Тюнінг і модернізація транспортного засобу-це цілком звичайна ситуація. Адже більшість автовласників бажають, щоб їх машина стала краще, потужніше, динамічніше, красивіше. Як результат, люди шукають способи, за допомогою яких можна перетворити свого чотириколісного красеня в справжній суперкар. Одним із способів досягти цього і є система Blow Off. Водночас, без належних знань і умінь Тюнінг машини не завжди закінчується так, як хотілося.
Іноді можна не поліпшити параметри свого авто, а навпаки, знизити основні показники. Як результат, перед використанням різних пристосувань слід ознайомитися з теоретичною складовою питання. Саме для цього ми і підготували статтю, яка допоможе вам зрозуміти: «Blow Off: що це?”.
що собою являє пристрій
Якщо ви хочете дізнатися, що таке Blow Off, і для чого він потрібен, то таке пристосування являє собою звичайний клапан, завдання якого зводиться до витіснення зайвого повітря з системи, що відповідає за турбонаддув. Незважаючи на те, що принцип функціонування гоночних транспортних засобів та болідів зводиться до кардинально протилежного, на ділі таке рішення є досить ефективним.
Якщо скидати газ при прискоренні, мотор переходить в режим гальмування, в силу чого горюча суміш перестає надходити в циліндри. В результаті, обороти движка падають. В цей же час турбонаддув продовжує працювати в своєму нормальному режимі. Перед тим, як зрозуміти, що це Blow Off, і як воно функціонує, слід більше зупинитися на самому турбонагнітачі.
Значення турбонаддуву полягає в тому, що з його допомогою двигун забезпечується стисненим повітрям в надмірній кількості. На практиці це означає, що кисень буде надходити до мотору від моменту старту і до того, як движок буде заглушений. Крім того, навіть після того, як ви вимкнули мотор, турбонагнітач деякий час ще працює за інерцією. В результаті, повітря надходить набагато більше, ніж потрібно для нормальної роботи силового агрегату. У разі скидання педалі газу, в просторі між компресором і дросельною заслінкою накопичується невикористана повітряна маса.
Щоб дволітровий чотирициліндровий мотор при 5 тисячах об./хв функціонував нормально, йому потрібно близько 80 л повітря. У самій системі постійно знаходиться близько 10 л повітря. Повний оборот коленвала за таких умов вимагає всього 12 мілісекунд. Якщо скинути газ, зайве повітря почне шукати вихід, що призводить до пошкодження ряду елементів. Найчастіше, ламаються такі вузли:
- дросельна заслінка;
- патрубки повітроводів;
- шланги;
- вісь турбонагнітача і т. д.
Щоб не прискорювати знос цих елементів, і призначений Blow Off.
Такий пристрій знаходиться в моторному відсіку. Деякі «знавці» вважають, що використання такого елемента перешкоджає нормальному режиму роботи силового агрегату, призводить до того, що мотор глухне, а також сприяє ситуації, коли з вихлопу йде полум’я. У той же час, таке можливо лише в разі неправильного монтажу і використання приладу. Фактично, робота самого Blow Off спрямована на стравлювання невикористаного повітря, що дозволяє захистити турбонагнітач. В результаті, з подібним приладом можна виконувати агресивне гальмування, а також різко знижувати швидкість, не побоюючись поломок сайту.
Принцип роботи системи Байпас
Отже, з питанням: «Blow Off: що це таке?» ми розібралися. Тепер же давайте опишемо, як все працює. На практиці процес функціонування приладу дуже простий: все зайве повітря просто видаляється в атмосферу. Водночас, не всі вважають, що дане рішення є розумним. Адже надлишки можна знову пустити в компресор турбонаддува. Але тут мало хто розуміє, що кожне нове стиснення призводить до нагрівання повітря і самого вузла.
Незважаючи на це, рециркулюючі системи, які отримали назву Байпас, користуються широкою популярністю. Фактично, вони спрямовані на те, щоб знизити навантаження на вісь турбонагнітача. Водночас, використання такого приладу передбачає, що вихід зайвого повітря назовні, в будь-якому випадку, буде неминучим. Байпас просто служить тимчасовим амортизатором.
Водночас, штатні автомобілі комплектуються не Blow Off, а Байпас. Справа в тому, що робота першого приладу пов’язана періодичними «пшиками», які виникають при виході повітря з системи. Багатьом людям такі звуки здаються не тільки дивними, але і лякаючими. Як результат, виробники віддають перевагу тому елементу, який не псує нерви автовласників. Крім того, вартість установки і обслуговування Байпас-систем на порядок нижче.
У той же час, деякі автоконцерни (і, зокрема, компанія Міцубіси), дещо модернізували поршень Bypass-клапана, оснастивши його спеціальним отвором, куди може стравлювати стиснене повітря. В результаті, подібна система виступає максимально універсальним рішенням, так як вона може і виводити повітря назовні, і видаляти з системи.
Але, в будь-якому випадку, двигуни як з Blow Off, так і з Байпас демонструють набагато кращі показники, ніж силові установки без таких елементів.
Що потрібно пам’ятати перед модернізацією системи
Отже, дізнавшись відповідь на питання про те, що це-Blow Off, більшість людей розуміють необхідність установки такого елемента. Адже без нього різке скидання акселератора може призвести до необхідності зупиняти транспортний засіб.
Так як однозначної відповіді на користь Blow-Off або Байпас немає, зараз можна знайти моделі, що працюють одночасно і так, і так. В тому числі, виготовленням подібних пристроїв займається торгова марка Greddy. Її продукція має маркування R, S і RS. В результаті, автовласник може вибрати той варіант, що найбільше підходить саме йому.
У той же час, саме клапани, які здатні стравлювати повітря, користуються найбільшою популярністю при модернізації транспортних засобів з турбонаддувом. Установка такого елемента не повинна викликати ніяких певних складнощів. Тут лише необхідно пам’ятати ряд правил:
- мотори, у яких відсутній турбонагнітач, не вимагають наявності систем стравлювання повітря;
- движки, оснащені механічними нагнітачами, обходяться без Байпас і Blow Off;
- встановлюючи клапан такого типу, необхідно повне видалення штатної системи рециркуляції повітря;
- під час монтажу необхідно брати лише ті шланги, що йшли в комплекті зі стравлює системою. Як варіант, можна замінити елементи на шланги з аналогічним перетином. В іншому випадку, робота Blow-Off буде некоректною;
- під час заміни масла потрібно ретельно оглянути систему стравлювання. Важливо, щоб там була відсутня волога і пил;
- якщо ви не знаєте, який пристрій підібрати до свого авто, купуйте універсальні моделі;
- не варто виконувати установку додаткового обладнання, якщо сумніваєтеся у своїх силах – краще довірити все в руки професіонала, який зможе гарантувати нормальне функціонування системи стравлювання повітря.
Що в результаті?
Отже, ми зрозуміли, що це таке Blow Off. Така система, як і Байпас, дуже сильно підвищує функціональність двигуна з турбонаддувом. У багатьох ситуаціях подібні прилади можуть уберегти движок при різких гальмуваннях. Не можна однозначно відповісти, яка з цих систем краще. Водночас, необхідність встановлення однієї з них не викликає сумнівів. Монтаж тут не повинен викликати ніяких особливих труднощів, важливо лише дотримуватися ряду правил. З іншого боку, якщо ви сумніваєтеся у своїх силах, слід довірити все в руки професіоналів – вони встановлять прилад таким чином, щоб ваш мотор працював максимально ефективно.
Дивіться відео, що це таке Blow Off: