Зміст
Гальмівна система – це один з найбільш основних елементів будь-якого транспортного засобу. Без коректної роботи даного елемента їзда на автомобілі буде набагато менш безпечною і комфортною. Таким чином, діагностика та ремонт гальмівної системи повинні проводитися регулярно і дуже ретельно. При цьому не завжди є необхідність звертатися в сервісний центр. Якщо ви хочете заощадити, виконати всі процедури можна і самому.
Щоденна діагностика гальмівної системи
Стежити за тим, чи немає необхідності в ремонті гальм, потрібно постійно. При цьому кожен водій повинен:
- до того, як сісти за кермо, перевірити, чи нормально працюють гальма;
- контролювати рівень гальмівного речовини кожен день;
- стежити за наявністю патьоків біля коліс;
- вичавити гальмівну педаль відразу після старту двигуна. Якщо хід дуже слабкий або дуже тугий, то це привід почати турбуватися.
Відеоогляд ремонту гальмівної системи автомобіля:
Основні ознаки поломки системи
Отже, ми обговорили, що входить в діагностику гальмівної системи. Не лінуйтеся систематично проводити подібні процедури – в ряді випадків вони можуть уберегти ваше життя. Водночас, така діагностика гальм не завжди покаже, що трапилася поломка. Крім того, є також і ряд симптомів, що свідчать про несправність елемента:
- збільшився хід педалі. Проблему варто шукати в зношених колодках або диску, витоку робочої рідини, а також завоздушіваніі системи;
- при гальмуванні машину починає заносити в сторону. До цього часто призводить поломка антиблокувальної системи, засмічення гальмівних шлангів і замаслювання колодок. Крім того, слід подивитися, немає протікання гальмівної рідини;
- мимовільне гальмування. Тут необхідна більш ретельна діагностика гальмівної системи автомобіля. Для початку, слід перевірити і відрегулювати вакуумний підсилювач. Якщо педаль в цій ситуації не повертається у своє початкове положення, то слід оцінити роботи поворотної пружини. Також ця проблема трапляється при засорах компенсаційних отворів головного циліндра, так що слід промити його гальмівним речовиною і замінити всі гумові елементи;
Це – основні неполадки системи. У той же час, трапляється і ряд інших несправностей, що мають відношення до гальм, так що варто бути готовим і до них. Крім того, є також поломки, які характерні для конкретних моделей транспортних засобів, в результаті чого необхідно також звернути на це увагу.
Ремонт гальмівної системи
Отже, з діагностуванням гальмівної системи все зрозуміло. Тепер переходимо до безпосередньо ремонту. Перш за все, необхідно ретельно зафіксувати транспортний засіб. Як правило, проблема криється у витоку гальмівного речовини, так що саме про це ми і поговоримо зараз.
Варто відзначити, що подібна неполадка вирішується за допомогою заміни несправних елементів циліндрів. Потім потрібно гарненько промити і висушити систему, а також зайнятися прокачуванням гідроприводу.
Якщо ж педаль почала провалюватися, то тут слід подумати про завоздушивании системи. видаляємо повітря з гідроприводу, після чого відновлюємо потрібний рівень гальмівного речовини в системі. До того, як приступити до відкачування повітря, перевірте, чи достатньо рідини в головному гальмівному циліндрі. Якщо ні, слід долити її. Потім знімається захисний ковпачок випускного клапана (він розташований на циліндрі заднього правого колеса). Далі на штуцер надягаємо гумовий шланг, одночасно опускаючи інший його кінець в ємність для гальмівного речовини.
Вичавлюємо педаль гальма пару раз, утримуючи її до упору, слід відвернути штуцер. Знову починаємо працювати педаллю. Знову вичавлюємо до упору, затримуємо, після чого повільно відпускаємо. Подібні маніпуляції слід повторювати, поки в посуд з гальмівною речовиною не перестануть надходити бульбашки повітря. Коли ви усунете повітря з системи, вичавлюємо педаль до упору і загортаємо штуцер. Потім відпускаємо педаль і від’єднуємо шланг, встановлюємо захисний ковпачок.
Іноді причиною неполадки є замаслені гальмівні накладки. Про це свідчать невеликі замети при натисканні педалі гальма.
Для цього промиваємо елементи за допомогою теплої води і миючого засобу. Тут важливо просушити накладки, а також провести їх шліфування, що допоможе усунути абразивну пил.
У разі сторонніх шумів з системи, які зникають при натисканні на гальмо, то це означає про те, що прийшла пора поміняти колодки. Не тягніть з ремонтом гальмівної системи автомобіля такого типу, інакше доведеться купувати новий диск. Для початку фіксуємо машину, після чого виконуємо демонтаж колеса. Повертаємо кермо вправо, так колодки буде легше демонтувати.
Знімаємо шланги з скоб. За допомогою ключа слід втопити гальмівний поршень супорта. Слідкуйте за тим, щоб не збільшувався рівень гальмівного речовини. Відводимо шланг в сторону, відкручуємо болти, відганяємо гальмівну скобу. Далі монтуємо нові колодки. Збірку виконуємо в зворотному порядку.
Якщо ж занадто туга педаль, то слід перевірити працездатність вакуумного підсилювача, а також з’єднання штуцера з трубопроводом силового агрегату (як правило, будуть проблеми з герметичністю). Відновити герметичність можна за допомогою спеціальних складів.
Під час мимовільного гальмування машина слід перевірити справність супорта, а також правильність його положення.
У першому випадку міняємо несправний елемент на новий, у другому – досить виконати підтяжку кріпильних болтів. Іноді пригальмовування трапляється і в разі потрапляння бензину в систему, чому ущільнювачі починають розбухати. Тут потрібна ретельна промивка вузла гальмівним речовиною, а також подальше прокачування системи.
Під час виходу з ладу гальмівних шлангів в результаті механічних пошкоджень, їх слід замінити. Бандажі та ізоляції тут не допомагають, а лише відстрочують поломку. Тим більше, може статися і так, що вузол вийде з ладу в самий невідповідний момент, що обернеться серйозним дорожньо-транспортним пригодою.
Що ж маємо у підсумку
Отже, важливо стежити за станом гальмівної системи автомобіля. Своєчасна діагностика і ретельний ремонт допоможуть істотно продовжити термін служби елемента, а також уникнути різних непередбачених ситуацій на дорозі.
При виявленні поломки, не тягніть з ремонтом, а відразу ж зверніться за допомогою до професіоналів або ж виконайте ремонт своїми руками.
Відео-рада з ремонту гальмівної системи автомобіля: