Зміст
Акумулятор є джерелом життєвої сили для будь-якого автомобіля. На перший погляд може здатися, що цей пристрій не найважливіше для машини, в той же час, без АКБ авто просто не зможе завестися. Хоча багато хто вважає, що в ході своєї експлуатації акумуляторна батарея самостійно заряджається, даний процес відрізняється своєю непостійністю, та й термін служби вузла досить обмежений.
Таким чином, у багатьох людей виникає закономірне питання, пов’язаний з тим, як продовжити життя АКБ, а також що долити в акумулятор, щоб він знову почав нормально працювати. Все це ми і обговоримо зараз.
Як змінюються властивості акумулятора в ході його експлуатації
Багато фахівців вважають, що доливати в акумулятор воду або електроліт неправильно, так як даний сайт не відноситься до елементів, які можна ремонтувати. З іншого боку, АКБ – це далеко не дешевий механізм, так що покупка нової батареї пов’язана з великими фінансовими витратами. Як результат, бажання збільшити термін його служби є цілком природним. Але щоб правильно заправити таке обладнання, необхідно розібратися з тим, що ж відбувається з акумулятором під час його роботи (перш за все, це має відношення до постійних зарядок і розрядок пристрою).
Спочатку, коли АКБ тільки сходить з конвеєра, в ньому знаходиться спеціальна емульсія (35 % – сірчана кислота, 65 % – дистильована вода). В ході експлуатації обладнання нагрівається, що призводить до електролізу, при цьому частина дистиляту випаровується в силу підвищення температури. Якщо акумуляторна батарея повністю герметична, то конденсат з часом стече по стінках тому. У той же час, при наявності певних пошкоджень корпусу, які неминуче виникають в ході використання АКБ, водяна пара просто випаровується з сайту. Як результат, співвідношення дистиляту і сірчаної кислоти змінюється, емульсія стає більш концентрованою. Все це позначається і на показниках роботи самого пристрою.
Крім випаровування в АКБ проходить і ще один процес – сульфатація (кислотні солі осідають на металевих планках вузла).Таким чином, це призводить до зменшення щільності кислоти. Як правило, таке явище виникає в разі нерегулярного (простої транспортного засобу) або неправильного підключення акумулятора до дуже потужного джерела струму) використання акумуляторної батареї. Крім того, сульфатація можлива і в разі проблем з електричними приладами автомобіля.
Порушення балансу між дистилятом і кислотою може призвести до зниження ефективності функціонування АКБ.
Відео огляд про те, яку кислоту заливають в акумулятор:
Що вибрати: дистилят або електроліт
Перш ніж здійснювати долив води в акумулятор, варто розуміти, що будь-які неправильні дії можуть істотно нашкодити обладнання. Вибравши неправильну рідину, ви можете привести до повного виходу з ладу АКБ. Оскільки зменшення продуктивності акумуляторної батареї можливо як при зниженні рівня води, так і при скороченні частки сірчаної кислоти, важливо правильно визначити, чого саме не вистачає в акумуляторі.
Адже якщо в разі сульфатації долити ще трохи дистиляту, то це лише погіршить показники роботи. Якщо ж кислоти стане занадто багато, сірчані компоненти повністю зруйнують пластини акумулятора, що призведе до безповоротного зносу вузла.
З чого почати
Не варто починати з вирішення питань, яка кислота в акумулятор автомобіля підійде найкраще, або скільки додати води. Для початку необхідно визначити, чи потребує пристрій в дозаправці. Для цього варто ретельно оглянути пристрій. Як правило, в якості корпусу виступає прозорий корпус, завдяки чому можна візуально розглянути, скільки розчину знаходиться всередині. На пластиковій поверхні ви побачите позначки, які допоможуть зрозуміти, чи є сенс у дозаправці емульсії, або проблеми з АКБ викликані іншими причинами.
У разі, коли корпус непрозорий, для перевірки рівня рідини необхідно виконати наступні дії:
- Ретельно очищаємо поверхню вузла від пилу і забруднень (якщо сторонні елементи потраплять в електроліт, це істотно знизить працездатність механізму).
- Відкручуємо акумуляторну пробку.
- Опускаємо в отвір прозору трубочку (її діаметр не повинен перевищувати 5 мм), поки не дістанемо дна.
- Щільно закриваємо зовнішній отвір, після чого дістаємо трубку з акумулятора.
Якщо всередині трубки буде близько 1,5 см суміші дистиляту і кислоти, то значить проблема не з цим. В іншому випадку потрібно дозаправка або витяг емульсії.
Подальші дії
Отже, необхідність дозаправки встановлена, так що тепер потрібно визначитися з тим, яка саме рідина потрібна для нормальної роботи нашої акумуляторної батареї. Для цього можна скористатися спеціальним пристроєм – ареометром, – яке допоможе дізнатися щільність змісту певного компонента в розчині. Зміст сірчаної кислоти має бути в діапазоні 1,27-1,29 г/см3 емульсії. Якщо показник менше, значить варто долити електроліту, більше – додаємо дистилят.
Якщо ви не знаєте, як долити воду в акумулятор, то процедура виглядає так:
- у випадку з прозорим корпусом, використовуючи грушу або шприц, додаємо рідини, поки не буде досягнута відмітка на поверхні обладнання. Якщо корпус затемнений, доливати емульсію слід невеликими порціями, періодично перевіряючи рівень за допомогою прозорої трубочки;
- після доливання розчину, слід щільно закрутити пробку і струсити механізм, щоб емульсія повністю розташовувалася. Потім перевіряємо параметри щільності. У разі відхилення від норми, забираємо частину розчину, після чого доливаємо необхідну рідину. Ці маніпуляції повторюємо, поки рівень сірчаної кислоти не досягне норми;
- потім АКБ залишаємо на кілька годин (можна поставити в режим щадить зарядки). Після проводимо контрольний вимір щільності емульсії. Якщо показники будуть нормальними, то можна приступати до подальшої експлуатації акумуляторної батареї.
Електроліт додають за аналогічною схемою.
Під час виконання таких маніпуляцій важливо пам’ятати, що неналежне виконання операцій може не тільки ще більше пошкодити для акумулятора. Крім того, неправильна дозаправка емульсії часто призводить до поломки автомобільної електроніки (оскільки АКБ починає неправильно функціонувати).
Але є Робити все акуратно (і, особливо, ретельно перевіряти показники щільності), то нічого складно тут немає. Важливо лише пам’ятати, що звичайна питна вода не підходить для АКБ, так як в ній є безліч добавок, які шкодять роботі пристрою.
Невеликий підсумок
Напевно, кожен автовласник бажає якомога більше збільшити термін служби основних елементів свого транспортного засобу, так як ніхто не хоче витрачатися на ремонт і покупку нових запчастин.
У разі поломки АКБ, фахівці не рекомендують займатися відновленням даного вузла, особливо якщо мова йде про бюджетні моделі.
Спроби долити дистилят або кислоту можуть продовжити максимальний термін використання механізму, але лише на невеликий проміжок часу. Таким чином, навіть якщо у вас все вийде, краще відразу купити новий і надійний пристрій, який буде відмінно служити Вам протягом багатьох років.
Відео про вибір яка кислота в акумуляторі автомобіля: