Зміст
Ситуація, коли машина не хоче заводитися, хоча і досить поширена, але, все ж, дуже неприємна. Особливо, якщо враховувати той факт, що трапляється вона завжди саме в той час, коли ми кудись поспішаємо. Причин того, що мотор не хоче працювати, досить багато, але найпоширеніша з них пов’язана з тим, що немає іскри на котушці запалювання.
Про те, як же вирішити цю проблему, ми і поговоримо зараз.
Чому котушка не дає іскру
Серед причин того, що транспортний засіб не бажає заводитися, можна виділити:
- пальне не надходить до карбюратора;
- немає іскри з котушки;
- до котушки не доходить сигнал струму;
- поламався розподільник запалювання;
- між електродами свічки запалювання відсутня іскра;
- струм не надходить до тамблера.
Крім того, іноді трапляється так, що функціонування силового агрегату блокується стартером. Але, перш за все, слід оглянути обмотку електромотора. Можливо, там є обриви. Якщо ж ні, то, переважно, стартер буде справним. В цьому випадку слід оглянути котушку.
Як зрозуміти, що немає іскри на котушці запалювання
Перш за все, необхідно розуміти, що собою являє даний вузол взагалі. Фактично, цей пристрій призначений для того, щоб перетворювати струм з низького в високу напругу. Без нормальної роботи системи, функціонування транспортного засобу неможливо взагалі. Зрозуміти, що з подібним елементом є деякі проблеми, можна за такими характерними симптомами:
- знизилася потужність роботи силового агрегату;
- є певні проблеми із запуском мотора;
- збільшилася витрата пального;
- спостерігаються перебої в роботі транспортного засобу на холостому ходу.
Як перевірити іскру на котушці запалювання
Коли ви зрозуміли, що проблема криється саме в котушці, слід здійснити її ремонт. Але не варто відразу ж бігти в сервісний центр, якщо немає іскри від котушки запалювання. Адже за такі послуги доведеться чимало заплатити.
Для початку необхідно провести візуальний огляд елемента. Різні деформації, механічні пошкодження, сильні забруднення і плями можуть привести до того, що на котушку запалювання не надходить струм. Бруд необхідно стерти за допомогою сухої ганчірки. Звернути увагу потрібно і на проводку.
Важливо, щоб на ній не було вологи і обривів.
Потім слід трошки поворушити високовольтної проводкою. Якщо після цього все одно не йде іскра з котушки запалювання, то тут необхідно зайнятися більш ретельною діагностикою.
Перевіряємо свічки запалювання і котушку
Далі необхідно оцінити адекватність функціонування свічок. Перш за все, знімає 2 високовольтних дроти з розподільника. Після кладемо проводку так, щоб вона перебувала в 7 міліметрах від мотора. Запускаємо стартер. Якщо ви побачите іскру блакитного кольору, то система працює справно. Якщо ж відтінок буде відрізнятися, або ж іскра відсутня взагалі, необхідно зайнятися ремонтом системи.
Потім, в ситуації, коли у вас пропала іскра з котушки запалювання, необхідно оцінити працездатність і самої котушки. Алгоритм тут нічим не відрізняється від перевірки свічок. Беремо провід, що йде від котушки, після чого підносимо його до мотору. Якщо при запуску движка не буде іскрити, то елемент несправний.
Але на цьому всі роботи не закінчуються. Тепер слід взяти омметр. Так можна буде виявити розрив ланцюга. Якщо все нормально, то, перевіряючи первинну обмотку, ми побачимо 3 Ома, а вторинну – 7000 Ом. Якщо отримані нами показники будуть нижче нормативних значень, слід придбати нову котушку.
Якщо немає іскри з котушки запалювання, варто дуже уважно перевірити всю проводку і контакти. Огляньте ізоляцію проводки, є можливість того, що знайдеться певний дефект. Перш за все, необхідно розплутати проводку, а також правильно її розкласти. Потім беремо амперметр. Щоб перевірити з його допомогою систему, слід з’єднати проводку трамблера, після чого включити запалювання.
Важливо, щоб отриманий показник струму не перевищував допустиму для вашого транспортного засобу норму.
Якщо ж струм більше, ніж потрібно, це свідчить про обрив, що виник в разі короткого замикання. Як правило, подібна неполадка виникає в тому випадку, якщо запалювання включено при вимкненому моторі, що призводить до розриву високовольтних проводів.
Що робити далі
Отже, причина того, чому немає іскри від котушки виявлена. Тепер же необхідно вирішувати, що робити далі. Основних варіанти два:
- відремонтувати несправний елемент;
- придбати нову котушку, після чого здійснити заміну.
Ремонт вузла є досить складним процесом. Тут необхідно розібрати механізм на складові елементи, після чого перевірити їх на наявність різних сколів, подряпин і інших дефектів, після чого зачистити пошкодження. Потім потрібно відновити оболонку за допомогою клею або спеціального складу.
Щоб замінити котушку, необхідно підібрати модель з аналогічними параметрами.
Важливо правильно підключити з’єднувальні дроти, інакше висока ймовірність перегріву і виникнення короткого замикання.Якщо ж під час перевірки з’являється іскра, а дані, отримані омметром і амперметром, знаходяться в межах норми, то слід шукати проблему в інших елементах системи запалювання.
Що маємо у підсумку
Отже, за запуск мотора автомобіля відповідає відразу кілька елементів. У той же час, основна причина тут полягає в тому, що немає іскри з котушки запалювання. Перш ніж вирішувати дану проблему, необхідно зрозуміти, чому саме виникла така ситуація. Слід ретельно перевірити свічки, проводку і саму котушку. Виявивши, в чому саме криється проблема, необхідно замінити або відремонтувати несправний елемент. З іншого боку, тут необхідна наявність спеціального обладнання і приладів, так що якщо у вас все це відсутнє, слід довірити ремонт і діагностику в руки професіоналів.