Після більш ніж 65 років, Toyota Land Cruiser по праву вважається іконою світу позашляховиків. Так, дійсно, цей автомобіль – один з найкращих за своїми технічними даними. Але ось чи є він найбільшим? Ні, таке звання належить іншому авто від цього ж японського бренду-моделі Mega Cruiser.
Азіатська адаптація Хаммера?
Багато хто може сказати, що Тойота Мега Крузер дуже сильно нагадує японську варіацію на тему автомобіля Hummer H1. В принципі, вони виявляться праві. Хоча автом повністю конструюється на заводі Toyota, перш за все, воно замислювалося як військовий транспортний засіб.
Хаммер сам по собі виглядає досить ефектно, але, в той же час, подібні авто сильно поширені, що дещо зменшує їх ексклюзивність. У випадку з Toyota Mega Cruiser такого немає. Не те що стати її володарем, навіть просто побачити подібний автомобіль на вулиці (або на бездоріжжі) – велика удача.
Зовнішній вигляд даного автомобіля, просто вражає. Незважаючи на те, що шасі Mega Cruiser прямо таки «вторгається» в салон авто (схожий принцип використаний і в Hummer H1), але ось що стосується якості використаних матеріалів і самого дизайну кабіни, то тут все на порядок вище. Якщо і цього мало, є у потужного японця і ще одна перевага – задні колеса в даному автомобілі можуть повертатися.
Кілька слів про історію
Початок створення Toyota Mega Cruiser датується кінцем 80-х років ХХ століття, коли кращі японські інженери і дизайнери почали розробляти новий автомобіль. При цьому продумувалися відразу два варіанти: для армійського і цивільного використання. Випуск першої партії трохи затягнувся, але, в принципі, чекати коштувало, адже, врешті-решт, в світі з’явився справжній позашляховик, який не боявся практично нічого. Виробництво припадало на 1995-2002 роки. Перш за все, транспортний засіб було призначено для експлуатацією японською армією, а також поліцейськими і пожежними. Вже те, що авто набуло широкого поширення серед таких структур є підтвердженням високої якості машини.
Тоді ж випустили і кілька транспортних засобів, модифікованих для цивільних потреб. Проте, в силу тих чи інших причин, широкого попиту на авто не виникло, так що його так і не поставили на конвеєрне виробництво.
Точна кількість вироблених Тойота Мега Крузер невідома. Якщо вірити чуткам, то загальний випуск становив всього якихось 150 штук. При цьому є дані про те, що деякі транспортні кошти не надійшли у власність держави. В результаті, парочки приватних осіб стала щасливими власниками значних позашляховиків, зібраних вручну.
Вивіз цієї рідкості за територію Японії був категорично заборонений-і це не дивно, адже хто ж захоче розголошувати свої військові таємниці. Тим не менш, побачити Toyota Mega Cruiser можна було не тільки в сусідніх країнах, але навіть на інших континентах. Зараз важко сказати, як це було, можна лише припускати.
Кілька слів про технічні характеристики Мега Крузер
Відразу варто сказати, що технічні характеристики Toyota Mega Cruiser більш ніж значні. Та й, в принципі, чого ж ще можна очікувати від такого потужного позашляховика, один лише зовнішній вигляд якого говорить про брутальність і надійність. Тепер же про параметри автомобіля більш докладно.
Фірмовий двигун Тойота
Такі транспортні засоби оснащували турбодизелями з об’ємом в 4,0 літра, а також потужністю в 140 кінських сил. Подібні силові агрегати добре зарекомендували себе на інших автомобілях від концерну Тойота, не підвели вони і зараз. Двигуни оснащують інтеркулером (охолоджуючим пристроєм, що подає повітря в циліндри) турботаймером (датчиком, який контролює ступінь зносу турбіни). Завдяки повітрозабірнику, який був встановлений в боці капота транспортного засобу, вода не потрапляє в мотор. Навіть якщо долати брід глибиною трохи більше 1 метра, двигун автомобіля залишиться сухим.
До того ж, в авто діє електромережа на 24 Вольта. Вона є гарантією того, що завести двигун не складе ніяких труднощів, навіть в умовах сильних морозів. При цьому контакти проводів не будуть окислюватися при зіткненні з солоною водою та іншими хімічно агресивними речовинами. Нарешті, з’єднання японських автомобілів обладнали прес-маслянками.
Особливості трансмісії
Всі машини Тойота Мега Крузер оснащувалися постійним повним приводом на 4 колеса. Крім того, була можливість блокування міжколісного диференціала (переднього, центрального і заднього). Кнопки, які дозволяли управляти блокуванням, розташовувалися на передній панелі.
В парі з потужним двигуном йшла чотириступінчаста автоматична коробка перемикання передач, що робило процес водіння набагато легше і зручніше. При цьому в коробці була вбудована функція overdrive, яка дозволяла пригальмовувати мотором. Ще однією особливістю трансмісії є наявність бортових редукторів. У парі з підвіскою, вони дозволяли домогтися просто величезного показника дорожнього просвіту цілих 42 сантиметрів. Все це, а також незрівнянна чуйність підвісок (передня і задня), додавали транспортного засобу незрівнянної маневреності, навіть у разі їзди по важкопрохідним ділянках дороги.
Якщо говорити про Mega Cruiser, то не можна також пропустити дискову гальмівну систему. На відміну від більшості автомобілів, диски розташовані не всередині коліс, а поруч з міжосьовими диференціалами. Військові моделі ще й оснащені системою Центральної підкачки коліс, що ще більше розширює функціонал автомобіля.
Особливості кузова
Серед переваг кузова Toyota Mega Cruiser варто виділити:
- відкидну хвіртку запасного колеса, оснащену зручним тросиковым приводом;
- високу міцність, домогтися якої можна завдяки використанню вуглепластика;
- можливість замінити задню частину даху більш високим варіантом.
Кілька слів про екстер’єр та салон
Тойота Мега Крузер є чотирьохдверним позашляховиком. При цьому виглядає цей автомобіль не просто солідно, але навіть страхітливо. Перш за все, домогтися такого ефекту дозволяють серйозні габарити транспортного засобу. Довжина і ширина тут такі ж, як і у вітчизняного ГАЗ-66, а ось колісна база Mega Cruiser перевищує аналогічний показник ГАЗ-а на цілих 100 міліметрів.
Основна відмінність цивільної версії від військової модифікації полягає в підвищеній зручності в салоні. Інтер’єр штатного авто оснащений:
- велюровими сидіннями;
- кондиціонером;
- килимками;
- радіо;
- електропакетом.
В автомобілі 6 посадочних місць, чотири з них припадають на задню частину. Кожне сидіння обладнане ременем безпеки.
Варто сказати, що сидіти спереду Toyota Mega Cruiser не дуже зручно, так як багато місця відвели для коробки перемикання передач і двигуна. А ось для задніх пасажирів можна відчувати себе досить комфортно. Домогтися цього дозволило піднесене положення ряду. Крім досить вдалого будови кузова важливо виділити ще й величезну місткість багажного відділення.
Де і як придбати
Кожен родич Тойота Мега Крузер вплинув на створення цього авто. Королла поділилася своїм стельовим світильником, Карина – кермом і рукояткою, 80-а модель – КПП і т. д. В той же час, даний транспортний засіб вийшло оригінальним і самобутнім, так що його важко сплутати з будь-яким іншим авто.
Оскільки тираж був більш ніж обмежений, та й виробництво закінчилося досить давно, то знайти новий Mega Cruiser не можна. Тут мова йде про авто 1995-2002 року випуску. Щоб придбати для себе таке авто, відвідайте кілька форум або залиште оголошення на одному з майданчиків з пошуку автомобілів. Можливо, це забере багато часу, але воно того варто, адже щасливих володарів Мега Крузер можна перерахувати по пальцях.
А далі відео тест-драйв Тойоти Мега Крузер: