Щоб мотор функціонував коректно і запускався без проблем, слід провести коректне регулювання запалювання ВАЗ 2106. Слід сказати, що такий параметр впливає на параметр витрати пального, а також динаміку транспортного засобу.
Неправильно виконавши дану процедуру, можна привести до детонації, що, в результаті, позначиться на тривалості роботи мотора, а також може привести до різних непередбачених наслідків на дорозі. Про особливості установки кута замкнутого стану контактів ВАЗ 2106 ми і поговоримо в даній статті.
Що нам потрібно
Якщо ви хочете виконати регулювання запалювання кута випередження ВАЗ 2106, то ніяких особливих інструментів не потрібно. З пристосувань нам знадобиться наявність:
- ключа на 13;
- свічкового ключа;
- вольтметра (як альтернативу можна взяти лампочку на 12 Вольт).
Далі приступаємо до самої роботи.
Відео-рада з регулювання запалювання ВАЗ 2106:
Перший етап: регулюємо кут замкнутого стану контактів
Подібна процедура є необхідною в разі класичних і транзисторних систем запалювання. У разі використання тиристорної системи, показник УЗСК не особливо впливає на загальне функціонування елемента.
Перш за все, слід провести демонтаж кришки трамблера. Якщо у вас класична системи запалювання, зачищаємо контакти трамблера (просто потрібно зняти горбок на одному з контактів). Далі важливо перевірити, чи достатньо щільно контакти стикаються між собою. У разі необхідності, слід підрегулювати все.
Потім, в ході установки УЗСК ВАЗ 2106, повертаємо колінчастий вал, щоб максимально збільшити дистанцію між контактами. Відгвинчуємо гвинт, вводимо між контактами щуп товщиною 0,4 міліметра, фіксуємо положення за допомогою гвинта. Важливо, щоб більш товстий щуп не міг проникнути в зазор.
Далі обертаємо колінчастий вал за допомогою спеціального ключа. Якщо його немає, то переводимо коробку перемикання передач на четверту швидкість, після чого повільно штовхаємо авто.
Далі регулювання запалювання 2106 передбачає установку потрібного значення УЗСК. Важливо домогтися кута, який досягає 55 градусів, при цьому діапазон знаходиться в межах 52-58 градусів. Для цього слід використовувати тахометр, в якому є вбудована функція спеціально для вимірів УЗСК. Щоб виконати це, збираємо трамблер, підключаємо до нього тахометр, після чого запускаємо мотор. Виявивши, що показник знаходиться за межами необхідних параметрів, слід знову зайнятися регулюванням зазору.
Також можна вийняти з кришки трамблера високовольтний провід, після чого з’єднати його з масою транспортного засобу. Далі підключаємо до проводу, який пов’язаний з котушкою, 12-вольтну лампочку. Якщо включити запалювання, лампочка загориться при розімкнутих контактах трамблера. У разі тристорной системи, замість лампочки беремо вольтметр. Обертаємо колінчастий вал, поки контакти не будуть розімкнуті. Заміряємо кут, який вийде в такому положенні. Також можна виміряти довжину дуги по корпусу трамблера (вона повинна досягати 31-34 мм).
Другий етап: регулюємо кут випередження запалювання
Далі приступаємо установці кута випередження запалювання ВАЗ 2106. Є парочка методів подібного рішення:
- за допомогою стробоскопа. Найзручніший метод. Тут нам буде потрібно наявність стробоскопа, який працює від 12-вольтової мережі. Сигнал беремо з датчика, який знаходиться на високовольтному проводі першого циліндра. Під’єднуємо стробоскоп до автомобільної мережі, проводимо запуск мотора, чекаємо, коли силовий агрегат прогріється. Далі слід послабити болт, який фіксує корпус трамблера. Виконуємо поворот корпусу трамблера, поки не досягнемо необхідного положення. Варто відзначити, що дуже важливо, щоб мотор працював на холостому ходу, інакше показники можуть збитися;
- регулюємо “по Іскрі”. Можна виконати все і без лампочки або вольтметра. У разі, коли контакти розімкнуться, система видасть іскру. Саме це положення і буде необхідним для нас;
- використовуємо лампочку. Класичний метод. Беремо лампочку на 12 в, приєднуємо до неї парочку проводів. Також нам буде потрібно ключ для обертання колінчастого вала і вольтметр. Встановлюємо колінчастий вал так, щоб мітка шківа відповідала міткам кришки механізму газорозподілу. Бігунок повинен стояти навпроти високовольтного проводу першого циліндра. Підключаємо лампочку до проводки, що йде на котушку, потім необхідно притулити центральний провід трамблера до масі. Далі нам потрібно дещо послабити болтик, який фіксує корпус трамблера. Коли справа буде зроблена, включаємо запалювання. Повертаємо корпус за годинний до тих пір, поки наш освітлювальний прилад не припинить світитися, фіксуємо елемент за допомогою болта;< / li>
- робимо все «на слух». Варто відзначити, що подібний метод є найменш точним, так що використовувати його слід лише тоді, коли інші варіанти є неприпустимими. Необхідно запустити мотор, послабити фіксуючий болт. Повертаємо корпус, поки обороти силового агрегату не досягнуть свого мінімуму. Трошки повертаємо корпус за годинниковою стрілкою, після чого фіксуємо його. В основному, похибка буде досить великою, але, щоб доїхати до гаража, цього повинно вистачити.
Третій етап: аналізуємо результати
Під кінець регулювання кута випередження запалювання ВАЗ 2106, слід перевірити справність транспортного засобу. Прогріваємо мотор, потім набираємо швидкість в 50 км/год на рівній дорожній ділянці. Включаємо 4 передачу, після чого різко газуємо. Прислухаємося до роботи системи – протягом однієї-двох секунд, ви повинні почути характерне цокіт, при цьому машина повинна сильно набрати в швидкості. У разі, коли детонація відсутня, необхідно повернути трамблер проти годинникової на один градус. Якщо детонація триває довше, ніж потрібно, корпус повертаємо за годинниковою. Повторюємо, поки не досягнемо оптимального показника.
Варто відзначити, що якби довелося сильно змінювати положення пристрою, то це свідчить про певні несправності.
При цьому даний факт може свідчити про те, що ви використовуєте горючу суміш поганої якості, а також про поломки такі елементи, як регулятор, люфт вала або підшипник трамблера.
Варто відзначити, що для коректної установки кута запалювання двигуна 2106 і будь-яких інших автомобілів, слід зробити невеликий діодний пробник.
У бардачку він не займе у вас багато місця, при цьому користь від нього буде незаперечною.
Що ж у підсумку
Отже, ми поговорили про те, як правильно виставити запалювання в своєму авто.
Варто відзначити, що нічого особливо складного тут немає, так що практично кожен автолюбитель зможе впоратися з цим завданням самостійно.
У той же час, від коректної роботи системи багато в чому залежить комфорт, економічність і безпеку при їзді на авто, так що підійти до завдання слід максимально відповідально.
Відео-огляд ВАЗ 2106 регулювання запалювання кут випередження: