Свого часу попередник “двадцятки” XA10 справив чималий фурор своєю появою на ринку. При керованості легковика машина цілком могла похвалитися осудною прохідністю по бездоріжжю і універсальністю, властивою мінівенам. У машину було вкладено багато зусиль і часу, так що не дивно, що вона розійшлася мільйонними тиражами по всьому світу. Однак, ніщо не вічне під місяцем, і всьому властиво змінюватися, так і у випадку з РАВ 4, в 2000 році на ринок викотили оновлену версію XA20. Зараз ця Тойота РАВ 4 з пробігом активно зустрічається на вторинці. Для тих, хто не може собі дозволити нову Тойоту Рав 4, така машина з пробігом буде непоганим варіантом для покупки.
Технічна частина
Друге покоління успадкувало ряд основних особливостей, що виправдали себе на попередника. Частина комплектацій оснащувалася постійним повним приводом, але в самих базових варіаціях він був виключно переднім. Кузова виконувалися як в п’ятидверній, так і в трьохдверній варіації, а для європецьких автовласників з’явився ще й дизельний мотор. В цілому, технічні характеристики Тойоти Рав4 досить вражаючі.
На відміну від першого покоління РАВ 4 XA20 довелося вступити в боротьбу з цілим рядом конкурентів, таких як Фольксваген Тігуан, так що, для того, щоб залишитися на плаву, машину оснастили набагато більш наворочених салоном, поліпшили ергономіки і виправили ряд недоліків, з якими раніше автовласникам доводилося миритися. Також підтягнули і показники безпеки. Втім, при всіх змінах ХА20 залишився досить простим і невибагливим автомобілем.
Кузов зовні і всередині
Корозія є проблемою абсолютної більшості позашляховиків, однак у випадку з РАВ 4 ситуація виявилася дуже навіть позитивною. Крім того, навіть при всіх ходових характеристиках машини, вона часто використовується виключно в “цивілізованих” умовах без бруду і бездоріжжя. Висока якість фарби і додатковий пластиковий захист проблемних ділянок в таких умовах показує себе більш ніж заможно, однак і тут не обійшлося без слабких місць. Часто у старих машин можна зустріти іржу “морде” під гратами радіатора і на задніх дверях. Крім того, слід завжди звертати увагу на пороги – якщо їх періодично не підфарбовувати, то іржа з’явиться дуже швидко.
Однією з типових неприємностей цієї моделі є вода, що потрапляє в багажник. Щоб цього уникнути, слід вчасно міняти ущільнювачі задньої оптики і регулювати замок двері. Та й на дверні петлі теж варто звернути увагу – якщо вони поржавіли, то йдуть під заміну беззаперечно. У салоні вода також не є рідкісним гостем. Проблема криється в заглушці-ущільнювачі в місці проходу джгута проводів. Приблизно за п’ять років в наших умовах вона підсихає, через що вода з лобового скла протікає в салон. При купівлі промацайте килимок на предмет його сухості, загляньте під нього і перевірте болти кріплення переднього сидіння.
На жаль, багато власників Toyota RAV 4 не приділяють машині належної уваги в плані підтримки її чистоти і технічного стану, із-за чого при перевірці стану кузова слід бути максимально уважними.
Салон
Всередині Тойота Рав 4 з пробігом ви зустрінете велику кількість жорсткого пластика, який дуже любить стукати і скрипіти. Втім, через слабку звукоізоляцію ви все одно це не почуєте. Великий відсоток старих автомобілів ви побачите вже оснащеними додатковою шумоізоляцією. З «характерних особливостей» можна виділити блок управління електричними склопідйомниками, який вічно бовтається, відверто слабкі дверні замки, люфтящие кнопки в лівій панелі і кермо, яка облазить не просто швидко, а дуже швидко. Крім того, на старих автомобілях в більшості випадків ви зіткнетеся з забитим радіатор грубки.
Штатна аудіосистима … вона є, не більше того. Хочете щось більш серйозне-відразу ж викидайте стокову і встановлюйте нормальну дводинову систему, благо зробити це можна без зайвих проблем. В іншому можна пред’явити деякі претензії до ергономіки і оздоблювальних матеріалів. Незважаючи на те, що в порівнянні з першою версією Двадцятка виявилася більш комфортною, рослим людям в неї буде все ж не надто затишно.
Електричні елементи Тойота Рав 4 з пробігом
Якщо підтримувати сухість в салоні і багажнику (про що вже було написано вище), то з електрикою на Тойота Рав 4 з пробігом буде все в порядку. На автомобілях ранніх років випуску може моросити начинка водійських дверей-з’єднувальний джгут не вічний. Генератор зазвичай простягає до 150 тисяч пробігу, після чого знадобиться поміняти підшипники і струмознімачі. Вентилятори на радіаторах охолодження зазвичай живуть довше, але теж не вічні. Штатний акумулятор особливою ємністю не володіє, так що краще його відразу поміняти на щось більш серйозне. Іноді зустрічаються збої в роботі замків, при чому як через механічної, так і електричної.
В іншому ж начинка виявилася досить безпроблемною. Однак, враховуючи, що більшість Двадцяток сьогодні вже знаходяться в досить похилому віці, варто уважно перевірити все з собою ретельністю.
Підвіска, рульова система і гальма
Гальма в Тойота Рав 4 з пробігом будуть любити голову, як мінімум вічно закисають супортами, а в деяких випадках і корозією на трубках. Якщо гальмівні магістралі стоять ще рідні, то вам, швидше за все, доведеться замінити.
Підвіска ж, в свою чергу, зуміла порадувати своєю міцністю і демократичними цінниками на запчастини. У нових автомобілях вона вільно проходила до сотні, а то й півтори сотні тисяч на одометрі, не викликаючи взагалі ніяких проблем. Після цієї позначки, в залежності від темпераменту власника, може знадобитися заміна кульових опор як окремо від важелів, так і разом з ними. А ось ступичні підшипники виявилися не настільки довговічними, як хотілося б. Принаймні, при заміні підвіски, варто звернути увагу і на них.
Рульове управління проблем не викликає ще довше, ніж підвіска. Згодом починає люфтити рейка, проте нічого більш серйозного не намічається. Лікується зазвичай заміною сайлентблоків.
Вузли трансмісії
Система повного приводу у Тойота RAV 4 має ряд серйозних відмінностей від того, що можна зустріти на інших кросоверах. Тут працює постійний привід на всі колеса з міжосьовим диференціалом, який практично без змін було перенесено з Toyota Celica. Враховуючи в цілому не найпотужніші силові установки, порвати трансмісію можна тільки при особливо малому радіусі кривизни рук. Що ж стосується ресурсу, то тут можна відзначити хіба що знос опор кардана і ШРУСов. Обслуговування кардана потрібно приблизно після півтори сотні тисяч кілометрів. А ось Шруси можна назвати практично вічними – з ладу виходять хіба що при механічних пошкодженнях і нестачі мастила.
Роздатка відрізняється двома характеристиками – своєю дорожнечею і надійністю. Реальні проблеми з нею починаються тільки в разі втрати масла або пошкодження ущільнювальних сальників. Коштує він близько 120 тисяч рублів. Коротше кажучи, щоб не встрять на гроші – перевіряйте вузол на наявність масляних патьоків. На передньопривідних модифікаціях все набагато простіше.
РАВ 4 на механіці зустрічається досить рідко, так як основна їх маса поставлялася з автоматом. Механіка проблем не підносить якщо стежити за маслом і не дуже активно перетикати передачі. Що ж стосується автоматики, то вона тут заслуговує окремої похвали. Встановлювана на автомобіль коробка U140 вже давно вважається одним з еталонів в своєму класі. Є, втім, і пара слабких місць, які потребують уваги, а саме: передня планетарка і задня кришка. За умови справності «мізків», наявності масла і відсутності перегрівів коробка не буде про себе нагадувати до пробігу в 300 тисяч, як мінімум.
На великих пробігах можна виявити розбиття посадкового місця під барабан, через не найвдалішою конструкції компресійного кільця. Зловживаючи занадто швидкими стартами з педаль в підлогу, можна приїхати на вбиті накладки блокування гідротрансформатора вже до 200 тисяч кілометрів. Найбільш поширеною проблемою з коробкою на РАВ 4 є несправність блоку управління. Найчастіше, вони пов’язані з втратою контакту на місцях холодної пайки, також можна зустріти глюки прошивки і пошкодження доріжок на схемах через вібрації. В цілому, електроніка любить голову активніше, ніж механічна складова.
Силові установки
Основні мотори, які зустрічаються на Тойота Рав 4 з пробігом, це добре знайомі багатьом 1AZ—FE і 2AZ—FE на 2 і 2,4 літра відповідно. Також можна зустріти машини з моторами 1ZZ—FE на 1,8 літра, а також дизельними агрегатами 1CD—FTV.
AZ-ки хоч і відрізняються за робочим обсягом, в експлуатації виявляються практично ідентичними. Перші їх версії мали вельми капосну властивість розбивати різьбу в блоці циліндрів. Це призводило до втрати герметичності стику блоку і башки з видуванням ущільнювача. На сьогоднішній день шанси зіткнутися з цим наближаються до нуля, так як різьба посилювалася як під час відкличний компанії, так і при поточних ремонтах.
Радіатори надійністю похвалитися, на жаль, не можуть, з завидною частотою втрачаючи стільники, однак, головним джерелом головного болю в системі охолодження є водяні помпи. Заміна насоса проводиться з частотою раз на півста тисяч. Витік масла через датчик тиску і систему вентиляції зустрічаються досить часто. Одночасно з цим страждає і дросельна заслінка разом з впускним колектором, на яких осідає шар бруду. Так що після пробігу приблизно в 200 тисяч не зайвим буде прочистити весь впуск, за одне перевіривши стан всіх ущільнювачів.
Ланцюг приводу ГРМ Тойота Рав 4 з пробігом живе в межах від 150 до 300 тисяч кілометрів, що є досить пристойним показником. Втім, фазер до такого пробігу може і не дожити, а вже що стосується гидронатяжителя, то він тут взагалі входить в розряд матеріалів. В цілому ж, ця пара моторів досить надійна і не доставляє особливих проблем без причини. По надійності все приблизно також, як і в Тойоті Тундрі.
1ZZ—FE об’ємом 1,8 літрів від старших братів відрізняється досить помітно. Багато сходяться на тому, що він є найгіршим з відносно сучасних моторів від Тойота. Цілих чотири роки з моменту випуску двигуна виробник не міг поборот проблему високого витрати масла через залягають маслозйомних кілець на поршнях. У 2003 році було прийнято кардинальне рішення, і поршневу групу замінили цілком, однак сьогодні ще можна зустріти жеруть масло ZZки. Крім усього іншого, в разі будь-якого перегріву блок циліндрів нещадно вело. Ланцюги приводу ГРМ теж не такі хороші, так що до 150 тисяч доживали далеко не кожні. Перескоки через зуб цілком можна було зустріти вже на сотні тисяч.
Дизельну Тойота Рав 4 з пробігом купувати теж не рекомендується навіть при наявності «колодязя з солярою» прямо під боком. Крім високих вимог і загальної примхливості паливної системи, дизель показав ще і недостатню міцність голови. Нерідкі випадки розтріскування перегородок між клапанами, особливо при високих навантаженнях. Турбіна з регульованою геометрією вимагає регулярного ретельного чищення, а при заміні або ремонті влетить в копієчку. Форсунки виявилися надмірно вимогливими до якості палива. Загалом, двигун став ще одним приводом поскаржитися на форумах тойотоводов.
Як висновок
Якщо ви шукаєте надійний автомобіль, який не принесе занадто багато “головняка”, то РАВ 4 стане непоганим варіантом. Він непогано себе зарекомендував як при міській експлуатації, так і при їзді по пересіченій місцевості. Втім, до управління на постійному повному приводі треба деякий час звикати. До слова, радимо пошукати автомобіль, який був оснащений системою ESP.
Тойота Рав 4 з пробігом гниє досить неохоче, при належній увазі до деталей, рідко любить голову електрикою, мотори ресурсні та ремонтопридатність, а автоматична коробка в принципі одна з кращих в класі. За цінами ситуація склалася така, що за Равку 15 річної давності можна заплатити як за іншу машину у віці років на сім меншому. З іншого боку, Тойота ще належить до того покоління машин, які були розраховані на тривалу експлуатацію, на відміну від більш нових моделей.