Корозія металу становить основну загрозу для автомобільного облицювального металу. Щоб захистити транспортний засіб від передчасного руйнування, важливо знати способи і засоби, які можуть значно продовжити термін «життя» і зовнішню привабливість автомобіля без дорогого капітального ремонту. Захист кузова від корозії особливо потрібна вітчизняним автомобілям, і старих іномарок. А ось такі марки автомобілів як Ауді і Фольксваген добре захищені від корозії завдяки оцинкованому кузову.
Чому важлива і в яких випадках необхідна захист кузова від корозії?
Купуючи новий автомобіль, власнику не варто турбуватися про його захист від іржі близько трьох років. Іноді дилери пропонують антикоррозионку у вигляді бонусу, але слід розуміти, що в цьому немає необхідності. Профілактика необхідна, але її передчасне або щорічне нав’язування не матимуть очікуваного результату. Автомобіліст повинен чітко розуміти, що антикорозійна обробка днища обов’язково доцільна один раз на трирічний період, особливо це стосується автомобілів Ока, у яких спочатку з обробкою днища не все добре.
Але універсальних рекомендацій з цього приводу немає. У певному випадку необхідно розбиратися з проблемою захисту автомобіля від іржі самостійно, або за допомогою фахівця. Слід розуміти, що багато протишумові мастики в заводському виконанні за призначенням виконують функції запобігання від механічних ушкоджень днища. Такий матеріал наноситься на метал перед фарбуванням.
При цьому багато отвори для різьблення, шпильки прикриваються технологічними наклейками, які згодом знімаються і на їх місці залишаються оголені ділянки. Якщо до первісної або попередньої антикорозійну обробку днища зауважень немає, а умови експлуатації не руйнують захисний шар, дрібні профілактичні заходи та нанесення покриття доцільно проводити один раз на два-три роки.
Матеріали, використовувані для антикорозійної обробки кузова автомобіля
Серед засобів, за допомогою яких проводяться антикорозійні заходи, на першому місці знаходяться спеціальні антигравійне покриття, консервуючі речовини, призначені для обробки схованих порожнин, суміші для днищ, крил, колісних арок, а також лаки, емалі та грунтовки. Завдання цих матеріалів – запобігати поява іржі на металевій поверхні автомобільного кузова.
Антикорозійні матеріали для обробки днищ
З їх допомогою поверхню нижньої частини автомобіля, піддається найбільшому впливу механічного впливу і вологи, покривається міцним суцільним захисним пленкообразным шаром. Щоб матеріал був довговічним і ефективним, його наносять на ретельно очищену поверхню днища. До його складу входять наповнювачі з алюмінієвого порошку дрібної дисперсії.
Серед інших добавок важливими і незамінними є інгібітори, виконують функцію уповільнення корозійних процесів. Антикорозійна мастика виконує й іншу функцію. Вона сприяє поліпшенню віброакустичних якостей кузова. Для цього у мастику додається гумовий наповнювач, що надає протекционному шару об’ємності.
Матеріали для обробки колісних арок
Вони мало чим відрізняються від тих, що застосовуються для днища, але, враховуючи, що арки постійно піддаються активному абразивного впливу вилітають з великою силою з-під коліс піску, шматочків льоду, дрібних частинок дорожнього покриття, їх протекція повинна бути міцніше. До недавнього часу виконували функцію захисту гумові підкрилки. Зараз виробники автомобілів пропонують охороняти цю частину автомобіля за допомогою рідкого локера. Це міцний еластичний матеріал, який створює надійну невід’ємну від внутрішньої частини крила захист. Більш простий спосіб захистити арки над колесами – двічі нанести звичайний антикорозійний матеріал для днищ.
Кошти для антикорозійної обробки прихованих кузовних порожнин
В конструкції кузова автомобіля є багато внутрішніх порожнин. В їх число входять стійки, пороги, лонжерони, підсилювачі підлог, кришки багажника і т. д. Доступ до таких частин конструкції можливий через спеціально передбачені для цього технологічні отвори. Також для їх антикорозійного захисту необхідні спеціальні консерванти.
Це маловязкие матеріали, які знаходяться в напіврідкому стані. У їх складі переважають інгібіторні речовини. Потрапляючи на стінки прихованих порожнин, вони утворюють полувысыхающую плівку. Головне якість таких матеріалів – це здатність проникати в криті і малодоступні порожнини, закупорюючи щілини і стики. Речовина діє так, що воно витісняє вологу з поверхні металевих елементів кузова.
Серед найбільш відомих і доступних консервантів для зритих порожнин виділяється засіб «Мовіль». Воно застосовується більше чотирьох десятків років, і досі не втратило актуальності для тих, кому потрібен захист кузова від корозії. Засіб можна придбати в будь фасування, в тому числі, аерозольній. Для антикорозійної обробки днища препарати Waxoil застосовувати не рекомендується, тому що сухого залишку в ньому всього 13%. Все інше – розчинник. Відсутність запаху може означати, що рідкі речовини під час очищення втратили значну частину антикорозійних властивостей.
При використанні матеріалу марки Rust Stop слід брати до уваги те, що він проводиться на основі мінеральних масел. Це означає, що засіб володіє високим рівнем гігроскопічності. Обробка таким речовиною прихованих порожнин повинна проводитися приблизно через кожні два роки, інакше це спровокує появу іржі.
Етапи проведення антикорозійного обробки
Мийка. Основа антикорозійного профілактики. Речовина необхідно наносити на повністю очищену від бруду поверхню, інакше воно не закріпиться і з часом відпаде.
Просушування. Жоден хімічний реактив, нанесений на вологу поверхню, не створить з нею міцного єдності. Рекомендується не тільки осушити, але і знежирити оброблювану поверхню.
Обробка препаратами. У порожнинах прихованого типу антикорозійне речовина наноситься за допомогою аерозольного розпилення. Легкодоступні місця днищ обробляються за допомогою валика або кисті зі шпателем. Температура, при якій можна проводити такі роботи, повинна бути не менше 15C°. Розчин наноситься в три-чотири шари. Після кожного разу необхідно дати речовини повністю просохнути.
Антикорозійні роботи необхідно проводити в провітрюваних місцях. Руки обробляють потрібно охороняти гумовими рукавичками.
А далі відео про те, як робиться захист кузова від корозії своїми руками: