Є любителі прямоточного вихлопу, коли чути гучний рев мотора. Але є й ті, хто думає як зменшити звук глушника. Якщо зробити тихий глушник своїми руками, то тоді їздити буде комфортніше, тому що в салоні стане тихіше. Особливо на вітчизняних автомобілях типу ВАЗ 2109 актуальне питання, як зробити безшумний глушник. Якщо вийде зробити на дев’ятці тихий глушник, то машина буде доставляти більше радості своєму власникові.
Способи як приглушити звук вихлопу
Перед тюнінгом вихлопної системи треба розібратися з причинами, чому з часом звук роботи мотора стає голосніше. Сама по себе робота мотора – це досить гучний процес, але глушник і інші вузли вихлопної системи відмінно пригнічують цей сильний шум. Без глушника ж шум мотора дуже сильний.
Шум відбувається з-за того, що в камері згоряння відбувається вибух паливної суміші, при цьому виділяються гази, які потім виходять у вихлопну трубу. Ми детально не будемо говорити про роботу двигуна, про це можна почитати в іншій статті, а тут ми буде говорити саме про те, як приглушити звук вихлопу.
Від вибуху виділяється енергія, яка штовхає поршень, а коли поршень пішов на необхідну відстань, то відкривається випускний клапан, через який виходять відпрацьовані гази та йдуть далі через вихлопну систему. Щоб ефективно поглинати шум використовуються деталі з товстого металу. Так що, чим товщі метал використовується у вихлопній системі, тим тихіше буде їздити машина через те, що менше буде вібрацій. Найперший бере шум на себе випускний колектор, тому він зроблений таким великим і товстим, тому він найкраще гасить шум, що йде з блоку циліндрів. Навіть якщо порівняти вихлопну трубу будь-який більш менш нормальної іномарки з вихлопною трубою вітчизняного автомобіля, то видно, що в іномарках труба важче і товще, тому й тихіше така машина працює.
Саме тому коли їдеш на старому ВАЗ 2114, то шум такий, що не чути, що говорять пасажири на задніх сидіннях, тому і з’являються думки про те, як приглушити звук вихлопу.
У вихлопній системі є ще резонатор, який потрібен для зниження швидкості газів по вихлопній трубі. А після резонатора йде глушник. Вихлопні гази, коли проходять через резонатор, втрачають частку енергії і далі йдуть повільніше.
Найбільшу частку своєї енергії гази втрачають в глушнику. Якщо розглядати хороший глушник, то в ньому кілька окремих корпусів, пройшовши які від шуму мало що залишається.
Як самостійно зробити самий тихий глушник на автомобіль?
Коли питання з шумом під час експлуатації автомобіля зайшов занадто далеко, і ви прийняли рішення зробити самий тихий глушник на автомобіль, то треба почати з підготовки інструменту. Нам знадобляться:
- зварювальний апарат, підійде інвертор або напівавтомат;
- кутошліфувальна машинка і диски до неї;
- верстак з лещатами.
Найвірніший і недорогий спосіб зробити глушник тихіше-вварити додатковий резонатор. Це можна зробити і в гаражних умовах самостійно.
Додатковий резонатор можна поставити між штатним резонатором і глушником. Можна встановлювати вже готовий резонатор, його треба просто вварити в потрібне місце в трубі. Або можна зібрати резонатор самостійно. Для тих, хто сумнівається, чи стане тихіше вихлоп якщо вварити додатковий резонатор, то відповідь однозначна-вихлоп стане тихіше. Якщо все зробити правильно.
Як зробити додатковий резонатор глушника своїми руками
Резонатор глушника своїми руками робиться досить просто, зараз ми детально обговоримо кожен крок. Для початку треба зробити зовнішній корпус, його можна зробити з будь сталевої труби з тонкими стінками: який виглядає ось так:
Кінцева частина виглядає так:
Потім треба взяти перфороване залізо з товщиною в 4,5 мм. цього вистачить і вставити його в кінцеву частину, як на фото далі:
Далі треба резонатор чимось набити, для цієї мети відмінно підійдуть звичайні бляшані мочалки.
Потім треба натягнути корпус резонатора на ці мочалки, як на фото:
Потім треба взяти заклепки і всю конструкцію заклепати, тому навіть варити не обов’язково, ось так:
Для тих, хто любить варити, можна і заварити кінцеві частини до центральної частини.
Коли все буде готово, треба обробити шви і можна пофарбувати термостійкою фарбою і після цього самий тихий глушник на авто готовий.
Можливі незручності, пов’язані з тихим глушником
Машина тепер буде працювати тихіше, чого ми хотіли досягти, але можуть бути і деякі недоліки – збільшення загальної ваги вихлопної системи. Тому треба повісити міцніші кронштейни, щоб на нерівній дорозі Вихлопна труба не відірвалася. Ще бувають випадки, коли вішають гумові амортизатори. Але по факту, саморобний резонатор буде важити приблизно 2-3 кг.
Також треба протестувати в дії, як працює вихлопна система, щоб гази нормально виходили через вихлопну трубу. Тому перевіряти треба на підвищених обертах, тоді можна буде зробити правильні висновки. Але як правило, через такий резонатор гази будуть виходити без труднощів.
А далі на відео ще один спосіб, як зменшити звук глушника, зробивши дійсно дуже тиху вихлопну систему: