Suzuki Jimny тюнінг і величезні можливості – поняття нерозривно пов’язані між собою, до яких слід додати високу прохідність і надійність. А ось зовнішність автомобіля за десятиліття практично не змінилася. Тому власники всіляко прагнуть вдосконалити її, підкресливши своє особливе ставлення до Jimny.
Вперше Suzuki Jimny зійшов з конвеєра в 1968 році. Ця модель стала продовженням HopeStar ON360, яка була розроблена компанією Mitsubishi. Його кузов мав рамну основу, тільки двоє дверей. Під капотом був встановлений двотактних силовий агрегат, а колісна база, як в сучасному, була виконана у варіанті 4х4.
Саме її взяли за основу інженери Suzuki і побудували LJ (Light Jeep), який по сьогоднішній день користується величезною популярністю. Разом з автомобільними технологіями вдосконалювався і позашляховик. Ставши володарем цього пройдисвіта, в сенсі позашляховика з високою прохідністю, автолюбителі власноруч проводять фейсліфтинг та інші більш серйозні зміни.
Можливі варіанти ліфта
Експлуатувати позашляховик на рівних дорогах – нудно і нецікаво, адже він призначений для подолання серйозних перешкод. У стандартній комплектації на Джимни встановлюються колеса з радіусом 15 дюймів, розмір яких можливо збільшити без конструктивних змін кузова всього до 26,5 дюйма.
Багато це чи мало – вирішувати вам, але «зубасту» гуму в такому розмірі знайти неможливо, саме тому необхідно підняти кузов над рамою, а раму над мостами. І тільки тоді встановити гуму, наприклад, BF Goodrich MT, Hanhook RT03 або аналогічну.
Варіантів збільшення може бути кілька, але кожен з них повинен брати до уваги розмір коліс, які планується встановити. Якщо ліфта ваш автомобіль не піддавався, тоді буде вельми до речі підняти підвіску на 30-50 мм.
Можливих варіантів може бути кілька. Кожен з них залежить від ваших фінансових можливостей. Найбільш дешевий (читай «колгоспний») можна виконати своїми руками. Його суть полягає в тому, щоб встановити бюджетні запасні частини або дешеві деталі, використовувані для комплектації вітчизняних авто або інших недорогих кросоверів.
Бюджетний ліфт
Монтаж проставок, які можна виточити з поліаміду-6 або алюмінієвої болванки висотою 40-50 мм, дозволяє збільшити підйом підвіски. Вони встановлюються під заводські пружини, але аморти доведеться замінити.
На передній міст монтуються амортизаційні стійки від Гранд Витары, а назад – від Ниви. Від марки виробника залежить ресурс, тому вибирайте СААЗ або Kayaba. Також потрібно збільшити довжину тяги панара, наваривши вставку або зробивши її регульованою. Гальмівні шланги можна залишити заводські, тільки буде потрібно переварити кріплення.
Прикупіть чотири пружини для ВАЗ 2109-цілі встановлюються на перед, а трохи підрізані назад. У цьому випадку підвіска буде більш м’якою, «посилити» яку можна, встановивши на перед амортизатори фірми TOKICO, використовувані в Гранд Витаре, а назад – від Ниви (Шеви-Ниви).
Ліфт «по багатому»
Якщо передбачається експлуатувати авто переважно в делікатних умовах міської риси, розгляньте варіант австралійського бренду Old Man Emu на 40 мм. Комплект складається з всіх необхідних деталей, що включають передні і задні пружини, амортизатори, тяги, сайлентблоки та елементи кріплення. Після установки задня підвіска стане помітно жорсткіше, особливо в момент подолання перешкод. Надалі при установці силового бампера з підйомним механізмом буде відчуватися розгойдування передка.
Щоб усунути коливання встановіть комплект Dobinsons 35-40 мм, який також виготовляється в Австралії. Автомобіль буде жорсткішим, його можна використовувати для змагань (проходить по класу ТР-1) і активної їзди.
Всі заводські комплекти збалансовані найкращим чином, тому турбуватися про побічні варіанти не слід. Це і буде першим кроком до тюнінгу Сузукі Джимні для бездоріжжя.
Якщо ви не хочете вносити зміни в конструктивні особливості підвіски, але бажаєте все-таки, встановити колеса з великим радіусів, тоді збільшіть розміри арок – подрежьте їх краю з допомогою кутової шліфмашинки. В цьому випадку вам необхідно встановити стандартні розширювачі арок, які виготовляються з пластику і пропонуються різними виробниками. Заводський захист доведеться демонтувати.
Шноркель, так необхідний
Встановивши шноркель, ви зможете не тільки надати екстер’єру авто вид справжнього позашляховика, але і без клопоту долати водні перешкоди. Повітрозабірник у Сузукі Джимні розташований з правого боку за фарою.
У штатній комплектації він впорається з надлишковим об’ємом води до літра. Допоможе відстійник-резонатор і повітряний фільтр, але часто їх ємності буває недостатньо. Тоді ваш двигун піддається найбільшій небезпеці-гідроудару.
У продажу є заводські варіанти, що вимагають мінімального переобладнання вашого авто. Якісні комплекти виготовляються в Кореї та Австралії. Деталі виготовляються з ударостійкого пластику або полімерного матеріалу і не мають швів. Всі кріпильні елементи поставляються в комплекті. Їх установка не потребує багато часу і переобладнання. Добре зарекомендували шноркелі фірм TJM і GIZ4x4 International.
Suzuki Jimny Тюнінг: передній і задній обвіс
Готуєте Suzuki Jimny тюнінг для бездоріжжя? Тоді без додатково обладнання не обійтися. Передній силовий обвіс з лебідкою, труба з фаркопом і багажник на дах – всі ці елементи значно знизять ризик різних бездорожную неприємностей.
Якщо ви часто подорожуєте, багажник на дах буде вельми до речі. В силу невеликих розмірів помістити такий специфічний інструмент, як рейковий домкрат хайджек, сэндтраки, якір для лебідки всередині проблематично, а на даху їм буде в самий раз. Верхній багажник спокійно витримає вагу в 100 кг. На додаток до нього можна встановити в передній частині рамного відсіку для багажу додаткове освітлення. Додаткове освітлення можна встановлювати і під час тюнінгу Ниви.
Для установки вам буде потрібно плоска викрутка і ключ на 10. Знявши поперечки, встановіть елементи кріплення, а потім прикрутіть до них багажник. На все про все у вас піде не більше півгодини.
Встановивши передній силовий обвіс, ви зможете вирішити відразу два завдання: захистити передню частину від механічних пошкоджень і використовувати його в якості кріплення для підняття автомобіля хайджеком у разі евакуації. Передній бампер йде в комплектації з пластиною, що захищає нижню частину днища авто. У деяких моделях переднього обважування передбачені місця для установки лебідки.
Однак, її можна прикріпити і на заводський передній обвіс. Для цього необхідно підрізати нижню частину бампера, зменшивши передній звис. Доповнить конструкцію поперечна труба, трохи виступає вперед і розташована в нижній частині бампера. Такий монтаж не вплине на прохідність, так як кліренс залишиться без змін.
Аналогічно вирішується питання і ззаду автомобіля. Для того щоб не перевантажувати машину, досить буде труби діаметром 2 дюйми. Вона з’єднується зі штатними посадковими місцями рами за допомогою 5 мм швелера. У середню частину встановлюється фаркоп або кільце для зачепа. У штатному бампері прорізаються отвори (нижче ліхтарів) для кріпильних елементів.
Більшість додаткових деталей можна придбати в спеціалізованих магазинах. Вони повністю адаптовані під заводські кріплення, тому їх установка не вимагає зміни конструкції авто, доведеться внести лише дрібні зміни.
Якщо серйозно плануєте експлуатувати авто в суворих умовах, обов’язково встановити захист роздавальної коробки, бензобака, поздовжніх важелів і задніх амортизаторів. Загальна вага всіх додаткових елементів і пристосувань буде близько 100 кг.
Власники Suzuki Jimny, які експлуатують авто в комфортних умовах, часто відзначають, що силові агрегати (бензинові та дизельні) мають недостатньо швидкий відгук при натисканні на педаль акселератора, особливо при невеликих обертах. Це і не дивно, адже в бензиновому варіанті у Сузукі під капотом всього 85 кінських сил.
Чи можна це виправити?
Так, можливо, якщо перепрограмувати заводську прошивку, встановлену в електронному блоці управління (ЕБУ) двигуна. У Jimny встановлюється ECU марки Denso. В авто він знаходиться під бардачком і знімається не просто.
Це дозволить:
- знизити витрату палива до 20%;
- коректно вирішити (відключити) проблему з каталізаторами.
Слід зазначити, що установка нової версії програмного забезпечення, зазвичай використовується ADACT, вимагає специфічних знань і спеціального обладнання. Процес не займає багато часу і проводиться при знятому ЕБУ. В процесі перепрошивки електронщики використовують флеш-програматор Piasini V4.3 Master.
Спочатку відбувається оцінка працездатності всіх електронних пристроїв і параметрів двигуна, а також аналіз встановленої версії прошивки. Програматор використовується для апгрейда програмного забезпечення автомобілів Mitsubishi, Nissan, Jaguar, Honda, Lotus, Lamborghini, а також мотоциклів. В ньому записані всі можливі варіанти прошивок, які встановлюються в якості заміни заводської програми.
Коректна робота ЕБУ з новою прошивкою можлива тільки при справних системах авто. Не потрібно експериментувати і прошивати кастомним варіантом. Тому, звертаючись до електронників, уточніть, чи є у них сертифікат від офіційного представника Suzuki. Електронна коригування в комплексі з установкою додаткового обладнання дозволить значно збільшити технічні можливості Suzuki Jimny.
Далі відео про те, як їздить по бездоріжжю тюнінгований Джимні Тюнінг: