Зміст
Багато вирішили перейти на газ, тому що він дешевше, ніж бензин, більш ніж в 2 рази і тому це витрати на заправку в довгостроковій перспективі зменшаться. Сьогодні ми поговоримо про те, як на старий автомобіль типу ВАЗа або Москвича, який з карбюратором поставити газове обладнання.
Яке газове обладнання краще використовувати для ВАЗа
Для будь-якого автомобіля з карбюратором краще підійде 1-е або 2-е покоління ГБО. Незважаючи, що вже повним ходом встановлюється 3-е і 4-е покоління. Але більш сучасне ГБО немає сенсу ставити на карбюраторний мотор. Перше покоління відрізняється від другого мало чим – тільки дозатором. Сама ж система однакова – шланг підключається до карбюратора через врізку в карбюратор. Коли у впускному колекторі відбувається розрядження, то через нього газ з редуктора надходить через дозатор в карбюратор.
У 1-му поколінні ГБО використовується Ручний дозатор газу, його досить один раз поставити в потрібне положення і більше можна не регулювати. У 2-му поколінні варто електронний дозатор, в якій є клапан, який змінює своє положення в залежності від показників датчика кисню і положення дросельної заслінки карбюратора. Зараз є досить хороші фахівці з установки ГБО 2-го покоління.
Друге покоління не дуже добре підходить для класичних карбюраторних Вазів, але це не проблема, з 2-го покоління дуже легко можна зробити газову установку 1-го покоління. Щоб це зробити – треба просто поставити механічний дозатор замість електронного.
Загалом, для автомобіля з карбюраторним мотором найкраще підійде ГБО 1-го покоління.
Що входить в систему
Найголовніше – це газовий балон, його зазвичай встановлюють в багажному відсіку. Крім цього, в системі ще є мультиклапан, газовий фільтр, заправний пристрій, газовий клапан, редуктор-випарник, змішувач, перемикач палива, дозатор, газова магістраль, бензиновий клапан.
Інструкція з встановлення ГБО 1-го покоління
Для того, щоб встановити газове обладнання в автомобіль з карбюратором потрібно дотримуватися такої послідовності:
- Встановити балон;
- встановити проводку газопроводу;
- встановити клапана і змішувач;
- встановити пульт управління, дозатор і редуктор.
Установка балона
Для початку, ще перед покупкою газового обладнання треба визначитися, якою буде балон: у вигляді таблетки або циліндричний. Зазвичай для класичного ВАЗа найбільше підходить циліндричний балон, у нього великий обсяг, а завдяки великому багажнику цей балон в нього легко влізе.
Якщо машина з кузовом хетчбек, як в 8-ке або 9-ке, то краще поставити таблетку, причому встановити її замість запаски. Так буде зекономлено чимало простору, але їздити доведеться більш акуратно і пам’ятати, що запаски в машині немає.
Балон треба надійно закріпити, щоб під час їзди він не бовтався. Зазвичай це робиться за допомогою болтів і металевої підставки.
Після монтажу балона треба визначитися з якого боку буде заправний вентиль. Його зазвичай роблять в нижній частині заднього бампера, для цього треба просвердлити отвір потрібного діаметру.
Установка проводки газопроводу
Далі треба розібратися з проводкою газопроводу. Треба просвердлити отвір від клапана балона до моторного відсіку. Причому, газопровід зазвичай пускають по днищу авто.
Щоб була вентиляція мультиклапана, треба просвердлити отвір з трохи більшим діаметром і вставити в цей отвір шматок пластикової труби.
Це вставлені трубки треба обробити мастикою, щоб в майбутньому не з’являлася іржа. Через ці пластикові трубки треба провести газопровід та добре його закріпити, щоб він тримався подалі від рухомих деталей в машині.
Як встановлювати змішувач і клапана
Далі треба провести роботи під капотом. Треба спочатку встановити змішувач між впускним колектором і карбюратором.
Також треба використовувати прокладки і герметик між колектором, карбюратором і змішувачем. Дуже важливо домогтися, щоб система була герметична і не потрапляв туди повітря.
Монтаж бензинового електроклапана
Встановлювати бензиновий клапан треба з боку підводки трубопроводу до бензонасосу. Клапан встановлюється на трубопровід, для цього треба розрізати трубопровід, і вставити туди клапан, після чого за допомогою хомутів надійно затиснути трубопровід.
Головне розуміти, що клапан розміщується в паливопроводі, який йде від бензонасоса до карбюратора. Головне, щоб клапан не розміщувався перед бензонасосом, тому що під час перекривання і подачі бензину, не зможе бензонасос подати в карбюратор бензин.
Як встановити газовий клапан
Найкраще газовий клапан встановлювати подалі від бензинового клапана, чим далі – тим безпечніше. Але місце має бути доступне, щоб завжди можна до газового клапана дістатися. До газового клапану треба підвести газовий провід, який вже прокладений від газового балона до мотора.
Установка редуктора, пульта управління і дозатора
Газовий редуктор і його установка
Встановлювати газовий редуктор краще всього біля карбюратора, причому стояти він повинен вертикально, щоб забезпечувалася повноцінна подача газу, крім того, бажано підключати редуктор до патрубків, що йде до печі.
Щоб це зробити, треба використовувати 2 трійника і врізатися в патрубки пічки. Важливо, щоб підвідний патрубок редуктора врізався в підвідний трубопровід грубки, в відвідний трубопровід – патрубок відводу. А до редуктора треба підвести газопровід, який йде від запірного клапана.
Монтаж дозатора газової суміші
Тепер настав час встановити дозатор газової суміші, він ставиться між змішувачем і редуктором, але його також краще встановлювати недалеко від карбюратора. До дозатору треба провести газопровід, що йде від редуктора, а від нього треба вивести газопровід до змішувача.
Найголовніше, щоб всі деталі ГБО були зафіксовані на своїх місцях, і вся система була герметична.
Установка пульта управління
В самому кінці треба встановити в салоні пульт управління ГБО. Зазвичай в кожній системі є інструкція по установці газового обладнання, пульт встановлюється на будь-якому бажаному місці в салоні.
Загалом, нічого складного в установці ГБО немає, ті, хто стикався з ремонтом автомобілів зможуть розібратися з установкою ГБО, а для тих, хто взагалі не розбирається в ремонті автомобілів, краще відразу віддати машину майстрам по установці ГБО, але якщо є бажання самому розібратися, то треба обов’язково пробувати.
А далі докладний відео про те, як встановлювати ГБО на карбюратор: