Зауважу, що особисто для мене незрозуміла настільки висока популярність моделей RAV4, яка з кожним роком ставала все більше. Враховуючи, що завжди існували кросовери, багато в чому перевершують «Рафік».
Зараз популярніше його лише бюджетні автомобілі. Причому попит великий навіть на Тойота РАВ 4 бу. Спробуємо розібратися, в чому ж все-таки причини такої величезної любові автомобілістів до цієї машини.
Історія
Першим представником RAV4 був автомобіль покоління ХА10 (1994 р.), який відразу ж став продаватися мільйонами примірників. Саме з випуском моделі РАВ 4 почався “кросоверний бум” в дев’яностих роках. Це був не перший кросовер у світі, але саме він знайшов такий успіх, що всі відразу ж забули про конкурентів.
Причиною стали і хороша рекламна кампанія, і якість автомобіля РАВ 4 – Toyota проробила величезну роботу, вклавши в це багато сил, і отримала відповідний результат. Але стояти на місці вони не збиралися і в 2000 році з’явилося наступне покоління – Toyota RAV 4 XA20, про який і піде мова.
Техніка
Природно, в нових моделях РАВ 4 залишилися все основне від попереднього покоління, яке виявилося вдалим. Привід, всупереч очікуванням багатьох автомобілістів, залишився переднім. Мотори чотирициліндрові об’ємом від 1.8 до 2.4 л. і АКПП. В Європі випускалися моделі з дизельними моторами. Відкритий кузов залишився в минулому, тепер міг бути 5 – або 3-дверним.
Враховуючи, що з часів випуску першого покоління, у машини РАВ 4 з’явилася маса аналогів інших компаній різного рівня, Toyote довелося помітно покращувати салон і попрацювати над мотором. В результаті зріс рівень безпеки, покращилася ергономіка, з’явилися нові мотори на 2.4 л. Але при цьому RAV4 залишався досить простою машиною.
Відеоогляд автомобіля Toyota РАВ4 Б. У:
Кузов
Відомо, що на кузові багатьох позашляховиків досить швидко починає з’являтися корозія. До нашої моделі РАВ 4 це не має відношення. Хоча машина РАВ 4 має хорошу прохідність, вона все-таки є міський. Тому в новому поколінні РАВ 4 відмовилися від повного приводу в базовій комплектації. В умовах міста кузов, який захищений пластиком зовні себе проявив майже бездоганно. Варто відзначити тільки корозію деяких деталей і «облезание» порогів. Під пластиком корозія майже не діє тому, якщо стежити за машиною РАВ 4 і заздалегідь захищати вразливі місця, її легко вдається уникнути.
Поширений недолік РАВ 4 – вода в багажнику. Вона нейтралізується заміною ущільнень задніх дверей і ліхтарів. Також майже завжди вода є в салоні. Вона потрапляє туди через підсохлу заглушку джгута проводів моторного щита, яку необхідно постійно змащувати. В результаті під ногами водія автомобіля РАВ 4 з’являється корозія і навіть дірки. Все це може поширитися аж до задніх сидінь. Ознаками проблеми може бути вологий килим під ногами, який просто потрібно прибрати, і іржаві болти передніх сидінь. Це єдиний недолік кузова авто РАВ 4. Для того, щоб повністю уникнути подібних проблем потрібно банально стежити за машиною (чистота і сухість в салоні) і вчасно обслуговувати її.
Варто зауважити, що антикорозійне покриття у “американських” моделей, які свого часу забили ринок, гірше, ніж у «європейських».
При купівлі Рав 4 бо потрібно звертати увагу на всі вади кузова і на сторонні запахи в салоні (наприклад, бензину), якщо вони присутні. У багатьох примірниках РАВ 4 можуть бути протікання системи омивання або збій роботи очищувача задніх дверей.
Салон
Салон РАВ 4 відрізняється великою кількістю пластику і, отже, невеликими звуковими дефектами (скрипи, стуки, деренчання і т. п.). Враховуючи, що шумоізоляція в машині РАВ 4 слабка, ці звуки були майже непомітні. Однак установка додаткової шумоізоляції розкриває ці недоліки авто РАВ 4.
Основні мінуси-слабкі дверні замки, облазіння багатьох поверхонь, що бовтається блок управління стеклами, не найкраща мультимедійна система.
Крім того, регулювання керма РАВ 4 тільки по куту нахилу, не дуже зручна форма сидінь, маленьке відстань регулювання передніх сидінь.
Все це в основному відчують на собі високі люди. В цілому, враховуючи, що машина вже досить стара, салон непоганий.
Електрика
При належному обслуговуванні електрика працює справно, але в будь-якому випадку Тойота Рав 4 бу з великими пробігами мають ряд недоліків:
- часто не витримують генератори і акумулятори. Другі варто замінювати на нові, більшої ємності, щоб навантаження на генератор були меншими, особливо в мороз. Також часто зустрічаються згорілі стартери;
- радіатор майже не страждає від часу;
- іноді починає давати збій електрика в замках дверей;
- в іншому електрика РАВ 4 працює добре, не враховуючи, що іноді потрібна заміна датчиків моторного відсіку.
Гальма, підвіска і рульове управління
Гальмівна система є одним з головних недоліків RAV4. Навіть на машинах, яким всього 8 років вже спостерігається корозія гальмівних трубок, поганий стан шлангів, закисання супортів і свист колодок – цілий комплекс проблем.
< blockquote>однак Підвіска набагато міцніше, а її обслуговування значно дешевше. До 150 тисяч км пробігу вона працює справно і без «глюків». З іншого боку, автовласники відзначають, що вона надто жорстка.
З рульовим управлінням РАВ 4 справи йдуть ще краще. На машинах пробігом до 200 тисяч км можуть з’явитися лише незначні постукування і люфт рейки. Для усунення цього досить замінити кріплення рейки.
Трансмісія
Повний привід у «рафіка» нетиповий для кросоверів. Він успадкований від моделі Celica. Враховуючи, що RAV4 малопотужний автомобіль, пошкодити трансмісію практично неможливо. Іноді зустрічається знос ШРУСов РАВ 4 і опор карданного валу, і то, тільки після 100-150 тисяч км пробігу.
Роздавальна коробка – якісний, надійний і дорогий елемент машини РАВ 4. Щоб з ним не було проблем варто регулярно перевіряти його на наявність протікання масла. Трансмісія передньопривідних машин РАВ 4 набагато простіше і довговічніше.
Варто зауважити, що в основному випускаються автомобілі РАВ 4 з автоматичною коробкою передач, набагато рідше – з механічною. Але що в одному, що в іншому випадку вона працює відмінно і без неприємних сюрпризів. Найпоширенішою проблемою АКПП є несправності блоку управління або збій прошивки. Несправності частіше трапляються саме з АКПП ніж з МКПП.
Мотори РАВ 4 бу
У різних збірках RAV4 зустрічаються такі серії моторів: 1AZ—FE і 2AZ—FE на 2.0 і 2.4 літра, 1ZZ—FE на 1.8 літрів і іноді дизельні мотори 1CD—FTV.
Розглянемо спочатку перші два. Вони повністю ідентичні у використанні, і відрізняються тільки робочим об’ємом. Перше покоління цих моторів на машинах РАВ 4 мало одну неприємну якість: часто порушувалася різьба в блоці циліндрів. В результаті зрушувалася ГБЦ, псувалася її прокладка, а також переставав працювати газовий стик. Особливо сильно цей недолік помітний при великих перегрівах на РАВ 4. Вирішують цю проблему за допомогою посилення різьблення, встановлюючи додаткову втулку.
З моторами на 2.4 літра часто не справляється система охолодження через слабкість радіаторів на РАВ 4. Помпи, через які, в основному, відбуваються витоки і перегріви доводиться міняти на кожні 50 тисяч км пробігу, навіть якщо вони оригінальні.
При перегріві влітку або навпаки запуску мотора РАВ 4 в мороз взимку часто відбувається викришування каталізатора. Іноді це призводить до сильних пошкоджень поршневої частини. Причиною є ненадійність конструкції катколлектора і чотирьох датчиків кисню. Щоб уникнути проблем у РАВ 4, доводиться постійно спостерігати за станом каталізатора.
Регулярно трапляються такі неприємності, як витік масла через датчик тиску або систему вентиляції. Через це додатково засмічується дросельна область і впускний колектор на РАВ 4.
Рекомендується після пробігів у 200 тисяч км знімати і повністю прочищати весь впуск, попутно замінюючи всі гумові прокладки і ущільнення, які встигають зношуватися з часом, внаслідок чого відбувається розгерметизація впуску.
Досить часто забруднюється маслом датчик масової витрати повітря у РАВ 4. Його може «врятувати» тільки регулярне очищення, в іншому випадку буде необхідна заміна.
ГРМ може протягувати до 300 тисяч км. однак за цей час доведеться раз 5-6 міняти гидронатяжитель. Іноді може дати збій фазовращатель у РАВ 4. Це не найдорожчі деталі для РАВ 4, так що їх заміна не потягне за собою великі витрати.
Поршнева частина у РАВ 4 відмінна, до забруднень не схильна і при регулярній заміні масла і відсутності великих перегрівів вона проходить іноді до 500 тисяч км пробігу.
В цілому, мотори серії AZ—FE проявляють себе як одні з найнадійніших. Однак вони часто потребують проведення технічного обслуговування (приблизно кожні 10 тисяч км пробігу).
Мотор на 1.8 літрів 1ZZ—FE навпаки – один з найбільш невдалих моторів Toyota.
Створивши його в 1998 році, до 2002 в ньому не спромоглися виправити самий явний недолік – поршневу групу. З-за маленьких отворів для зливу масла залягали кільця, а чавунна гільза в свою чергу швидко зношувалися у авто РАВ 4. Виправили цю проблему тільки в 2003 році, повністю замінивши поршневу частина. Але все одно, іноді можна зустріти екземпляри РАВ 4 зі старим «масложорным» мотором.
Деякі мотори Рав 4 бу ремонтували розширенням отворів для зливу. Але в цьому випадку при найменших перегрівах знову залягали кільця і зрушувався блок циліндрів.
ГРМ гірше ніж у попередньої серії у РАВ 4. Максимальна межа пробігу 150 тисяч км. Недоліки РАВ 4 попередньої серії теж не усунулися.
Як наслідок, випуск моторів цієї серії виявився провальним для автомобіля РАВ 4 і компанії в цілому. Крім того, такий мотор розрахований тільки на передньопривідні машини.
Дизельний мотор серії 1CD—FTV теж не рекомендується купувати для РАВ 4. Крім основних недоліків паливної апаратури РАВ 4, ГРМ, турбіни вони відрізняються крихкістю ГБЦ. Непереносимість тривалих високих навантажень або високосірчистого палива призводять до руйнування перегородок між клапанами. На різних автомобільних форумах можна знайти безліч незадоволених відгуків про серію моторів для РАВ 4.
Підсумки
Помітно, що RAV4 прагне до статусу легенди. Мільйонні продажі, така ж величезна кількість шанувальників, хороша репутація-все говорить на користь автомобіля РАВ 4. Так, кузов має кілька вад, так, можна знайти машини з корозією, так, можна недоглядеть і отримати довгий чек з великою сумою в ремонтному сервісі. Але в цілому, як і у всіх інших машинах РАВ 4 все це залежить від регулярності і якості обслуговування.
Створюється загальна картина надійного кросовера, з добротним двигуном і кузовом, який призначений не тільки для міських доріг, але і для бездоріжжя. RAV4 залишився єдиним легким кросовером з такою надійною трансмісією. У наш час такі автомобілі вже не випускають. І якщо його добре і вчасно обслуговувати, то він легко прослужить довше ніж більш сучасні машини з кращими характеристиками.
Далі відео огляд Тойоти РАВ 4 2000-го року: