Багато байкерів приходять до того, що хочуть бути щасливим володарем ендуро. Але сьогодні на ринку є чимало різних і цікавих варіантів, у кожного є свої достоїнства і недоліки, тому часом буває дуже складно вибрати мотоцикл-ендуро для себе.
Сьогодні ми розглянемо універсальний варіант, у якого маса переваг-ендуро Suzuki Djebel 250. Цей мотоцикл вважається досить популярним у своєму класі позашляхових мотоциклів з мотором в 250 кубів. Причому, на цьому мотоциклі можна навіть їздити на дорогах загального користування без особливого дискомфорту.
Suzuki Djebel 250 випускався до 2008 року
Перший Djebel 250 з’явився в 1992 році, він був створений на базі Suzuki DR250S (DR 250R). Мотор в Джебелі такий же, як і на попередниках, але зате вилка інша і передня фара стала великою.
Чим гарний Джебел, так це тим, що в ньому встановлюється кік-стартер прямо на заводі починаючи з 2000-го року, ще до 2000-го, кік-стартер вважався додатковою опцією. До 2000 року цей ендуро комплектувався карбюратором TM28, але він показав себе не з кращого боку, тому що на низьких оборотах мляво працював. Тому після 2000 року на Джебел стали встановлювати карбюратор BSR32, на низьких оборотах мотоцикл себе добре вів, але зате на високих оборотах тупив.
Після того, як в 2008 році екологічні норми були посилені, цей мотоцикл був знятий з конвеєра.
Технічні характеристики
- мотор: 249 кубів, 1-циліндровий, 4-х тактний, 4-х клапанний, охолодження за допомогою радіатора;
- потужність: 31 л. с.;
- трансмісія: 6-ступінчаста механіка
- привід: ланцюг
- гальма: спереду і ззаду – дискові.
- маса: 116 кг.
- об’єм паливного бака: 17 л.;
- витрата палива: 3.8 — 5 л. на 100 км. пробігу
- максимальна швидкість: 125-130 км/ч.
Відмінності Suzuki Djebel 250 від Suzuki DR250R
Мотоцикли DR250R і Djebel 250 довгий час вироблялися одночасно і у них багато чого спільного: мотор, підвіска. Відмінності цих мотоциклів полягають в тому, що в DR обсяг паливного бака менше ніж у Djebel 250, і фари у них різні, у Джебель – велика кругла фара, а в ІН – маленька і квадратна.
Ціна Suzuki Djebel 250
Ціна цього мотоцикла трохи лякає, причому всі мотоцикли ендуро коштують чимало. Але коли їдеш за кермом такого мотоцикла, то розумієш, що гроші були витрачені не даремно. Ендуро дає масу приємних і незабутніх емоцій. Так як сьогодні новий «Джебель» не знайти, тому що його вже не випускають довгий час, тому треба шукати його серед мотоциклів з пробігом.
Старі Suzuki Djebel 250 коштують близько 90 тисяч рублів, але їх стан залишає бажати кращого. Якщо брати моделі до 2000 року, то ціни на них знаходяться в межах 130000 рублів, а ось моделі, які були випущені після 2000 року продаються за ціною від 130000 до 180000 рублів.
Конкуренти Джебеля
На мотоциклетному ринку є безліч різних ендуро з об’ємом в 250 кубів. Основною альтернативою “Джебеля” вважається Honda XR 250. Але XR більше ралі, на дорогах загального користування на ньому не дуже комфортно їздити. Є ще і легкий ендуро Yamaha TTR 250, правда у нього з часом з’являються деякі проблеми в технічному плані. Далі, є Kawasaki KLX 250, але через те, що у нього водяне охолодження, його не сильно люблять ендуристи.
Так що, найпопулярнішими ендуро з мотором в 250 кубів вважаються Хонда і Сузукі, а Ямаха і Кавасакі в Росії досить рідкісні в цьому класі.
Головні переваги Suzuki Djebel 250
Надійність
«Джебель» на відміну від багатьох інших ендуро вимагає заміни масла раз в 5000 км. Якщо правильно експлуатувати цей апарат, то він спокійно може проїхати 120 000 кілометрів. А завдяки повітряно-масляному охолодженню Djebel 250 легко їде на швидкості 120 км / год без перегрівання мотора. Конструкція у Сузукі Джебель також надійна, жорстка рама легко переносить серйозні падіння.
Їзда на довгі відстані
Багато ендуро просто не пристосовані для їзди на далекі відстані за звичайним асфальтованих дорогах з-за своїх незручних сидінь і маленького паливного бака, а в Djebel 250 встановлений 17-літровий бензобак, комфортне сідло і навіть багажник є.
«Джебель» можна сміливо назвати самим збалансованим ендуро, тому що він може легко по бруду їздити і на асфальті себе чудово почуває. Звичайно, на ендруро їздити по рівній дорозі не особливо цікаво, але є екземпляри, які змогли на Джебелі проїхати 1600 км. по дорозі загального користування всього за 24 години.
Міцна підвіска
Кліренс Djebel 250 дорівнює 30 сантиметрів, а хід підвіски дорівнює 28 см., що робить різні ями, бордюри і лежачих поліцейських непомітними.
Недоліки Suzuki Djebel 250
Задній амортизатор можна відремонтувати
У Джебелі не можна відремонтувати задній амортизатор, тому якщо він зламався, то доведеться його міняти повністю.
Датчик підніжки іноді спрацьовує коли не треба
Датчик підніжки примусово глушить мотор, якщо мотоцикліст включив передачу, але не прибрав підніжку. Це зручна функція для новачків, але часто буває, коли з-за серйозних стрибків на бездоріжжі цей датчик спрацьовує і глушить мотор, то стає не зручно. Тому багато досвідчених джебеловоди відключають цей датчик.
Тюнінг Suzuki Djebel 250
Кожен мотоцикл можна поліпшити і доповнити новими елементами, щоб забезпечити захист або зручність пересування, а також зробити свій мотоцикл унікальним. Для Сузукі Джебеля дуже часто роблять наступні удосконалення:
Встановлюють ще більший бак. «Джебель» і так відрізняється великим паливним баком, але деякі любителі подорожей по бездоріжжю хочуть ще більше і встановлюють замість штатного бак об’ємом в 25-30 літрів. Такі баки стоять в районі 10-20 тисяч рублів.
Установка захисту для двигуна. Незважаючи на великий кліренс бувають такі перешкоди, які можуть пошкодити картер якщо невдало проїхати по ним, тому для повної впевненості можна поставити захист картера. Як правило, такий захист буде коштувати не дорожче 7 000 рублів, але зате переживати про те, що пошкодиться мотор не доведеться.
Установка ветровика. Зазвичай, ендуро не потребує вітровики, тому що їздить на швидкостях, менших 120 км/год, але незважаючи на це деякі мотолюбителі його встановлюють, коштує він в районі 1500 рублів.
Установка захисту для важелів. Якщо невдало впасти, то можна поламати важіль зчеплення або ручного гальма, щоб цього не сталося необхідно встановити захист у вигляді металевих дуг навколо важелів. Також є такий аксесуар, як вітрозахист для рук, який відмінно допомагає байкеру при їзді на далеких дистанціях.
Заміна штатного сідла на більш комфортне. На Джебелі встановлено найкомфортніше сідло, якщо порівнювати з іншими ендуро, але деякі джебелеводи змінюють це сідло на більш комфортне.
Так що, для тюнінгу Джебель є багато різних варіантів, все залежить від вашої фантазії.
Далі відео з покатушками на Suzuki Djebel 250: