Одні вважають мотоцикли Урал легендою вітчизняної промисловості, інші ставляться до них з гумором.
Думки про цю машину дуже різні. Але не варто її недооцінювати.
Глобальна модернізація Уралу
Після того, як країна пережила кризу 1998 року, на Ірбітському заводі всерйоз задумалися про те, як змінити думку про мотоцикл. Ні, на російський ринок, що тільки встає на ноги, ніхто тоді не сподівався, як не сподіваються і зараз.
У 2003 році була проведена серйозна модернізація. Завод пішов по найкоротшому шляху. Всі деталі, які могли виявитися ненадійними просто замінили зарубіжними аналогами від провідних виробників. Так що на вітчизняному мотоциклі тепер дискові гальма Brembo, карбюратори Keihin, і навіть шестерні з клапанами закуповуються в Німеччині та Швейцарії. Один карбюратор на мотоцикл Урал обходиться за ціною, як кілька вітчизняних аналогів.
Тепер розумієте, чому машина коштує $14000? Така ціна часто зупиняє потенційного покупця в РФ, зате цілком по кишені закордонним шанувальникам. Дуже популярні тюнінговані моделі з ретро-серій. Вони стають схожими на кращі зразки американської техніки. А далі на фото мотоцикл Урал тюнінг:
Ринок США зараз переживає далеко не кращі свої часи, але там зараз активно працюють 60 дилерських центрів, які продають сучасні і ретро – моделі «Уралов», а також мотоцикл Ява йде на ура.
Те, наскільки в США популярні ці мотоцикли можна помітити по їх появі в голлівудських фільмах і в гаражах відомих акторів «вищої ліги». Зокрема, нещодавно Урал придбали такі зірки, як Бред Пітт і Еван МакГрегор, який обзавівся вже двома моделями – “Solo sT” і “Gear Up Сахара”.
Що стосується кіно, то найяскравішим прикладом можна вважати “Примарний гонщик-2”, в якому на Уралі їздить противник головного героя.
Засвітився новий мотоцикл Урал і на двох олімпіадах. У грудні 2013 року відомий мотогонщик Є. Щербінін привіз на ньому олімпійський вогонь. А на Іграх в Сочі 20 “Уралів” взяли участь в урочистій церемонії відкриття Зимових ігор.
У світі постійно працюють 140 офіційних представництв Ирбитского заводу. Вперше виробляти мотоцикли на експорт почали ще в 1953 році. Тоді все було орієнтовано на країни соцтабору.
Зараз основні покупці – американці, європейці, японці. Є клієнти на Близькому Сході, в Австралії та Новій Зеландії.
За обсягом продажів в США «Уралу» вдалося обігнати навіть таких відомих виробників, як Aprilia і Moto Guzzi. Це непоганий показник для сучасного Ірбітського заводу, на якому працює всього 155 осіб. Для порівняння-в кращі роки тут числилося 9 тисяч працівників.
Зараз купити запчастини на мотоцикл Урал можна як в одному з двох офіційних представництв у Москві, так і безпосередньо на підприємстві в Свердловській області, місто Ирбит.
“Кращі часи” і Новий Урал
Складно повірити, але колись це підприємство працювало з зовсім іншими обсягами виробництва. Були випущені десятки тисяч мотоциклів. Спочатку їх створювали для потреб армії, потім – міліції.
Двигун мотоцикла Урал, як і більша частина елементів конструкції, були повністю скопійовані з німецької техніки, а саме BMW R71, що випускався з 1938 року.
Поступово стара німецька конструкція удосконалювалася і змінювалася під поточні потреби. У роки Великої Вітчизняної війни були зроблені тисячі таких мотоциклів, які відмінно допомагали бійцям справлятися з бездоріжжям.
Радянський варіант німецького мотоцикла назвали М-72. До слова, в Китаї до 50 – х років він офіційно був прийнятий на озброєння армії і поліції, а в модернізованому вигляді проводиться досі.
Від німецького оригіналу М72 відрізняється великим об’ємом бака. А сучасний “Урал” ще й великим об’ємом двигуна-до 750 см3.
Це завжди була потужна машина з гарною прохідністю. Вона була здатна нести протипіхотна і навіть протитанкові озброєння, що показало її участь в бойових діях у ході війни в Перській затоці. В 40-е на ці мотоцикли встановлювався кулемет.
Після війни основним споживачем цієї техніки стала радянська міліція. Всі ми пам’ятаємо міліцейські мотоцикли з коляскою часів СРСР, а ті, хто народився пізніше, напевно їх бачили в кіно.
У 50-80-ті роки Мотоцикли “Урал” купували в держави Східної Європи. Там він також активно використовувався в поліції, так і просте населення охоче набувало надійну техніку, відмінно себе почуває на сільських дорогах.
Зараз ви навряд чи побачите сучасну техніку в селі. Урал 2014 – мотоцикл для людей не бідних. І його купують не селяни, а байкери.
Зараз Урал випускається в наступних модифікаціях:
- «Урал-T», «Турист», «Патруль 2WD», «Gear-UP», «Ретро» – з коляскою;
- «Ретро Соло» і «Соло sT» – поодинокі.
Можна зустріти і кастомізовані нові мотоцикли. Не варто дивуватися і побачивши снігохід з мотоцикла Урал. Потужний двигун цієї машини цілком справляється з такими завданнями.
Запчастини на Урал: ремонт
До речі, «Урал» в назві вітчизняного мотоцикла з’явився лише в 1961 році, коли вийшла модель М-62. До цього випускається продукція маркувалася ІМЗ. М-62 вже мав власний двигун, відмінний від тих, що стояли на R71.
Двигун на мотоцикл Урал купити можна як безпосередньо на підприємстві, так і через дилерські центри. Запчастини на цю техніку доступні. Ціни на них вже кілька років тримаються на одному рівні.
Крім того, на ринку можна дістати і справжні раритети. Багато людей, у яких в гаражах стояли старі моделі, зараз розпродають їх. Хтось цілком, інші – по запчастинах.
Так що немає ніяких проблем придбати якусь історичну модель 50-х років, двигун, карбюратор, або стартер на мотоцикл Урал.
У Росії є досить сервісних центрів, в яких можна привести в відмінний стан стару машину, відслужила своє, але все ще підлягає ремонту.
Проблеми в «Уралах» часто виникають в районі заднього моста. Вони можуть стосуватися витоків масла з картера. Крім того, може стукати редуктор. Це поганий знак для власника.
Якщо редуктор мотоцикла Урал почав видавати шум, або стукіт, варто відправити техніку в сервіс. Тому що це тривожний симптом. Якщо редуктор вийде з ладу, мотоцикл далі не поїде. Слідкуйте за станом цієї деталі, щоб одного разу не сталася неприємна ситуація, або того гірше-аварія.
Конструкція цієї техніки досить проста, з заміною деталей не виникає ніяких проблем. Так що навіть найскладніший ремонт мотоцикла Урал можливо зробити за досить короткий термін.
Російський чоппер
ІМЗ-8.1238/7 – унікальна для Росії машина. У її розробці брали участь фахівці з «Wolf Engineering» – ательє, що належить байкерському клубу «Нічні вовки». Так-так, тому самому, з лідером яких проїхався на мотоциклі президент Путін. У травні 1999 року почався випуск серійної моделі, яку нарекли «Вовк».
Вдалося створити дійсно відмінний мотоцикл – якісний, надійний, швидкий.
Новий мотоцикл Урал характеристики:
- Двигун тут стояв стандартного об’єму-750 см3 і потужністю 40 к. с.
- Швидкість нової моделі – 150 км/год. До сотні розганяється за 10 секунд.
Модернізували коробку передач і підвіску. Її робили з урахуванням наших доріг.
Так як мотоцикл був орієнтований на західного споживача, спідометр на ньому подвійний, один в км/год – для країн з метричною системою, другий показує швидкість в милях.
«Вовк» отримав новий, жорсткий колінчастий вал високої надійності. Він показує стабільну роботу навіть після 60 тисяч км пробігу.
У моделі досить скромне споживання палива – 4-5 літрів по трасі і до 6 по місту.
Крім російських байкерів, мотоциклом зацікавилися мотолюбителі з США, Європи, Канади. Випускався «Вовк» до 2011 року.
Мотоцикл Урал Вовк – одна з найбільш вдалих моделей Ирбитского заводу, що випускалася в наш час. До цих пір вона користується великою популярністю.
Сучасна продукція Ірбітського заводу – не з дешевих. Якщо раніше цю техніку купували міліція, армія, сільськогосподарські товариства, то тепер основний ринок – експортний.
В середньому, на Мотоцикли Урал нові ціна сягає 8-14 тисяч американських доларів.
Це відео напевно було б краще віднести до статті про гонки на мотоциклах, але в силу своєї незвичайності (в загоні брали участь тільки нові і старі тюнінговані Урали) вирішили в щоб те не стало показати його вам: