Мотоциклетні шоломи являють собою засіб для пасивного захисту голови людини, який знаходиться на мотоциклі під час його пересування. Більшість світових держав ухвалили закони про те, що водії таких транспортних засобів, як мотоцикли і мопеди, повинні в обов’язковому порядку використовувати шоломи для мотоциклів.
Шолом необхідно застосовувати не тільки для того, щоб захистити голову під час виникнення дорожньо-транспортної пригоди. Крім цього, шолом використовується і як захист від зустрічного вітру, а також попадання в обличчя і очі комах, пилу і вологи.
Призначення конструктивних елементів шолома
Для створення певного іміджу водія можна без проблем купити шолом для мотоцикла з якою-небудь специфічною забарвленням. Це досить часто застосовується, як, наприклад, стильний одяг і популярні аксесуари. За конструктивними особливостями шоломи поділяються на кілька видів. Вибір того чи іншого виду шолома залежить виключно від уподобань власника транспортного засобу.
Мотоциклетні шоломи складаються з двох частин. Одна з них є твердою, яка розташовується зовні. Усередині шолома розташовується його м’яка частина. Міцна “шкаралупа” призначена для надання шолому твердості, надійності і стильного вигляду. Завдання внутрішньої частини зводяться до забезпечення амортизації удару, а також забезпечення комфортного його носіння.
При виготовленні твердої частини шолома найчастіше застосовують або композитні матеріали, або термопластик. При однакових показниках механічної міцності виграють саме шоломи з композитних матеріалів, так як з використанням їх вага шолома значно скорочується. Шоломи з термопластика мають набагато більшу вагу. З іншого боку, шоломи, для виготовлення який застосовувався термопластик, маю меншу вартість. Їх може собі дозволити значно більшу кількість любителів мотоциклів. В цьому аспекті композитні матеріали програють, адже мають куди більшу вартість.
Як основу для виготовлення м’якої частини шолома використовують ковпак з полістиролу. За розмір шолома відповідає виключно товщина м’якої його частини. Крім цього, у всій площі оболонки в обов’язковому порядку необхідно додавати тканина з поролоновими ущільнювачами, ремінці і різноманітні застібки. Сучасні шоломи для мотоциклів надають можливість своїм користувачам виймати і чистити тканинну прокладку.
Безпека
Для того щоб шолом не зіскочив з голови після зіткнення, на нього встановлюється спеціальний ремінець для захисту. Застібки поділяються на два види. Перший вид передбачає використання двох скоб. Такий вид використовується постійно в гоночних шоломах. При другому способі використовуються застібки швидкого типу.
Виробники виготовляють шолом з таким розрахунком, щоб той зміг захистити голову водія мотоцикла протягом однієї аварії. Якщо розглядати шолом з цієї точки зору, то він використовується мотолюбителями до 4 мілісекунд за все життя. Після того, як шолом пережив аварію, або просто був уронений з великої висоти, його необхідно в обов’язковому порядку поміняти на новий.
Незважаючи на це, сучасні шоломи для мотоциклів відрізняються високими показниками якості, тому навіть багаторазове їх падіння з висоти близько 1-1.5 метра не призводить до їх поломки. Для того щоб переконатися в цілісності шолома, його необхідно перевірити пильно і ретельно. У більшості випадків сама компанія, яка займається виготовленням шоломів, може провести відповідну перевірку, або надати детальну інструкцію по здійсненню цього процесу.
Всі шоломи для мотоциклів поділяються на кілька видів в залежності від специфіки їх використання:
- Інтегральний шолом. Передбачає вбудований захист для підборіддя мотоцикліста, тим самим в повному обсязі захищаючи голову водія мотоцикла. Передбачено наявність захисного скла, яке можна відкидати назад. Іноді піддаються критиці за малі показники вентиляції, проте здатні забезпечити максимальний захист
- Флипап. Від інтегрального шолома відрізняється тільки тим, що надає можливість відкидати не тільки захисне скло, але й всю частину, що відповідає за захист підборіддя
- Кросовий. Є підвидом інтегрального шолома, проте розроблений спеціально для умов перегонів. Частина, що відповідає за захист підборіддя, висунута вперед для полегшення дихання спортсмена. Більше того, він дуже гармонійно виглядає на власників кросових мотоциклів, зазвичай дівчата на мотоциклах воліють такі шоломи;
- Відкритий. В даному виді шолома підборіддя ніяким чином не захищений, в результаті чого захисні показники падають приблизно на 34%. Наявність захисного скла також не обов’язково. Може бути обладнаний козирком;
- Каска. Є попередником всіх сучасних шоломів. Демонструє найнезначніші показники захисту.
Прийшов час вибрати собі хороший шолом! Про те, як правильно це зробити, дізнаєтеся звідси: