Більшість власників транспортних засобів коли-небудь стикалися з неприємною і серйозною ситуацією (того, кого ця проблема поки що не торкнулася, розслаблятися не варто – необхідно бути напоготові і знати, що можна зробити якщо щось трапитися). Йдеться про ремінь ГРМ, а правильніше про ті несправності, які виникають при його непрацездатності. Також важлива своєчасна заміна ременя ГРМ.
Ремінь газорозподілу є одним з найбільш важливих внутрішніх компонентів мотора машини, і відмова його в роботі, можливо, обернеться великою проблемою для силового агрегату автомобіля.
Яку роль в машині виконує ремінь ГРМ?
На кожному сучасному автомобільному транспортному засобі з двигуном внутрішнього згоряння застосовується необхідна система газорозподілу, в яку входить:
-
- газоросподільний вал;
- впускний і випускний клапан на окремому циліндрі;
- шток, який забезпечує передачу зворотно-поступальним рухом на клапан від ГРВ;
- ремінь ГРМ, ланцюг або комплект шестернею.
Особливість функціонування чотиритактного двигуна влаштована так, що в ньому зобов’язані по черзі або в строгому порядку, закриватися і відкриватися на окремому циліндрі клапана. Для того щоб це відбувалося, вал (газорозподільний) повинен обертатися. Рух на вал (розподільний) надходить від вала (колінчастого) мотора, а в якості передавального ланцюжка при цьому виступає ремінь ГРМ, ланцюг або комплект шестернею.
На нових машинах майже завжди зустрічається саме ремінь (це з-за того, що він при роботі мотора він не видає стороннього шуму).
З якою періодичністю проводиться заміна ременя ГРМ?
Заміна ременя ГРМ повинна відбуватися незалежно від часу, а з урахуванням пробігу. Ремінь ГРМ підлягає заміні строго через певну відстань, воно у кожного двигуна різне, пробіг можна подивитися в сервісній книжці транспортного засобу.
Більшість виробників автомобілів і механіки рекомендують міняти ремінь ГРМ через кожні 60 000 – 75 000 тис. км. Навіть якщо в сервісній книжці зазначається що, ремінь не потребує заміни до 100 тис. км, багато механіки радять не чекати остаточного пробігу, а зробити заміну ГРМ близько 80 тис. км.
Заміні ременя ГРМ необхідна в таких випадках:
- якщо на поверхні ременя з’явилися невеликі тріщини і потертості і він почав поступово розшаровуватися;
- з’явилася велика вібрація і сильний шум при роботі мотора машини;
- силовий агрегат машини погано почав заводитися;
- з вихлопної труби з’явився сильний вихлоп чорного кольору;
- ремінь ГРМ дуже сильно розтягнувся або його фізична властивість помітно змінилося.
У будь-якому випадку при появі хоча б одного з описуваних симптомів, потрібно для початку перевірити справність ременя ГРМ. Краще здійснити цю процедуру в автомобільному сервісному центрі, втім, зважаючи нескладної роботи, досвідчені водії самостійно зможуть провести заміну ременя ГРМ у себе в гаражі.
Як доглядати за ременем ГРМ?
Щоб не допустити розриву ременя ГРМ, який призведе до капремонту двигуна, потрібно стежити за станом своєї машини. Основне, що слід знати— це пройдену відстань. З-за цього, необхідно слухати роботу мотора, після пробігу в 50 000 км. Якщо раптом з’явилися сторонні шуми: лякаючий «скрегіт», то потрібно терміново звертатися в автосервіс на діагностування автомобіля.
Далі відео про те, як змінюється ремінь ГРМ на Шевроле Орладно: