Сьогодні ми поговоримо про триколісні мотоцикли від Харлей Девідсон. Спочатку трайки випускала компанія Lehman Trikes, яка співпрацювала з Harley-Davidson, випуск тривав до 2012 року. Потім співпраця цих компаній припинилося і випуском трайков зайнялися Harley-Davidson самостійно на харлеевском заводі в Пенсільванії, там же їх і продовжують виробляти і сьогодні.
На російський ринок відправляють модифікацію Tri Gide, який майже нічим не відрізняється від тих, які продають в Америці. Відрізняючи тільки в фарах. Якщо в американських трайках 3 фари йдуть в ряд, то за європейськими стандартами не можна, щоб фари так стояли і довелося центральну фару закрити заглушкою, покритої хромом.
Пристрій трайка Харлей Девідсон
Влаштований триколісний Харлей досить просто – його передня частина повністю взята з туринга Harley-Davidson Electra Glide Ultra Classic, а саме підвіска, крило, гальма і переднє колесо. Панель приладів теж точно така ж, як і в турінгу.
Хіба що гальмо стоянки знаходиться під лівою підніжкою. Сидіння такі ж, як і в турінгу-комфортні.
Триколісний мотоцикл: відмінності від туринга
А ось задня частина, звичайно, відрізняється, в трайку варто нерозрізний міст з автомобільними колесами. Є амортизатори від мотоцикла, але під час їзди трайк ніяк не перекошується під час поворотів, всі колеса повинні триматися на дорозі. Що дуже незвично для досвідчених байкерів.
Що стосується двигуна, то в трайку коштує такий же 103-й мотор, який використовується і в Electra Glide. Його обсяг дорівнює 1,690 куб. см. Називається він 103-й, тому що якщо обсяг перевести в дюйми, то вийде 103 куб. дюйма. Потужністю тут становить близько 90 л. с. Крутний момент досить великий, тому цієї потужності вистачає з головою.
Спочатку на моделях Tri Glide стояло повітряне охолодження, але після того, як туринги перевели на повітряно-рідинне охолодження, то і трайки стали з такою ж охолоджувальної системою. Для того, щоб зовнішній вигляд мотоцикла залишився класичним, ці радіатори були заховані під дуги обтічників. Також на трайки ставиться демпфер керма, він тут потрібен для того, щоб під час різкого повороту на швидкості не перевернутися.
Їзда на Harley-Davidson Tri Glide серйозно відрізняється від їзди на звичайному мотоциклі. Для тих, хто їздив тільки на машині, трайк сподобається, а ось для досвідчених байкерів буде вкрай незручним через звичку входити в повороти, нахиляючи корпус. Так як конструктивно трайк не може нахилятися, то і входити в поворот доводиться, знижуючи швидкість і повертати кермом. Тому стійкість втрачається і при не дуже крутих поворотах треба все одно повертати кермом, а на звичайних мотоциклах просто нахиляють корпус, це вже звичка будь-байкера. Також демпфер тому тут і встановлений.
А якщо увійти в поворот на великій швидкості, то можна спокійно перекинутися. Тому звичайний 2-х колісний Турінг вважається значно стійкіше трайка, та й в управлінні простіше. Але це все справа звички.
Як зробити з туринга трайк
Для тих, у кого вже є звичайний мотоцикл, є можливість його переробити в трайк. Треба купити спеціальний набір і поставити його замість заднього колеса. В цілому, тут немає нічого складного. Міст з колесами коштує близько 3000 доларів, все залежить від фірми виробника.
У Harley-Davidson з’явився ще один трайк – Freewheeler (FLRT), в основі якого лежить Softail FLS. Конструкція цього триколісного мотоцикла більш проста ніж у Tri Glide, але і зовнішній вигляд більш скромний. До Речі, ціна на новий триколісний мотоцикл Tri Glide починається з 3 309 000 рублів, ціна Freewheeler – 2 618 000 рублів. Ціна досить висока, тому для тих, хто хоче трайк дійсно є сенс його зробити самому з звичайного 2-х колісного мотоцикла.
А далі відео тест-драй триколісного мотоцикла Харлей Девідсон Tri Glide: