Зміст
Важко уявити собі гальмівну систему в сучасному автомобілі без коректно працює вакуумного підсилювача гальмівного. Функціонування даного пристосування є дуже важливим, в той же час, даний підсилювач, як і будь-який інший прилад, схильний до механічних поломок, природного зносу і іншим впливам. Як результат, у багатьох автовласників постає питання про те, як перевірити вакуумний підсилювач гальм.
Для чого потрібен даний елемент
Перш ніж задатися питанням про те, як відремонтувати вакуумний підсилювач гальм, слід задуматися про те, що даний елемент являє собою взагалі. На перших автомобілях такої конструкції не було, в силу чого, після значного розгону, машини не могли швидко зупинитися. Домогтися такого великого зусилля від гальмівних колодок тоді було просто неможливо. Основна проблема полягала в тому, що зусилля безпосередньо передавалося від педалі, яка, при своїй невеликій площі, не могла забезпечити належних показників для зупинки великовагового транспортного засобу. Як результат, інженери створили спеціальний підсилювач, за допомогою якого система гальмування стала працювати набагато ефективніше.
Щоб зрозуміти, чи можна відремонтувати вакуумний підсилювач гальм, слід подумати про те, з чого такий елемент складається взагалі. З основних комплектуючих тут варто підкреслити наявність:
- корпуси;
- поворотної пружини;
- діафрагми;
- штовхача;
- стежить клапана;
- штока поршня.
Конструктивно елемент зв’язується з головним гальмівним циліндром.
Відеоогляд ремонту вакуумного підсилювача гальм:
Для чого слідкувати за роботою підсилювача
Якщо ви хочете дізнатися, для чого проводити регулярну діагностику вакуумного підсилювача гальм, то слід сказати, що поломка подібної системи не призведе до негайного виходу з ладу транспортного засобу.
В той же час, неполадки негативно вплинуть на функціонування педалі гальма, в силу чого їзда на автомобілі стане некомфортною і небезпечною.
Перевірити працездатність досить легко, це не відніме у вас багато часу. Навіть новачки зможуть визначити, що трапилася певна неполадка. Основний симптом полягає в тому, що для роботи з гальмом доведеться прикладати додаткові зусилля. Крім того, варто відзначити, що при непрацюючому вакуумному підсилювачі силовий агрегат може перестати функціонувати.
Можливі несправності
Як правило, поломка вузла виникає в результаті:
- обриву шланга, що приєднується до підсилювача, а також наявності тріщин на елементі;
- поломки пружини;
- розриву діафрагми
У першому випадку ви можете почути шипіння.
Діагностика герметичності системи – обов’язковий пункт перевірки можливих несправностей вакуумного підсилювача гальм. Розрив діафрагми проявляються в тому, що клапан почне труїти повітря.
Як перевірити справність елемента своїми руками
Щоб більш точно переконатися в поломці елемента, слід провести точну діагностику. Якщо трапилася розгерметизація системи, то, як правило, паливно-повітряна суміш стане збідненою, що позначиться на функціонуванні силового агрегату.
Одним із способів перевірки працездатності системи є вчинення 5-6 натискань педалі при заглушеному моторі.
Потім віджимаємо гальмо до упору, затримуємо ногу на пару секунд в такому положенні. Після цього заводимо мотор. Якщо педаль без зусилля продавлюється до самого дна, то підсилювач функціонує в нормальному режимі. У зворотному випадку, швидше за все, є певна несправність (як правило, поломка криється в порушенні герметичності або несправному клапані).
Також варто зайнятися візуальним оглядом системи. Наявність різних потьоків – явна ознака того, що вам доведеться зайнятися ремонтом.
Ремонт вакуумного підсилювача
Варто зазначити, що процес ремонту вакуумного підсилювача – задача досить проста, так що виконати все можна і самостійно. Водночас, якщо ви не впевнені у своїх здібностях, зверніться за допомогою до професіоналів. У будь-якому випадку, найважливіше ретельно почитати інструкцію про роботу пристрою на конкретній моделі авто. З іншого боку, сам процес на різних транспортних засобах досить сильно схожий, так що особливих проблем виникнути не повинно.
З інструментів нічого понад особливого не потрібно, досить буде стандартного набору пристосувань. Далі приступаємо до поетапного ремонту:
- читаємо інструкцію по ремонту та експлуатації транспортного засобу, визначаємо ключові нюанси;
- тяга приводу відключається від гальмівної педалі, що знаходиться неподалік від рульового вала;
- проводимо демонтаж головного гальмівного циліндра, який знаходиться в підкапотному просторі;
- виконуємо ремонтні роботи, виходячи з типу поломки. При необхідності, замінюємо несправний елемент.
Маленький висновок
Отже, ми обговорили основні несправності вакуумного підсилювача гальм. Даний елемент є незамінним приладом для коректної роботи системи. Таким чином, стежте за основними ознаками вакуумного підсилювача, при необхідності, проводите додаткову діагностику.
Ремонт і заміна подібного пристрою не викликає особливих труднощів, таким чином, зробити все можна і своїми руками, слідуючи нашій інструкції, представленої вище.
Відеосовет по ремонту вакуумного підсилювача гальм: