Іноді бувають випадки, що тече радіатор прямо під час шляху. Ситуація досить неприємна, але є кілька способів вийти сухим з води і успішно доїхати до сервісу. Якщо з’явилася текти в охолоджувальній системі, це означає що з’явилася тріщина в радіаторі або в іншій деталі системи. Можна тріщину закрити герметиком і дістатися дещо як до сервісу, де вже зроблять заміну пошкодженої деталі. Але використання герметика – це тимчасовий засіб.
Якщо в дорозі тече радіатор і заклеїти і заварити дірку нічим, то можна прибрати з пробки радіатора запобіжний клапан. Це призведе до того, що пропаде надлишковий тиск і текти скоротиться.
Герметики для випадку якщо тече радіатор
Особливо якщо в далекій дорозі почали текти патрубки системи охолодження, то для цього випадку придумали спеціальні герметики, які усувають малі течі. Є такий засіб, що якщо одну баночку з ним влити в бачок з охолоджувальною рідиною або в радіатор, то текти пройде. Називається це засіб “склад для ремонту радіаторів”.
Цей засіб відмінно усуне текти охолоджуючої рідини з системи охолодження. Засіб не випаровується і легко тримає навіть високу температуру, протистоїть появі течі в майбутньому.
Також воно безпечне для всіх металів типу сталі, чавуну, а також гуми і пластика. Трубки радіатора не забиває, А стає твердим тільки в місцях течі, можна його заливати в будь-яку охолоджуючу рідину. Тому якщо тече радіатор, а треба терміново доїхати до сервісу або будинку, то можна такий засіб сміливо використовувати незалежно від того, який у вас автомобіль старий чи новий, німецька або японська.
Такий герметик може усунути текти в радіаторі або на стику патрубків. Але розмір дірочки не повинен перевищувати 2 кв. мм. тобто досить маленькі тріщини. Коли герметик знаходиться в рідині радіатора, він теж рідкий, але як тільки потрапляє назовні, то твердне – така у нього реакція на повітря. Тим самим утворюється герметична плівка біля місця, де є текти.
Але такі кошти через певний час можуть забити охолоджувальну систему, тому після того, як машина опинилася на сервісі або в гаражі – треба взяти і повністю промити систему охолодження. Зазвичай в автомобілях Ока таке може траплятися, тому не треба зволікати і відразу робити прочищення.
Тому такі герметики – це короткострокове рішення проблеми, але воно відмінно підійде для того, щоб доїхати додому, на сервіс і ще навіть є в запасі пара днів, щоб придбати необхідні деталі для ремонту.
Метало-герметики і холодне зварювання
Якщо ж в радіаторі є великі тріщини, то можна використовувати “холодне зварювання”. Це герметик-клей, в основі якого лежить металевий порошок, він термостійкий. «Холодне зварювання» можна купити вже готової, а також окремо, у вигляді компонентів, які треба перемішати в певній пропорції, щоб вийшла однорідна маса.
Пластичне холодне зварювання
Це клей-шпаклівка, яка швидко сохне, вона буває зі сталевим, бронзовим або титановим наповнювачем. Пластичне холодне зварювання через 5 хвилин схоплюється, а через 15 вже твердне. Через годину її вже можна піддати обробці.
Ця холодна зварювання має відмінно схоплюється з різними матеріалами, такими як метал, скло, пластмас і т. д. Також ця зварювання під час схоплювання збільшується в обсязі. Так що таким способом можна усувати течі з зовнішньої сторони пошкодженого радіатора. Причому текти припиниться вже через 5 хвилин і більше ніколи не виникне в тому місці.
Свого роду пластилін, який наноситься навколо пошкодженого місця. Перед нанесенням треба очистити і знежирити поверхню.
Вже через 2 хвилини холодна зварка починає тверднути, і вже через 1 годину вона повністю стає твердою. Холодне зварювання добре тримається і при нагріванні не злітає. Така латка на радіаторі протримається кілька років.
Холодне зварювання в деяких випадках замінює цілий ящик інструментів. А головне, що вона може надати впевненості водієві, коли він їде в далекі поїздки. Таким способом можна і бензобак заклеїти, якщо в ньому з’явиться пролом.
Бувають випадки, що є невидимі витоку охолоджуючої рідини. Щоб виявити їх треба використовувати деякі пристосування, але їх як правило використовують на сервісі, тому що вони досить дорогі для приватного використання. Сюди входять ультрафіолетова лампа, флуоресцирующая добавка, пістолет, яким вводиться ця добавка в систему.
Також допомагає знайти місце витоку колір антифризу, в якому вже є флуоресцентні добавки. Досить просто перевірити патрубки в місцях з’єднання, там зазвичай може утворитися тріщина або ослабне хомут.
А далі відео про те, як усунути текти радіатора на Мерседесі: