Автомобіль Renault Kaptur випущений спеціально для наших умов. Фактично, він був розроблений московським офісом даної французької автомобільної компанії, при цьому в далекому зарубіжжі таких транспортних засобів не побачиш.
Але чи виправдало себе це авто? Напевно, варто порівняти Рено Каптур і Рено Дастер – останній успішний прототип від даного виробника.
Кілька слів передісторії
Перш ніж порівняти технічні характеристики Рено Дастер і Рено Каптур, варто відзначити, що перше авто є одним з найпопулярніших транспортних засобів у нашій країні. Так, буває і так, що у бік Duster звучить критика, при цьому вона пов’язана з неоднозначною зовнішністю і досить простим інтер’єром.
У той же час, якщо розглядати машину чисто з робочої точки зору, то можна пробачити все: і старомодну ергономіку, і використання для обробки салону жорсткого пластику, і незручне розташування ряду кнопок і перемикачів. Але якщо оцінювати авто як універсальний міський кросовер, в тому числі і для жінок, то враження від автомобіля може знизитися – відразу здається, що всередині незручно, та й пластиком трохи тхне.
Для того, щоб позбутися недоліків машини, вітчизняне відділення Renault запропонувало оновити транспортний засіб, при цьому, не чіпаючи технічну складову.
В результаті, начинку Duster просто впихнули в кузов одного з французьких хетчбеків – Captur, який був зроблений на платформі Clio. При цьому зовні авто досить сильно нагадує кросовер. В результаті, стилістика і інтер’єр сильно змінилися.
На перший погляд може здатися, що порівняння Рено Дастер і Рено Каптур проводити нема чого, адже база то однакова. Але зовні і внутрішньо машини настільки відрізняються, що сенс все ж є. Адже виглядають вони настільки ж схоже, як собака і дельфін. Якщо Duster більше нагадує старомодний позашляхові, то Kaptur можна охарактеризувати як грайливий і естетично привабливий.
Ергономічні особливості
Якщо вибирати що краще: Рено Каптур або Рено Дастер, то варто відзначити, що в інтер’єрі першого автомобіля можна побачити все той же недорогий пластик і незговірливі кнопки (наприклад, ту, що включає Підігрів сидінь). Дотягнутися до деяких перемикачів важко, та й кнопки не завжди реагують на натискання. Крім того, дивує рішення поділити управління системою круїз-контролю між кермом і центральним тунелем.
Проте, незважаючи на такі недоліки, загальне враження від інтер’єру оновленої моделі набагато краще. Серед основних плюсів тут варто виділити:
- логічну організацію центральної консолі;
- гарне розташування управління вентиляцією і кліматом (раніше було біля підніжжя консолі).
Також, якщо потрібно порівняти Рено Дастер або Каптур, то у другого авто кілька пухлее кермо, гарний ГУР, солідне дзеркало заднього виду, а також трохи зміщений вгору сенсорний монітор (в результаті, він менше відбиває сонячні промені). Та й в цілому вид дещо приємніше.
Правда, якщо вибирати Рено Каптур або Дастер, то з точки зору водія практично нічого не змінилося. Посадка та ж, відрегулювати кермо по вильоту не можна. Дійсно, крісла виглядають дуже стильно і класно, от тільки грубувата ступеневе регулювання спинки і плоский профіль помітно знижують рівень зручності.
Як результат, перебувати за кермом буде комфортно далеко не всім. Хоча багато невибагливі водії кажуть, що звикання відбувається досить швидко.
Є у Каптур і ще один плюс, пов’язаний з інтер’єром. У автомобіля є закривається ємність для дрібних предметів, а бардачок відрізняється непоганою місткістю. Але ось підлокітники будуть маленькими і там, і там, так що тут порівняння Renault Captur і Renault Duster робити не доводиться.
Особливості динаміки
Якщо ви хочете порівняти технічні характеристики Рено Дастер і Каптур, то тут абсолютно нічого оповідіть. Автомобілі повністю однакові. Хоча візуально моделі досить сильно відрізняються, це ніяк не вплинуло на кінцеву масу і габарити. Базовий набір силових агрегатів також ідентичний:
- 1,6 літра, 114 кінських сил;
- 2,0 літра, 143 конячки.
Другий варіант може бути укомплектований чотириступінчастою автоматичною коробкою перемикання передач DP8, яка не кращим чином зарекомендувала себе в нашій країні.
Двигун типу H4M був розроблений японцями (Nissan). Силовий пристрій досить невибаглива, але і динаміка на середньому рівні – тим не менш, для рутинної їзди цього цілком достатньо.
Якщо брати модель з об’ємом два літри і шестиступінчастою механічною коробкою передач, то побачимо розгін до сотні за 10 секунд. Виділяються лише досить короткі передачі. Перша «повзуча» добре підійде для легкого бездоріжжя, в той час як по місту з такою коробкою треба буде достатньо інтенсивно працювати важелем.
Але ось застарілий автомат не дає розкритися навіть дволітровому мотору. Перемикання відбуваються довго і не завжди логічно, динаміка досить бідна. Та й палива така комбінація зажадає досить багато.
Проте, якщо проводити порівняння Рено Дастер і Каптур, то варто відзначити, що останній варіант пропонує і ще одну модель силових агрегатів-мотор 1,6 літра в парі з варіатором Jatco. Якщо вас цікавить кросовер для їзди по місту, то цей вибір є найкращим. Особливо, якщо говорити про жіноче поле.
Відео порівняння Рено Дастер і Рено Каптур технічні характеристики, хто крутіше:
Але є в плані моторів у Duster і одна перевага: можна замовити модель з дизелем, чого Kaptur позбавлений. З іншого боку, багато і так нарікали на цей движок. Адже динаміка у нього гірше нікуди, а окупатися він почне тільки після 100 тисяч км пробігу.
Місткість
Для любителів відпочивати за містом дуже важливо порівняти обсяг багажника Рено Каптур і Дастер. Якщо говорити про Kaptur, то тут все виглядає більш акуратно завдяки логічній формі. Водночас, Duster лідирує за місткістю-408 літрів проти 387. А якщо брати моноприводний варіант Дастера, то обсяг багажника зросте до цілих 475 л.
Рівень комфорту
Вибираючи Рено Дастер або Рено Каптур за рівнем комфорту, то безсумнівним плюсом на користь другого буде поліпшена шумоізоляція. Під час їзди в салоні на порядок тихіше, та й відчуття швидкості трохи нижче (80 км/год на новій моделі, це, приблизно, як шістдесят на Дастері).
Кілька поміняли і налаштування ходової. Підвіска в каптурі жорсткіше, в результаті, нерівності відчуваються сильніше. У той же час, на більш розбитій дорозі автомобіль відчуває себе точно так само, як і Дастер. В принципі, саме за таку витримку на бездоріжжі наші співвітчизники і люблять транспортні засоби на платформі В0. З іншого боку, робота підвіски нового автомобіля дещо тихіше. Водночас Duster відчувається більш розслабленим. Різні дрібні нерівності він прямо-таки з’їдає, не залишаючи ніякого ефекту.
При поганих дорогах поводиться авто настільки ж прекрасно. Але і крениться ця модель більше, ніж її новий аналог, розроблений спеціально для Росії. Тому якщо порівняти Рено Каптур і Дастер на поворотах, то перша модель дещо виграє.
Якщо для Дастера прагнення до комфорту зовсім не головне, адже він намагається лише підкреслити свою суворість і грізність, то у випадку з Kaptur тут все більше нагадує про звичайних кросоверах, які не ставили за мету створення бюджетного автомобіля.
Напевно, це його плюс, так як оновлена модель зберігає всі звички і переваги аналога, але при цьому набагато ближче до сучасних тенденцій.
Рівень прохідності
Кліренс практично не відрізняється, в будь-якому випадку, він більше 20 сантиметрів. За мірками кросоверів обидві моделі показують відмінні показники прохідності. Оскільки у Каптур оновлені бампери, на бездоріжжі він відчуває себе трішки менш впевнено, адже можна пошкодити випнуту «губу». Обидва варіанти мають повний привід, так що поводяться на бездоріжжі однаково.
Кілька слів про практичність
Оскільки не помінялися розміри, не варто чекати змін для пасажирів на задньому сидінні. Єдине, дах йде під великим ухилом, що не дуже сподобається високим пасажирам Kaptur.
Декор ззаду скромний, хіба що є ємність для невеликих речей та світильник. Дещо відрізняються дверні ручки, але на загальне враження вони ніякого ефекту не відтворюють.
При цьому спинки можна скласти і там і там, в підсумку, підлогу виходить рівним.
Вартість
Нарешті, вибираючи Renault Captur або Duster, важливо звернути увагу на ціновий діапазон даних транспортних засобів. Тут порівнювати досить складно, адже комплектації надто вже різні (наприклад, запуск двигуна через чіп-карту йде в оновленій моделі в базовій комплектації, а у Дастера такої функції немає навіть за доплату).
проте, якщо говорити про практично однакових комплектаціях, то вони обійдуться теж однаково.
Таким чином, обидва автомобілі досить непогані. Просто Каптур – більш сучасна і оновлена модель, що успадковує всі модні тенденції, а ось Дастер – практично позашляховик, дуже потужний і серйозний автомобіль, який добре підходить тим, хто любить ганяти поза асфальтом.
Відео порівняння Рено Дастер і Рено Каптур: