.
Якщо компресор вийшов з ладу, то з’являться такі ознаки:
1. Під час включеного кондиціонера і мотора з’явиться монотонний шум, який йде від компресора. Такий шум в більшості випадків створює підшипник шківа. Надалі трапиться заклинювання компресора. Тому краще відразу не затягувати з заміною підшипника. Для заміни треба зняти муфту і поміняти старий підшипник на новий, але все одно інструменти для такої роботи все одно потрібні.
2. Незважаючи на те, що напруга надходить на електромагнітну котушку, муфта не включається. Це означає що електромагнітна муфта вийшла з ладу, тому що перегрівся компресор і котушки трохи поплавилися. Також буває заводський брак в муфті, або ж просто муфта зносилася з часом.
3. Компресор став негерметичним, для виправлення цієї ситуації досить просто поміняти ремкомплект компресора і вже тоді перевірити герметичність є або немає. Бувають випадки, що пошкоджуються корпусні деталі, це означає, що доведеться виправляти ситуацію за допомогою аргонової зварювання.
4. Ще буває, що компресор просто зносився. Ознакою буде гудіння і бурчання під час включеного кондиціонера. При перевірці, манометр може показати, що відсутній тиск або видно перепади тиску під час всмоктування або нагнітання. Також при огляді видно, що робочі поверхні зносилися або клапана несправні. А причина в тому, що компресор з часом зносився, або в ньому мало чи багато хладагента. Також причиною може бути те, що радіатор засмітився або в вентиляторі охолодження виникла несправність. Це вже більш складна проблема, і її самотужки не вирішити, краще звертатися в сервіс, щоб вони більш точно визначили, що саме треба ремонтувати.
Очищення і заміна холодоагенту компресора кондиціонера
Буває досить часто, коли просто треба заправити компресор холодоагентом, і на цьому весь ремонт компресора кондиціонера авто закінчиться. Тобто, через певний час робочий газ зникає, що призводить до погіршення роботи кондиціонера і він не зможе нормально охолоджувати салон автомобіля. Тому треба просто поїхати на сервіс і за допомогою необхідного обладнання заправити компресор фреоном.
Найголовніше – перш ніж заправляти компресор газом, треба переконатися в тому, що в ньому немає тріщин, загалом, перевірити на герметичність треба компресор, а також усунути інші можливі несправності. Крім витоку фреону може бути поломка підшипника, муфти, шківа або ще чогось. Якщо поломки серйозні, то доведеться робити капітальний ремонт компресора автокондиціонера, а це досить складно і коштувати буде грошей.
Щоб компресор прослужив довше, є сенс час від часу промивати його зсередини. Для промивання краще використовувати фреони R-11 і R-113. Старий холодоагент треба витіснити, і робити прочищення доведеться до того моменту, коли рідина стане повністю прозора. У компресор треба заливати суміш у співвідношенні 1: 1 масла і рідини. Далі треба включити кондиціонер, щоб він нормально попрацював близько 20 хвилин.
Коли кондиціонер буде чистий, його треба заправити маслом. Потім треба продути компресор азотом або холодоагентом, після чого патрубки треба закрити.
Ремонт компресора кондиціонера авто: деякі особливості
Якщо чути шум під час роботи компресора, значить треба подивитися в якому стані підшипник, причому шуми бувають навіть у той час, коли кондиціонер вимкнений. Гул може бути через те, що приводний ремінь перетягнуть або підшипник компресора серйозно зносився.
Щоб усунути проблему – доведеться оглянути шків компресора і ремінь. Мотор повинен бути вимкненим, відключити електромагнітну муфту, після чого провернути вал, в разі, якщо він туго обертається-доведеться послабити ремінь. Якщо всі ці дії не усунули проблему, тоді точно доведеться зробити заміну підшипника вала.
Чим раніше це зробити, тим краще, а в іншому випадку, тільки поломка ускладниться – зламається шків. На будь-якому сервісі спокійно поміняють підшипник і ця процедура не надто дорога. Також бувають випадки, що ремонт компресора кондиціонера авто зводиться тільки до ремонту електромагнітної муфти. Для початку треба тільки переконатися в тому, що є мастило на роторі і натискному диску.
Не повинно бути витоку мастила на підшипнику зчеплення. Далі треба при температурі в 20 градусів дізнатися який опір котушки, воно зазвичай знаходиться в межах 3,15-3,45, якщо все нормально. У разі іншого значення – треба поміняти котушку.
Далі треба поміряти, який зазор між шківом і диском муфти, він повинен бути в діапазоні 0,35-0,65 мм, в іншому випадку муфта не буде притискатися до шківа під впливом магнітного поля. Багато що залежить від ступеня зносу муфти компресора кондиціонера. Якщо муфта не сильно зносився, то її ремонт можна легко зробити на сервісі, а от якщо вона буде сильно зношеної, то ремонтувати її вже немає сенсу і треба просто її поміняти. Можна знайти на розбиранні не нову муфту за менші гроші, але у неї буде невеликий знос.
Бувають випадки, що зламався підшипник муфти, його теж краще без зволікань поміняти, щоб не зламалася вся муфта.
Сальник компресора теж може виходити з ладу, зазвичай під час експлуатації він серйозно нагрівається. Щоб поміняти цей сальник-треба знімати компресор, зливати фреон, від’єднатися від магніту, муфти і шківа. Потім треба усунути масло зайве і бруд, після цього витягнути Стопорне кільце сальника. І за допомогою спеціального інструменту зняти старий сальник і поставити новий.
Іноді бувають випадки, коли всі деталі в компресорі так сильно зносилися, що ремонт робити безглуздо і допоможе тільки заміна компресора. Але це коштуватиме великих грошей, так як новий компресор дорогий. Але щоб довести до такого стану компресор – це треба не звертати увагу на різні шуми під час їзди.
Корисні поради для збільшення терміну служби компресора
Щоб уникнути серйозних поломок, досить періодично робити діагностику і все буде нормально. Ось найпростіші рекомендації, які дозволять продовжити працездатність кондиціонера:
- Якщо працює кондиціонер, то вікна в машині треба закривати;
- перед тим, як включити кондиціонер – салон треба провітрити, щоб повітря було не спертим, так як сперте повітря погано впливає на роботу кондиціонера;
- кожен день бажано дивитися в якому стані вікно у ресивера-осушувача;
- бажано періодично чистити салон від пилу.
Компресор в автокондиціонері вважається найдорожчою деталлю, тому якщо своєчасно робити профілактику і виникли поломки усувати, то Кондиціонер прослужить довго.
Далі відео про те, як робити ремонт компресора кондиціонера авто: